Citat:
Ursprungligen postat av Kickifrans
Att vara en stark kvinna i sverige idag r frustrerande. Kvinnodominerade arbetsplatser tjnar tusentals kronor mindre n mansdominerade. Samhllet vrderar en sopgubbe med ca 7-10.000 kr/mnad mer n en underskterska som vrdar mnniskor. Kvinnor frlorar p sin pension med att stanna hemma med barn. P papper ser denna jmnstlldhet bra ut men i praktiken r sverige ett mansgrissamhlle som gynnar mn. Dessutom fr medellders kvinnor betala mer i frskringspremie med bilfrskring n mn pga frskringsbolagens dolda statistik. Kvinnor fr smre medicinsk behandling n mn. Listan kan gras lng p hur orttvist detta samhlle r.
Och som stark kvinna jag r s blir man urfrbannad. Mitt missnje fr politiker veta s jag sitter inte p latsidan.
"och som stark kvinna"
i min vrld s r de flesta kvinnor starka, s r tydligen inte fallet i din eftersom du skriver ut ordet "stark" explicit?
Vad r det som skiljer dig som "stark kvinna" frn andra kvinnor?
* Vad det gller det dr med att stanna hemma med barn s brukar det vara sjlvvalt att stanna hemma mera med barn n vad mannen gr. Faktum r att i alla fall dr jasg knner familjen s har killen inte FTT stanna hemma s mycket som han velat drfr att tjejen velat ha mest av mammaledigheten s det dr hller ju inte.
* Vrst frskringspremier har unga mn
* Man scannar regelbundet fr brstcanser men ej fr prostatacancer trots att den senare r vanligare
Kort sagt r dina argument osanna. Om du valt att medvetet manipulera eller om det helt enkelt r faktakontrollen som brustit skall jag hlla osagt.