Flashback bygger pepparkakshus!
2011-09-25, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
HA har alltid haft bättre kvalitet i leden. OMC har ju lite folk som aldrig kunde ta plats i HA och valde gå med i en Outlaws där kraven inte ens är i närheten av Hells Angels stadgar.
Nu vet jag inte vilket vi chapter du pladdrar om men jag utgår från att vi snackar om Sthlm och där växer dom inte på något märkvärdigt sätt. Tvärtom så har Sthlm tappat i princip alla medlemmar man hade från Udda. Medlemmarna som ploppat upp senaste tiden är ett skämt liksom OMC i stort är här hemma i Sverige. Dock finns det enstaka medlemmar i OMC som är av bra virke o nog kommer komma till sitt sunda förnuft och patcha över till en seriös klubb när dom inser att det som sker nu är ohållbart i längden.

HA sfären och andra kriminella på HAs sida har gjort andra grejer före Södermalms attacken som OMC borde ha kunnat vedergälla om dom nu är så stora och starka som du påstår. Varför kommer då inte OMC medlemmar från övriga chapters och ger sina bröder i Sthlm som befinner sig i nöd uppbackning.
Risken för nya attacker mot OMC är överhängande då HAs mål är att stänga ner OMC helt.

Det är definitivt inte 10 regelbundna år , du glömmer förnedringen 2007 och perioden efter. OMC var bra från början men sen tog man in diverse avskrap och sänkte kraven , nu ser man resultatet en klubb som alltid kommer ses som b-laget som aldrig lyckades etablera ett värdigt OMC i Sverige.

tycker att hamc är helt överlägsna de andra klubbarna världen över. dom verkar ju ha full koll och är en riktigt bikerklubb. alla ha hojar och ingen verkar vara fattig utan dom har stora fina klubbhus och mycket annat dom kan visa upp stolt.
Citera
2011-09-25, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barabara
är du helt jävla slut i huvudet eller har du minne som en guldfisk??? de snackas om att inte outlaws mc har hoj utan dom får fullvärdiga västar hit o dit...o vad fan visar denna länken???Sug svälj trevlig helg

Denna länken visar bara att du har inte har det minsta koll hur saker o ting funkar! Måste man stå som ägare till en hoj för att kunna köra på den, eller det går kanske att köra på den utan att vara registrad ägare till hojen?? Å värst av allt, du tar en tidningsartikel som källa, jösses!!!!
Citera
2011-09-25, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barabara
är du helt jävla slut i huvudet eller har du minne som en guldfisk??? de snackas om att inte outlaws mc har hoj utan dom får fullvärdiga västar hit o dit...o vad fan visar denna länken???Sug svälj trevlig helg

Jaa,, vad fan visar den länken ? Den visar att det inte är många som står som ägare till nån motorcykel...........och ?
Själv har jag kört ca 700 mil den här sommaren, UTAN att stå skriven som ägare till nån hoj.

Jag vill till dej "barabara" säga att OM vi ska diskutera "Bikerkulturen" i Sverige så har den genom åren (Och särkilt dom senaste 10 ) förändrats till att mer gå ut på vem som har mest muskler och störst bollar. Många gamla "guldfiskar" (som mej) ser med andra ögon på vad en biker är/var. Jag träffade en del folk nere i Si**la och ute i Ä**a, och även andra ställen runt i Svedala för över 20 år sen som JAG anser var bikers. Det som sker idag med färgbyten och allmän västutdelning är inget jag känner igen från förr.

Visst,,,tiderna förändras , men vi har alla olika syn på det vi anser vara "Svensk bikerkultur".
Som sagt,,trevlig helg.
Mvh
"Suck"
Senast redigerad av "Suck" 2011-09-25 kl. 11:10.
Citera
2011-09-25, 16:16
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suck
Jaa,, vad fan visar den länken ? Den visar att det inte är många som står som ägare till nån motorcykel...........och ?
Själv har jag kört ca 700 mil den här sommaren, UTAN att stå skriven som ägare till nån hoj.

Jag vill till dej "barabara" säga att OM vi ska diskutera "Bikerkulturen" i Sverige så har den genom åren (Och särkilt dom senaste 10 ) förändrats till att mer gå ut på vem som har mest muskler och störst bollar. Många gamla "guldfiskar" (som mej) ser med andra ögon på vad en biker är/var. Jag träffade en del folk nere i Si**la och ute i Ä**a, och även andra ställen runt i Svedala för över 20 år sen som JAG anser var bikers. Det som sker idag med färgbyten och allmän västutdelning är inget jag känner igen från förr.

