Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-20, 06:42
Medlem
tjao!

Hur kommer det sig att man inte kan "dö" i sömnen?
Citera
2007-10-20, 07:34
Medlem
Spaders avatar
Varför skulle man inte kunna dö när man sover?
Antar att du menar att man inte kan dö "av" en dröm eller något som "händer" i en dröm. Skulle gissa på att det är av samma orsak som att du inte kan stänga av ditt hjärta med "tankekontroll".

/Spader
Citera
2007-10-20, 08:08
Medlem
jumpcuts avatar
Lustigt, för det var bara några nätter sedan jag vaknade av att jag "dog" i drömmen. Det ögonblick som jag dog vaknade jag helt enkelt.
Citera
2007-10-20, 08:21
Medlem
Jag vaknar alltid direkt före/efter att man har "dött". Kan det vara för att hjärnan inte vet vad som händer därefter?
Citera
2007-10-20, 08:51
Medlem
KiKPNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dervil
Jag vaknar alltid direkt före/efter att man har "dött". Kan det vara för att hjärnan inte vet vad som händer därefter?
Eller för att de flesta får så hög puls etc så de vaknar?
Citera
2007-10-20, 13:11
Bannlyst
Stila dig, det kan man visst. Drömmer det kanske var tredje natt. Fast jag vaknar inte när jag dör, jag ser mig själv förmultna och bli ett skelett eller så blir jag ett spöke och flyger iväg.
Citera
2007-10-24, 03:30
Medlem
Krafses avatar
Jag har drömt det en gång bara, jag blev skjuten i huvudet och stendog direkt. Det kändes som att få ett järnrör i skallen, fast utan smärta, bara ett SMACK! Sedan blev det svartvitt och jag gled/svävade ur kroppen, typ så. Kändes rätt coolt faktiskt.
Citera
2007-10-24, 03:40
Medlem
tältpinnes avatar
Jag instämmer med övriga användare. Att dö i en dröm hör väl inte till ovanligheterna, de gånger jag kommit ihåga dylika drömmar har det ofta slutat med mörker och tystnad, för det är ju trots allt min medvetna uppfattning om vad döden är. Hade jag varit troende så hade kanske min dröm fortsatt till himlen/helvetet/paradiset/återfödelse etc beroende på trosåskådning.
Citera
2007-10-24, 14:05
Medlem
bIZongs avatar
När jag dör i drömmar så brukar jag heltenkelt bara börja drömma nåt nytt efteråt.
Citera
2007-10-31, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bIZong
När jag dör i drömmar så brukar jag heltenkelt bara börja drömma nåt nytt efteråt.

Samma här. Inte ofta jag drömmer att jag dör. Brukar oftast vara jag som dödar folk men men..

Jag har också hört att man inte kan dö i drömmar eftersom man inte vet hur de är att dö.
Men jag vet inte hur de är att flyga ändå kan jag drömma att jag gör de. Hur funkar de då?
Citera
2007-11-01, 01:59
Bannlyst
SubLime
Citera
2007-11-04, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EvilMe
Samma här. Inte ofta jag drömmer att jag dör. Brukar oftast vara jag som dödar folk men men..

Jag har också hört att man inte kan dö i drömmar eftersom man inte vet hur de är att dö.
Men jag vet inte hur de är att flyga ändå kan jag drömma att jag gör de. Hur funkar de då?

För du sett på stålmannen .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in