Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-10, 06:25
  #121
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Förslg herr Golonka, och andra?

Du må tycka att jag är en idiot, men jag vidhåller: Börjar polisen ta i med hårdhandskarna på ALLVAR och smäller på buset där det känns, så är jag övertygad om att man löst situationen inom ett par år. Som det är nu, så hånskrattar lössen åt myndigheterna i allmänhet och polisen i synnerhet. De vet nämligen, för det har våra inhemska batikhäxor lärt dem, att de kommer undan med detta beteende.

Det finns bara ett sätt att lösa problemen i Landskrona och det är med hårdhet, fasthet och oeftergivlighet! Tiden för politiska lösningar är förbi, det finns inga rimliga skäl att anta att det helt plötsligt skall skapas en massa arbetstillfällen för lågutbildade/okvalifierade i staden och det kommer heller aldrig att uppstå en lösning på segregationen. Svenskarna har bränt sig och håller avstånd till invällarna allt vad de förmår. Man flyttar från stan!
2007-12-10, 06:32
  #122
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Du må tycka att jag är en idiot, men jag vidhåller: Börjar polisen ta i med hårdhandskarna på ALLVAR och smäller på buset där det känns, så är jag övertygad om att man löst situationen inom ett par år. Som det är nu, så hånskrattar lössen åt myndigheterna i allmänhet och polisen i synnerhet. De vet nämligen, för det har våra inhemska batikhäxor lärt dem, att de kommer undan med detta beteende.

Det finns bara ett sätt att lösa problemen i Landskrona och det är med hårdhet, fasthet och oeftergivlighet! Tiden för politiska lösningar är förbi, det finns inga rimliga skäl att anta att det helt plötsligt skall skapas en massa arbetstillfällen för lågutbildade/okvalifierade i staden och det kommer heller aldrig att uppstå en lösning på segregationen. Svenskarna har bränt sig och håller avstånd till invällarna allt vad de förmår. Man flyttar från stan!
Så kort och gott: nolltolerans från polisen? Det funkade ju i New York (deras nolltolerans under Guliani fick ett oerhört starkt resultat i brottsstatistiken) så det är ju inget idiotiskt exempel alls. Många vet att de kommer undan med vad som helst, visst är det uppenbarligen så.

Jag anser förstås också att man måste börja med att hålla en polisiär närvaro och att insatserna borde dras igång i STOR omfattning för att försöka väga upp vad man inte har gjort under de senaste 15 åren.

Men vad kan man mer göra? Jag är rätt osäker på detta, och tänker också på att de unga ligisterna är en rejäl bit ifrån samhället redan i yngre tonåren. Var de hamnar om 10 år orkar jag inte ens tänka på.. (därför att jag bor nära LK..).

1. Polis.
2. ? Synka myndigheter och pressa bidragsberoende som är mindre benägna tt jobba? Vill man anställa? Till vad?
2007-12-10, 09:43
  #123
Medlem
Golonkas avatar
En möjligtvis framkomlig väg att gå, vore kanske att villkora uppehållstillståndet med fläckfri vandel. Medborgaskap blir också villkorat och kan förloras. Det kan kanske låta brutalt att ha någonform av andra klassens medborgarskap och särlagstiftning i avseende trygghet mm, men min uppfattning är att skutan är på väg att kapsejsa och det behövs radikala åtgärder vid ratten! Sköter man sig inte, så skall man tammefan åka ut så det visslar om det. Man kan rättfärdiga det hela med att Sverige inte BETT om att få hit dessa nya "medborgare", de har kommit i högsta grad objudna och med stora påfrestningar och kostander för samhället till följd. Vi har däremot hjälpt dem till chansen till ett nytt och tryggare liv. Väljer de att missbruka vår gästfrihet, så kan det vara slut på frikostigheterna också!

