Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2019-05-22, 14:00
  #73
Medlem
Kongruensbojds avatar
Rynkar folk på näsan när de ser att ni har Andersson hemma?
Citera
2020-02-06, 09:57
  #74
Medlem
Jag jobbar på NetOnNet och skulle inte rekommendera Andersson till mina nära och kära. Du kan oftast hitta billigare varianter hos kända leverantörer som håller bättre klass än Andersson. Då ligger de även i samma prisklass.
Citera
2020-02-08, 20:33
  #75
Medlem
Måste nog säga samma sak. Jag har fått in ganska många OEM-prylar för prov från ett par OEM-tillverkare i Kina. En del är bra grejer, men kostar mer (exempelvis AudioTechnicas premiumskivspelare kostar ungefär fyra gånger mer med loggan på). Men sen går det att få "förra generationens teknik" för en spottstyver. Där en ny märkes-TV kostar 10000 kostar förra generationen drygt en tusing plus lite extra för logga, menyer (som du får översätta innan leverans) och instruktionsbok (samma här). Vill man att fabriken översätter själva ökar priset några procent. Sen kan man lägga till och dra från funktioner, kvalitet m.m. Allt faktiskt i ett sjysst gränssnitt där du ser slutresultat och pris (åtminstone på en av fabrikernas sajter).
Andersson är förra generationens prylar och kvalitetsmässigt känns det som att man valt bort en del kvalitet och funktioner och sen satt sin logga på dem.
Man får som sagt vad man betalar för. I princip skulle jag hävda att man får samma prylar från AliExpress... Eller förresten, man får bättre prylar därifrån till samma pris. Så nej, jag skulle inte rekommendera Andersson.
Hade R1 innan tills minneskretsarna började lägga av på den efter knappt två år. NetOnNet hävdade att det inte var något fel på skräpet som hamnade på tippen. Där den hörde hemma...
Citera
2020-11-26, 20:48
  #76
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Har ett par trådlösa hörlurar från Andersson till mobilen. Funkar perfekt och verkar dessutom tåla en jävla massa regn då jag har dom på när jag jobbar ute i regn.
Citera
2020-11-28, 15:10
  #77
Medlem
Fast hade du sökt på Aliexpress hade du antagligen hittat samma lurar för halva priset eller lägre för det är exakt vad det är. Enda skillnaden är att du får vänta en månad innan paketet kommer fram :-)
Citera
2020-12-02, 09:04
  #78
Medlem
Sladdarens avatar
I "lågpris området" vad gäller TV så skulle jag alldrig köpa en Andersson iaf
Samsung, philips, sony, LG mfl märken slår dom med hästlängder fast det är lika dyrt liksom
Citera
2021-05-26, 14:19
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
I "lågpris området" vad gäller TV så skulle jag alldrig köpa en Andersson iaf
Samsung, philips, sony, LG mfl märken slår dom med hästlängder fast det är lika dyrt liksom

Andersson TV tillverkas av Vestel, d.v.s. samma företag som tillverkar Toshiba, Hitachi, Finlux, Luxor, JVC, Panasonic m.fl.

Jag hittar ingen Andersson TV över 5000 kr, så det är svårt att säga något när de flesta i den prisklassen är ungefär likvärdiga. Det som kan skilja är väl uppgraderingar av mjukvaran. Jag skulle tippa att Andersson inte släpper några uppdateringar. Då är det nog smartare att lägga 500 kr mera på en motsvarande Hitachi TV.
Citera
2021-05-26, 15:10
  #80
Medlem
Muppetys avatar
Min Andersson-TV från NetOnNet duger ännu (tror jag köpte den 2012). Men nu köper jag inte Andersson längre p.g.a detta; (FB) Hur ligger det till med denna el-scooter (mx 25 km/h) o min vikt (100 kg)? Det var en Andersson el-sparkcykel. (Det är jag som har startat den tråden).
Citera
2021-05-26, 18:31
  #81
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Då är det nog smartare att lägga 500 kr mera på en motsvarande Hitachi TV.
Precis vad jag kan se så behöver man inte ens lägga till något för bättre märken i samma storlek t.ex
Samsung UE55TU6905KXXC
Grundig 55GEU7900C
Citera
2021-05-26, 19:30
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Precis vad jag kan se så behöver man inte ens lägga till något för bättre märken i samma storlek t.ex
Samsung UE55TU6905KXXC
Grundig 55GEU7900C

Grundig är väl också tillverkad av Vestel? Det vill säga samma fabrik som tillverkar Anderson TV.

Lustigt, i morse när jag kollade så fanns det ingen dyrare Andersson än 4 495 kr. Det är uppenbarligen något fel i webbshoppens filter. Nu när jag filtrerar på Andersson, så får jag också med någon Philips och Hitachi, samt hörlurar.
Citera
2021-05-26, 21:31
  #83
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Grundig är väl också tillverkad av Vestel? Det vill säga samma fabrik som tillverkar Anderson TV.

Lustigt, i morse när jag kollade så fanns det ingen dyrare Andersson än 4 495 kr. Det är uppenbarligen något fel i webbshoppens filter. Nu när jag filtrerar på Andersson, så får jag också med någon Philips och Hitachi, samt hörlurar.
Vet inte riktigt mer än att Grundig har tagits över av Koç Holding som kan vara anledningen till att man sällan ser märket längre men minns att det var helt okej kvalité.

Ja jag såg att det var 50" Andersson som kostar 4495 kr och är den storleken okej så finns Hitachi för ca 4000 kr.
Citera
2021-05-27, 08:08
  #84
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Andersson TV tillverkas av Vestel, d.v.s. samma företag som tillverkar Toshiba, Hitachi, Finlux, Luxor, JVC, Panasonic m.fl.

Jag hittar ingen Andersson TV över 5000 kr, så det är svårt att säga något när de flesta i den prisklassen är ungefär likvärdiga. Det som kan skilja är väl uppgraderingar av mjukvaran. Jag skulle tippa att Andersson inte släpper några uppdateringar. Då är det nog smartare att lägga 500 kr mera på en motsvarande Hitachi TV.

Märkena du uppger är ren dynga förutom Panasonic men det märket håller väl ochså på fasas ut
Du underskattar helt klart vilka märken som säljer som smör i solsken i vissa prisklasser och varför dom gör det gällande Tv i detta fallet. Det handlar om teknologi och bättre elektronik helt enkelt

Samsung, Phillips, LG, Sony och några till dominerar marknaden av en anledning i vissa prisklasser
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback