2002-07-12, 21:07
Medlem
Tog det lugnt precis och fick en liten undring, vilket land producerar mest marijuana i vrlden?

Hittade fljande roliga kuriosa men inget om weed...

"According to UNDCP figures, Colombia, Peru and Bolivia account for some 98% of world cocaine supplies..."

"...Besides, since 1988, both Peru and Bolivia are allowed to legalise a certain amount of hectares for coca cultivation for licit domestic purposes (esp. traditional consumption). In Peru, this area is estimated to be 20,000 has. and in Bolivia, 12,000 has."
Citera
2002-07-12, 21:47
Medlem
Det r skert Marocco och Thailand som producerar mest, men de kanske inte sljer mest. Men om jag skulle gissa p tv lnder, s skulle det bli dessa tv.
Citera
2002-07-13, 00:40
Medlem
I Maroccos fall, menar du brunt eller grnt? Jag menar bara finaste godaste grna.
Citera
2002-07-13, 01:25
Medlem
Vilket land producerar mest weed?

Jag vet inte heller vilket land och undrar om nn kan sga skert. Iran tar hlften av alla narkotikabeslag i vrlden. Rka r den mest anvnda drogen och grannnderna br d ha en enorm produktivitet. Holland ligger troligen ocks mycket bra till.
Undrar var det produceras det "bsta" cannabiset som ger lnga skrattnojor.
Citera
2002-07-18, 03:35
Medlem
Pirayans avatar
Det hasch vi har hr i Sverige r till 98% frn Marocko.
Nr det gller grs mste jag rimligtvis gissa Nederlnderna.
Citera
2002-08-19, 13:43
Medlem
Kanske Canada? Stoooooort land och liberal lagstiftning! Vancouver ansgs nyligen till den bsta weedstan i vrlden av High Times. Lika bra kvalitet som Holland fast halva priset.

Holland har ca. 40 000 hemodlare...gissar att Canada har fler.
Citera
2002-08-25, 23:07
Medlem
Skulle tippa p ngot land i vstra sydamerika,t.exChile,Peru(maja nstan vanligare n tobak dr..).
Citera
2002-08-29, 00:26
Medlem
Vet inte om priset direkt reflekterar produktionen...men men i Laos iaf blev jag erbjuden ca 0.5kg prima weed fr run 200SEK det ni...
Citera
2002-08-29, 02:22
Medlem
Kom att tnka p ett land med fler cannbisrkare n alla de andra frslagen tillsammans - hampans hemland Indien. ;-)

Ngra kommentarer: Pakistan med 100 000 000 invnare borde ocks ligga ganska bra till. Iran stoppar frmst de droger (opium, heroin och cannbis) som kommer in frn Afghanistan. Nepal, Laos, Thailand, Kambodja, Vietnam, Myanmar (Burma) och Kinas Yunnanprovins odlar skert en hel del tillsammans, men de r sm var fr sig.

Undrar vad vrldens rsproduktion av hasch, grs och olja ligger p? 10 ton? 100 ton? 1000 ton? mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in