Jag har hört att tyskarna kör ungefär i detta spår och det har viss effekt, enligt uppgift. Jag fick höra om en man som bott tolv år i Tyskland med uppehållstillstånd och där polisen ringde på dörren med anledning av någon form av upprepad grövre brottslighet. Mannen hävdade att han hade tillstånd att vistas i Tyskland och plockade fram passet med stämplar och allt. Polisen bad att få se dokumentet, rev ur sidan med tillståndet i och bad honom samla ihop vad som rymdes i två resväskor. Redan samma kväll satt banditen på flyget till Belgrad... Jag vet inte om historien är sann, fick den återberättad av en invandrare som tidigare bott åtta år i Tyskland och som är jävligt orolig över utvecklingen i Sverige.

När det gäller specifikt Landskrona, eller andra problemhärdar av samma dignitet, så vore New York-modellen säkert en synnerligen framkomlig väg att gå, med ordentliga uppsnäppningar i påföljdsfrågan. Man skall kunna få göra en kortare volta på ungdomsanstalt eller ungdomsfängelse fast man är under femton, exempelvis. Föräldrarna får tillsammans med den lille blattehuliganen EN chans att korrigera det kriminella beteendet och blir det ingen bättring, så går det ett flyg varje dag -och skitsamma vilka asylskäl, sjukdomar eller andra ömmande anledningar man lagt fram i syfte att jacka i "välfärden"! Klarar man inte av att sköta sig, så har man inte här att göra!
2007-12-13, 16:39
  #124
Bannlyst
http://www.lokaltidningen.se/nyheter..._om_landskrona

Citat:
Muf-basen om Landskrona

Negativa verklighetsbeskrivningen största hotet

http://www.lokaltidningen.se/img/303...213133638B.jpg
Det största hotet mot Landskrona, menar Niklas Wykman, är att det finns de som har ett intresse av att sprida en negativ bild av verkligheten. Foto: Jan Pilefelt

POLITIK. –Det största hotet mot Landskrona är den negativa verklighetsbeskrivning som på olika sätt sprids.
Det menar Niklas Wykman som är ordförande i moderata ungdomsförbundet, Muf, och som i förra veckan besökte Landskrona för att bland annat tala med elever på Allvar Gullstrandsgymnasiet.

–Jag och alla som bor i Landskrona ska inte gå med på att det sprids uppgifter om Landskrona som är negativa och inte sanna, säger Niklas Wykman.
Han anser att mycket av det negativa som sprids om Landskrona gör med ett syfte och är ett sätt för ett parti att profilera sig och vinna röster.
–Landskrona är inte annorlunda än många andra städer. Här finns många bra saker men givetvis också brister.
Niklas Wykman är 26 år och kommer ursprungligen från Kalmar även om det inte hörs så tydligt på dialekten. Han valdes till ordförande i Muf i samband med ungdomsförbundets stämma i november förra året och har således basat för Muf i ett drygt år. Som ordförande i ungdomsförbundet sitter han också med i moderaternas partistyrelse.
Vid ett besök i Landskrona kommer man självklart in på frågor rörande invandring, flyktingar och mångkultur.
–Det är ingen hemlighet att integrationspolitiken inte fungerat särskilt väl. Det är hög arbetslöshet bland invandrare och man har ofta lägre inkomster. Vi har inte varit särskilt bra på att ta tillvara de kunskaper som många av invandrarna har.
Niklas Wykman är för ökad arbetskraftsinvandring för Sverige kommer att behöva arbetskraft framöver.
–Det är en ganska stor skillnad med om man kommer hit för att man flyr från någonting eller kommer hit för att arbeta. Kommer man hit med syftet att söka jobb och arbeta blir det lättare att etablera sig och prestera, tror Wykman.
När Niklas Wykman mötte eleverna på gymnasiet kom det att handla en hel del om andra frågor också som till exempel jämställdhet, miljö och kärnkraft. Moderaterna är kända för att vara för kärnkraft och så också Wykman.
–Ja, jag skulle vilja starta Barsebäck igen och bygga två nya kärnkraftverk i Sverige så att vi kan komma bort från behovet av att importera el som producerats genom koleldning, förklarar han.
–Det är bra att många kommuner i Skåne antar policydokument för hur vindkraft ska hanteras men det krävs rätt många vindkraftverk för att ersätta ett kärnkraftsaggregat.
Efter mötet på gymnasiet där många olika frågor diskuterades gick Niklas Wykman ut på Landskornas gator ledsagad av Marko Huttunen för att möta vanliga Landskronabor.