Visst,,,tiderna förändras , men vi har alla olika syn på det vi anser vara "Svensk bikerkultur".
Som sagt,,trevlig helg.

Mvh
"Suck"

Bra skrivet och precis som du säger så är det inte hur många hojar du står skriven på utan hur många mil du gör...
Citera
2011-09-25, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dnan0912
Underligt inlägg. Vaddå bossen också? Om chaptret är nerlagt så är det väl naturligt att detta inkluderar även presidenten? Menar du förresten att hela avdelningen blev stängd pga att denne Peter betedde sig illa på något vis på en fest? Då kunde man väl kicka ut honom och låte vice ta över tycker man. Jag kanske missförstår på något vis.

undrar då vad denna boss gjort ..å hur han betedde illa på för vis ? ....
Citera
2011-09-26, 03:08
Medlem
[quote=MC.Helgonet]Hela den här "nya" Outlaws grejen är ett ända stort skämt.
I det här forumet skrivs det om vem som starkast . ballast ,tuffast osv....
Bland oss bikers som varit med länge,.
Så tycker vi att det här jävla skit snacket är bara jävla trams.
Riktiga bikers prioriterar familjen , jobbet, hojen och Klubben. Och I den ordningen.
För att bli en biker så krävs det ett stort hoj intresse och för att vara med i en Riktig klubb så krävs
det att man ska vara en biker som respekterar dom andra medlemmarna och deras familjer.Och det är inget som någon lär sig över en natt . Det tar flera år...
Jag skälv har 30 års erfarenhet av bikerlivet både som friåkare medlem och även Prez i Mc klubb.
.. Det ända vi vill är att skruva och åka hoj ..
Alla andra jävla 1 % klubbar har man provat och blivit outad i bs av alla [quote=mc.helgonet] Roligt att dom orden kommer från FD Prez i VETERAN MC, som anmälde till polisen att hans mc togs av honom när 1% klubben kastat ut honom. 30 års försök utan att lyckas, hah
Citera
2011-09-26, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MC.Helgonet
Aoa suger skit....
Veteran mc som vandrat med allas färger och gjort bort sej framför alla med en golare till president, ska vell inte yttra sej om biker liv. du platsar inte i en 1% klubb, du borde fatta efte 30år åkande. kasta inte sten i glashus prez of the veteran skämt mc
Citera
2011-09-26, 07:50
Medlem
[quote=frisprakig]

Att vara en mc-klubb med fungerande chapter betyder att man har klubbhus, kör hoj, går på hojfester, representerar sin klubb på mc-tillstlingar och umgås med mc-klubbar. - Att inte ha klubbhus, aldrig kommer ha råd att skaffa ett[/quote/] Kan det verkligen stämma att outlaws ej har råd? vad har ledningen gjort med dom 3miljonerna de fick i vinst av vellinge när de köpte upp charlies place. ägaren och Dennis från bfl är ju vänner och gjorde upp en plan och lurade vellinge att köpa upp krogen för 10.5 mile, när den var värderad till 7.5miljoner. -köpte dom vapen för alla pengarna och glömde spara till klubbhus? Dennis som nu är en av ledarna i Omc satt ju i fängelse för ett bedrägeri där pengarna på 27 miljoner fortfarande är spårlöst försvunna. -han måste på nåt sätt ha delat med sej av sina miljoner till AOA. Om Dennis är rik så är Omc rik! För ifall Omc är fattiga och han rik så faller ju hela Omc sweden om Dennis mot förmodan skulle bli skjuten till döds....
Citera
2011-09-26, 09:38
Medlem
[quote=vittne]
Citat:
Ursprungligen postat av frisprakig

