Varför skulle man inte kunna dö när man sover?
Antar att du menar att man inte kan dö "av" en dröm eller något som "händer" i en dröm. Skulle gissa på att det är av samma orsak som att du inte kan stänga av ditt hjärta med "tankekontroll".
Stila dig, det kan man visst. Drömmer det kanske var tredje natt. Fast jag vaknar inte när jag dör, jag ser mig själv förmultna och bli ett skelett eller så blir jag ett spöke och flyger iväg.
Jag har drömt det en gång bara, jag blev skjuten i huvudet och stendog direkt. Det kändes som att få ett järnrör i skallen, fast utan smärta, bara ett SMACK! Sedan blev det svartvitt och jag gled/svävade ur kroppen, typ så. Kändes rätt coolt faktiskt.
Jag instämmer med övriga användare. Att dö i en dröm hör väl inte till ovanligheterna, de gånger jag kommit ihåga dylika drömmar har det ofta slutat med mörker och tystnad, för det är ju trots allt min medvetna uppfattning om vad döden är. Hade jag varit troende så hade kanske min dröm fortsatt till himlen/helvetet/paradiset/återfödelse etc beroende på trosåskådning.
När jag dör i drömmar så brukar jag heltenkelt bara börja drömma nåt nytt efteråt.
Samma här. Inte ofta jag drömmer att jag dör. Brukar oftast vara jag som dödar folk men men..
Jag har också hört att man inte kan dö i drömmar eftersom man inte vet hur de är att dö.
Men jag vet inte hur de är att flyga ändå kan jag drömma att jag gör de. Hur funkar de då?
Samma här. Inte ofta jag drömmer att jag dör. Brukar oftast vara jag som dödar folk men men..
Jag har också hört att man inte kan dö i drömmar eftersom man inte vet hur de är att dö.
Men jag vet inte hur de är att flyga ändå kan jag drömma att jag gör de. Hur funkar de då?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!