2024-02-11, 17:02
Medlem
Det är möjligt att de inte känt till det initialt. Det är dock svårt att tro baserat på standarden. Menar att för att någon ska vilja hyra detta 'förrådsutrymme' måste de nästan ha särskilda skäl. Men jag vet inte säkert som sagt.
Det uppdagades dock vid tidigt skedde lokalt vem hyresgästen var, eftersom det var någon i samhället som känt igen honom. Detta förändrade inget utan uthyrning pågår fortfarande.
Jo, det är sant som du skriver. Det är så samhällskontraktet fungerar, och det är fullt möjligt att 'Sveriges värsta våldtäktsman genom tiderna' aldrig kommer slå till igen...
Citera
2024-09-02, 21:40
Medlem
MrsBrisbys avatar
Jag hoppas innerligt att planetens syre inte längre slösas på detta vidriga kadaver.
Citera
2024-09-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsBrisby
Jag hoppas innerligt att planetens syre inte längre slösas på detta vidriga kadaver.

Han lever och frodas. Som tidigare är det en vänsterpartist och hennes man som hyr ut till honom och bor bredvid, med son och dotter.

Vänsterpartistens make har, för övrigt, när det här kom upp första gången, varit ute och försvarat beslutet att hyra ut till en serievåldtäktsman. Notera även att de själva har (flicke)barn.

Nu förefaller det dock som politikern och hennes man är skrivna på olika adresser. Möjligen separerade, möjligen skaffa lägenhet till barnen. Vem vet?

Men Södermannen lever och frodas verkar det som.

Tyvärr förbjuder mig Flashbacks regler att skriva ut hans namn och adress, även om den är maskad. Har blivit varnad för det förr, så kan tyvärr inte skriva mer info om hans bostadsort.
Citera
2024-09-04, 20:17
Medlem
MrsBrisbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Han lever och frodas. Som tidigare är det en vänsterpartist och hennes man som hyr ut till honom och bor bredvid, med son och dotter.

Vänsterpartistens make har, för övrigt, när det här kom upp första gången, varit ute och försvarat beslutet att hyra ut till en serievåldtäktsman. Notera även att de själva har (flicke)barn.

Nu förefaller det dock som politikern och hennes man är skrivna på olika adresser. Möjligen separerade, möjligen skaffa lägenhet till barnen. Vem vet?

Tyvärr förbjuder mig Flashbacks regler att skriva ut hans namn och adress, även om den är maskad. Har blivit varnad för det förr, så kan tyvärr inte skriva mer info om hans bostadsort.

Nog för att jag alltid har intentionen och önskan att vara empatisk och behålla ett öppet sinne gentemot mina medmänniskor, men att befatta mig med och till på köpet aktivt stötta och hysa en dömd våldtäktsman; that's a big fucking NO GO.
Jag dricker hellre svavelsyra än att befatta mig med sådana avskum.
Om det inte är min knytnäve som befattar sig med deras ansikten, det vill säga.
Citera
2024-09-23, 21:01
Medlem
Om ni vill se något som får nackhåren att resa sig lite så logga in på DN’s arkiv och sök på ”John Svalstedt” så dyker drygt en handfull annonser upp där John C Svalstedt presenteras lära ut astrologi/tarot/taktil stimulering m.m på Klubb Kamelen, Själagårdsgatan 17 olika datum 78-79, parallellt med att överfallen/våldtäkterna pågick.
Citera
2024-09-24, 15:53
Medlem
swimp78s avatar
Det säger rätt mycket om hur synen på sexbrott förändrats att den gamla Hagamannen sågs på som lite av en rebellisk livsnnjutare och outsider - han intervjuades ju i medelhavet av olika herrtidningar där han fick skryta om hur han gillade sex och tjejer.

Detta var alltså en man som uppvisade såna beteenden som vissa seriemördare gör i början av sin karriär, stalkar offer, tar sig in i deras hem då de sover, våldtar under knivhot.
En sån person kunde få en idolintervju i nån porrblaska sen!

Liberala tider för sex!

Jag minns från då jag var liten på tidigt 80-tal, att man sa om blottare att de var "oförargliga" "harmlösa" osv. Det var synd om dem.
Ibland pratades det lite överslätande om att det fanns "fula gubbar" men det var ju nåt lite komiskt och överslätande i det begreppet också. Idag kanske man skulle talat om pedofiler och sexualförbrytare
Citera
2024-09-24, 19:07
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg

Namnet finns i tråden. Han bor i Skutskär.
Citera
2025-01-06, 21:52
Medlem
HubbaBuddas avatar
För några veckor sedan var det tydligen en man som visat kuken för någon, ja blottat sig helt enkelt. Hände i samma kommun där denna äckelfarbror bor. Samband? Ingen aning, men skulle ju inte vara omöjligt. Han kan väl inte få till det mer än så nu förtiden
Citera
2025-01-07, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det säger rätt mycket om hur synen på sexbrott förändrats att den gamla Hagamannen sågs på som lite av en rebellisk livsnnjutare och outsider - han intervjuades ju i medelhavet av olika herrtidningar där han fick skryta om hur han gillade sex och tjejer.

Detta var alltså en man som uppvisade såna beteenden som vissa seriemördare gör i början av sin karriär, stalkar offer, tar sig in i deras hem då de sover, våldtar under knivhot.
En sån person kunde få en idolintervju i nån porrblaska sen!

Liberala tider för sex!

Jag minns från då jag var liten på tidigt 80-tal, att man sa om blottare att de var "oförargliga" "harmlösa" osv. Det var synd om dem.
Ibland pratades det lite överslätande om att det fanns "fula gubbar" men det var ju nåt lite komiskt och överslätande i det begreppet också. Idag kanske man skulle talat om pedofiler och sexualförbrytare

Du är för ung! Liberala tider? Nja, det var väl efterbörden till den mer lutheranska tiden då tjejen var lika skyldig som våldtäktsmannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in