• 8
  • 9
2007-11-12, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Exakt vad hade det med mitt inlägg att göra?

"Någon som har någon bra mall?" Är du schizofren?
Citera
2007-11-12, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
"Någon som har någon bra mall?" Är du schizofren?

Om du kallar "bygga i två år" för någon vidare mall så går din förmåga att skriva hand i hand med din förmåga att läsa och resonera.
Citera
2007-11-12, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Om du kallar "bygga i två år" för någon vidare mall så går din förmåga att skriva hand i hand med din förmåga att läsa och resonera.

Är du 82 år, eller 82:a? För fan bete dig normalt
Citera
2007-11-12, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
Är du 82 år, eller 82:a? För fan bete dig normalt

Din humor i skrift yttrar sig inte speciellt bra. Jag frågade efter en mall över träningsperioder om man skiftar mellan styrke och deff - exempelvis hur långa respektive period bör vara och andra matnyttiga tips.
Nog fan fattar jag väl att man kan gå upp från 66 kilo till 100 om man äter som en gris och tränar styrke - men på två år blir det rimligen ganska mycket flott och därmed en förjävla lång deffperiod efteråt, som dels är riskabel och dels onödigt jobbig.

Så jag skulle inte kalla det för en mall över vad jag frågade efter.
Citera
2007-11-12, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RogerWallenberg
Om man är lite smått överviktig, kan man då ta och träna fettet till muskler eller måste man först jogga bort allt för att sedan bygga upp?

Tänkte, då slipper man ju deffa utan bygger om sitt fett till muskler.
Men kanske inte funkar..? Fast fett blir vell muskler när man tränar?

En del säger att det fungerar och andra inte, jag anser att det fungerar.

Om du räknar ditt intag och ligger på ett litet energiunderskott , førslagsvis hoppar øver kvällsmaten(eftersom på natten anstränger man sig inte och kroppen kommer då ta ifrån fettet istället før musklerna) så tror jag att det lilla extra kommer kroppen ta ifrån fettet, har även sett studier där dom testat att køra den metoden praktiskt på en mängd personer och har då fått resultat som pekar på det.

Det kommer førmodligen ta längre tid att bygga men om du inte är ute efter att bli stor utan bara att førlora lite fett och få lite former så tycker jag det är bra att førsøka på det. jag menar varfør skulle kroppen inte ta ifrån fettet om man ligger på ett energi underskott det är trots allt det fettlager är till før.
Citera
2007-12-08, 00:47
Medlem
pallar inte hitta länk men ta reda på vad MAX-OT är och kör efter den modellen
Citera
2009-07-25, 12:59
Medlem
1. Varför deffar man om man sedan ska bulka upp sig igen? Vad är vitsen med att deffa i så fall? Tacksam för svar. Varför jag frågar är att det verkar som att man måste täcka musklerna med fett för att man ska få dem att växa enligt många trådar (då syftar de på att bulka).

Jag har en följdfråga och kan ställa den redan nu.

2. Om jag deffar ner mig från 12% i Bodyfat till 6-7% (atletiskt byggd och har lätt för att bygga muskler). Kommer jag då fortfarande att kunna ligga stabilt där år för år och bygga på 2-3kg i muskler för varje år som går med rätt kost (ligga på ett litet överskott i kalorier och rätt mängd protein).

Anledningen till att jag frågar detta är för att jag vill få bort det sista som ligger vid magen och se hur min kropp verkligen ser ut! Jag vore glad om jag sedan kunde stanna där. Att öka extremt i muskler och bli tjock, för att sedan deffa och ändå förbränna muskler är inget alternativ om jag kan bygga 2-3kg muskler per år och ligga runt 5-7% i bodyfett.

Tacksam för svar. Drog för övrigt upp en gamal men intressant tråd!
Källa: http://traningslara.se/blogg/begrepp...d-viktuppgang/
Senast redigerad av MRZnr1 2009-07-25 kl. 13:30.
Citera
2009-07-25, 13:23
Medlem
Köp ett Sauna Belt och bli biff utan att behöva göra något.
Citera
2009-07-25, 13:49
Medlem
T0bbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
1. Varför deffar man om man sedan ska bulka upp sig igen? Vad är vitsen med att deffa i så fall? Tacksam för svar. Varför jag frågar är att det verkar som att man måste täcka musklerna med fett för att man ska få dem att växa enligt många trådar (då syftar de på att bulka).

Om du fortsätter bulka så kommer muskel/fett ration att försämras mer och mer och din hormonella miljö kommer göra att du ökar mer i fett och för lång bulk kan också leda till nybildning av fettceller.

Efter varje deff kommer du (ifall du inte gjort något helt fel) ha mer muskler och vikten du går upp av att bulka kommer inte ge samma intryck som din förra bulk.

Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1

2. Om jag deffar ner mig från 12% i Bodyfat till 6-7% (atletiskt byggd och har lätt för att bygga muskler). Kommer jag då fortfarande att kunna ligga stabilt där år för år och bygga på 2-3kg i muskler för varje år som går med rätt kost (ligga på ett litet överskott i kalorier och rätt mängd protein).

Anledningen till att jag frågar detta är för att jag vill få bort det sista som ligger vid magen och se hur min kropp verkligen ser ut! Jag vore glad om jag sedan kunde stanna där. Att öka extremt i muskler och bli tjock, för att sedan deffa och ändå förbränna muskler är inget alternativ om jag kan bygga 2-3kg muskler per år och ligga runt 5-7% i bodyfett.

Tacksam för svar. Drog för övrigt upp en gamal men intressant tråd!
Källa: http://traningslara.se/blogg/begrepp...d-viktuppgang/

Ja det kommer gå, du kommer dock inte få samma resultat.
Du bygger mer muskler på ett större överskott och ifall du sköter din deff rätt så kommer du inte att förlora muskler alls /minimalt.
Citera
2009-07-25, 14:16
Medlem
Tack för svaret Tobbas!
Senast redigerad av MRZnr1 2009-07-25 kl. 14:31.
Citera
2009-07-26, 14:06
Medlem
Ingen här på forumet kan bedöma hur lång tid det kommer ta för just DIG att se ut som killen på bilden. Allt handlar om hur du sköter din kost, träning, vad du väljer att ta för tillskott, hur många reps och set och vilka övningar du kör, hur många gånger i veckan du tränar, hur länge du vilar/sover och vad du har för genetisk anlag.

Det finns massor av faktorer som spelar in hur fort det kommer gå.

Bästa är väl att ändra på kosten, gå till gymmet och träna ett par helkroppspass med många reps och få set för att få in tekniken i övningarna och köra ett par konditionspass också. När du sedan känner du säker på det mesta i gymmet och de flesta övningar kan du börja dela upp dina pass.

Om du röker, försök sluta genast eller gå över till snus, eftersom det har mindre negativ påverkan på kroppen. Drick så lite alkohol som möjligt eftersom det har stor negativ påverkan på kropp och träning, fast det antar jag att du redan vet.

Tack för mig och lycka till!
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in