Jan Pilefelt 2007-12-13
Ja, förstår ni, kära Landskrona-bor... det är inga riktiga problem ni har i er stad, det är bara journalisterna () som överdriver allt. Det vet ni väl? Landskrona är som vilken annan stad som helst:

"Landskrona är inte annorlunda än många andra städer."
2007-12-13, 16:47
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
http://www.lokaltidningen.se/nyheter..._om_landskrona

Ja, förstår ni, kära Landskrona-bor... det är inga riktiga problem ni har i er stad, det är bara journalisterna () som överdriver allt. Det vet ni väl? Landskrona är som vilken annan stad som helst:

"Landskrona är inte annorlunda än många andra städer."

Herre min skapare! Marie Antoinette i sin renaste form!

Skönt att komma från en annan stad och säga åt dom som bor där att "skärp er, så farligt är det inte". Otroligt arrogant.
2007-12-13, 17:05
  #126
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grue
Herre min skapare! Marie Antoinette i sin renaste form!

Skönt att komma från en annan stad och säga åt dom som bor där att "skärp er, så farligt är det inte". Otroligt arrogant.
Sådan är den politiska adeln.

En fågel viskade i mitt öra att Niklas Wykman (m) bor i ett område av följande snitt:
Typ: B03 Internet och Mingel

Utmärkande drag

* Unga
* Välutbildade
* Singlar
* Hög- och medelinkomsttagare
* Mindre hyresrätt i storstad/närförort
* Nöjesintresserade
* Förändringsbenägna individualister
Något säger mig att Niklas inte upplever särskilt mycket mångkultur i sin vardag. Men han är tydligen förändringsbenägen. Vore det inte rimligt att Niklas då flyttar till Landskrona ett tag och lever som han lär? Det vore en lite mer hands-on approach än att rappa och låtsas som om han kommer ifrån förorten eller gå på ramadanstudiebesök i moskéer, där han möter unga, hjärntvättade muslimska flickor som vurmar för sharialagar och hur pass goda dessa är.

Ack ja.
2007-12-13, 17:19
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Sådan är den politiska adeln.

En fågel viskade i mitt öra att Niklas Wykman (m) bor i ett område av följande snitt:
Typ: B03 Internet och Mingel

Utmärkande drag

* Unga
* Välutbildade
* Singlar
* Hög- och medelinkomsttagare
* Mindre hyresrätt i storstad/närförort
* Nöjesintresserade
* Förändringsbenägna individualister
Något säger mig att Niklas inte upplever särskilt mycket mångkultur i sin vardag. Men han är tydligen förändringsbenägen. Vore det inte rimligt att Niklas då flyttar till Landskrona ett tag och lever som han lär? Det vore en lite mer hands-on approach än att rappa och låtsas som om han kommer ifrån förorten eller gå på ramadanstudiebesök i moskéer, där han möter unga, hjärntvättade muslimska flickor som vurmar för sharialagar och hur passa goda dessa är.

Ack, ja.

Haha, lysande inlägg. Klicka upp länkarna!
2007-12-13, 17:34
  #128
Medlem
StuGs avatar
Jaha, det vore intressant att se Wykman stå på akuten och förklara för ett blödande rånoffer att det bara är "verklighetsbeskrivningen" det är fel på. Blir mer Kafkaartat för varje dag ju.
Det här skulle någon kunna göra en Tage Danielsson-sannoliketsmonolog på!!
2007-12-14, 06:45
  #129
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grue
Herre min skapare! Marie Antoinette i sin renaste form!

