• 3
  • 4
2009-01-31, 17:13
Medlem
Sieglindes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidestream
Att känslor växer fram sådär - är inte det ett rätt allmängiltigt fenomen när man spenderar mycket tid med en person man tycker mycket om? Jag tänker mig dem som känslor som - utan att på något sätt bagatellisera det du upplevde en tid in i förhållandet - "förr eller senare" uppstår i en längre relation (just som du påpekar vid den djupare långvariga relationen.) "Gnistan" är för mig något ”utöver det vanliga.” Det ska vara lite omtumlande, det är väl nära förknippat med nyförälskelsen kanske. Har lite svårt att tänka mig att någon sådan känsla skulle infinna sig ett ett par år in i förhållandet. Därmed inte sagt att alla långvariga relationer kräver en "gnista." Det finns ju t.o.m. flera exempel på rena platoniska förhållanden..
Hmm, ska jag vara ärlig så hänger jag inte riktigt med i vad du menar - och tro nu inte alls jag tycker att du skriver något galet!
Det jag bara ville säga med mitt exempel var att "gnistan" inte behöver infinna sig i allra första början, utan att det ibland kan vara värt att spendera lite mer tid med personen i fråga - att gnistan kan komma lite senare helt enkelt. Och att "gnistan" kan se och upplevas olika. (Sedan att det för min del inte blev så lyckat den gången, DET är en annan hitoria)
Vilket inte är detsamma som att jag skulle harva runt i ett förhållande så länge som i ett par år och hoppas att någon gnista ska infinna sig!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in