Att vara en mc-klubb med fungerande chapter betyder att man har klubbhus, kör hoj, går på hojfester, representerar sin klubb på mc-tillstlingar och umgås med mc-klubbar. - Att inte ha klubbhus, aldrig kommer ha råd att skaffa ett[/quote/] Kan det verkligen stämma att outlaws ej har råd? vad har ledningen gjort med dom 3miljonerna de fick i vinst av vellinge när de köpte upp charlies place. ägaren och Dennis från bfl är ju vänner och gjorde upp en plan och lurade vellinge att köpa upp krogen för 10.5 mile, när den var värderad till 7.5miljoner. -köpte dom vapen för alla pengarna och glömde spara till klubbhus? Dennis som nu är en av ledarna i Omc satt ju i fängelse för ett bedrägeri där pengarna på 27 miljoner fortfarande är spårlöst försvunna. -han måste på nåt sätt ha delat med sej av sina miljoner till AOA. Om Dennis är rik så är Omc rik! För ifall Omc är fattiga och han rik så faller ju hela Omc sweden om Dennis mot förmodan skulle bli skjuten till döds....

tydligen så har dem lokal utanför lund. en lagerlokal som fungerar som bostad...enligt sydsvenskan.
Citera
2011-09-26, 12:38
Medlem
[quote=vittne]
Citat:

Att vara en mc-klubb med fungerande chapter betyder att man har klubbhus, kör hoj, går på hojfester, representerar sin klubb på mc-tillstlingar och umgås med mc-klubbar. - Att inte ha klubbhus, aldrig kommer ha råd att skaffa ett[/quote/]

Kan det verkligen stämma att outlaws ej har råd? vad har ledningen gjort med dom 3miljonerna de fick i vinst av vellinge när de köpte upp charlies place. ägaren och Dennis från bfl är ju vänner och gjorde upp en plan och lurade vellinge att köpa upp krogen för 10.5 mile, när den var värderad till 7.5miljoner. -köpte dom vapen för alla pengarna och glömde spara till klubbhus? Dennis som nu är en av ledarna i Omc satt ju i fängelse för ett bedrägeri där pengarna på 27 miljoner fortfarande är spårlöst försvunna. -han måste på nåt sätt ha delat med sej av sina miljoner till AOA. Om Dennis är rik så är Omc rik! För ifall Omc är fattiga och han rik så faller ju hela Omc sweden om Dennis mot förmodan skulle bli skjuten till döds....

Jag vet ingenting om denne Dennis förutom att han är allt annat än lojal. Han var Outlaws-supporter som gick till red/gold och som gick tillbaka till Outlaws. Mycket märkliga saker händer men det tar fan priset.

Så han sitter på en hel hög med miljoner. Varför köper han då inte ett klubbhus? Hyreskontrakt har inte fungerat för 1% klubbar på 15 år. Det var en nyhet för mig att de enligt rykten ska ha ett hus utanför Lund. Vilken av avdelningarna är det? De byter ju, startar upp och lägger ner så ofta att det inte går att ha koll längre. Hur som helst, är det en hyresfastighet så vet man ju hur det kommer gå.

OMC Malmoe South var väl Veterans? Finns det verkligen?
OMC Malmoe East är de gamla Ystads avdelningen? Vilka ingår där? Namn?
OMC Malmoe är de kamelryttarna på eu-mopeder?
Citera
2011-09-26, 14:39
Medlem
Citat:
[\QUOTE]

Jag vet ingenting om denne Dennis förutom att han är allt annat än lojal. Han var Outlaws-supporter som gick till red/gold och som gick tillbaka till Outlaws. Mycket märkliga saker händer men det tar fan priset.

Så han sitter på en hel hög med miljoner. Varför köper han då inte ett klubbhus? Hyreskontrakt har inte fungerat för 1% klubbar på 15 år. Det var en nyhet för mig att de enligt rykten ska ha ett hus utanför Lund. Vilken av avdelningarna är det? De byter ju, startar upp och lägger ner så ofta att det inte går att ha koll längre. Hur som helst, är det en hyresfastighet så vet man ju hur det kommer gå.

OMC Malmoe South var väl Veterans? Finns det verkligen?
OMC Malmoe East är de gamla Ystads avdelningen? Vilka ingår där? Namn?
OMC Malmoe är de kamelryttarna på eu-mopeder?
Tack för svaret, bra skrivet! Men vem i malmö av kamelryttarna kör eu-moped? vad jag sett så kör dom bilar. jag har aldrig läst i forumet att de sets me eu.menar du inte norrköping
Citera
2011-09-26, 19:47
Medlem
Tydligen så ska R.M joinat OMC. Någon som känner till detta.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in