Skönt att komma från en annan stad och säga åt dom som bor där att "skärp er, så farligt är det inte". Otroligt arrogant.
Arrogant, men framförallt så korkat att man blir riktigt trött...

Citat:
http://www.lokaltidningen.se/img/303...213133638B.jpg
Det största hotet mot Landskrona, menar Niklas Wykman, är att det finns de som har ett intresse av att sprida en negativ bild av verkligheten. Foto: Jan Pilefelt

POLITIK. –Det största hotet mot Landskrona är den negativa verklighetsbeskrivning som på olika sätt sprids.
Det menar Niklas Wykman som är ordförande i moderata ungdomsförbundet, Muf, och som i förra veckan besökte Landskrona för att bland annat tala med elever på Allvar Gullstrandsgymnasiet.
Eh.. nej käre Niklas, problemet är givetvis att verkligheten rimligtvis beskrivs med många negativa inslag. Inte att åsikten sprids!! AAAAAAAAAAARGHRHG!!!!

Ibland undrar man ju om vissa politiker, bloggare och journalister deltar i debatter utanför sin egen nischade sfär?! Har läst igenom en massa media och vänster/sossebloggar den senaste tiden. Det första jag undrar är om de har deltagit i diskussioner där de får mothugg för att slipa argument och fylla på med andra fakta/åsikter? Det är lite första utkast över det hela.

Man bör läsa in sig lite på stämningen i en stad som man besöker som runtresande politiker (om avsikten är att beskriva och inte bara lyssna av). SD:s utveckling (dvs röstantal) borde ju föranleda av vilken imbecil som helst att se närmare på det hela. Man undgår nog inte att det finns en attityd att kalla problemen för överdrivna och problembeskrivarna för rasister. Varför då komma dit och köra nästan samma tes igen? Eh..? Kom igen för fan.

Sven Svensson bråkar med grannen. Problemet är förstås att ryktet sprids om att Sven Svensson beter sig illa. Problemlösningen är förstås inget som har med att tala om/med Sven Svensson istället..
2007-12-15, 23:26
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Arrogant, men framförallt så korkat att man blir riktigt trött...

Eh.. nej käre Niklas, problemet är givetvis att verkligheten rimligtvis beskrivs med många negativa inslag. Inte att åsikten sprids!! AAAAAAAAAAARGHRHG!!!!

Ibland undrar man ju om vissa politiker, bloggare och journalister deltar i debatter utanför sin egen nischade sfär?! Har läst igenom en massa media och vänster/sossebloggar den senaste tiden. Det första jag undrar är om de har deltagit i diskussioner där de får mothugg för att slipa argument och fylla på med andra fakta/åsikter? Det är lite första utkast över det hela.

Man bör läsa in sig lite på stämningen i en stad som man besöker som runtresande politiker (om avsikten är att beskriva och inte bara lyssna av). SD:s utveckling (dvs röstantal) borde ju föranleda av vilken imbecil som helst att se närmare på det hela. Man undgår nog inte att det finns en attityd att kalla problemen för överdrivna och problembeskrivarna för rasister. Varför då komma dit och köra nästan samma tes igen? Eh..? Kom igen för fan.

Sven Svensson bråkar med grannen. Problemet är förstås att ryktet sprids om att Sven Svensson beter sig illa. Problemlösningen är förstås inget som har med att tala om/med Sven Svensson istället..

Wykman är inte borgare - han är marxist. Ska skapa en tråd om denne förbannade idiot. Att massa stenhårda högerflashbackare lägger sin röst på Moderöderna gör mig VANSINNIG!
2007-12-16, 14:29
  #131
Medlem
Landskronabo tappar tålamodet!

När hennes butik blev rånad för 15 gången på 18 år blev det droppen för Anneli.
Undra bara om det var medelsvensson eller våra kära kulturberikare som har gjort dessa dåd...http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=725291
2007-12-16, 16:00
  #132
Medlem
trass avatar
OT raderat, tillsägelse till Gersonides för att ha drivit tråden ot. Tråden sammanfogas med annan Landskronatråd.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in