Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-08-12, 20:46
Medlem
oGGos avatar
Tjolahopp hjolahej!
Nu är det så att efter otaliga timmar på windows update & av installation av program så inser jag att jag inte kommer orka uppdatera min dator såhär varje gång efter en formatering. Jag vill ha ett BRA prog som kan göra en backup av min c:\ disk eller vad jag nu vill välja och sedan göra ISO/bin/IMG filer av den så jag kna bränna.

När jag sedan stoppar in skivan vid boot så skall den bara formatera min c:\ och slänga in det som jag bränt!

Jag minns att dom körde Norton Ghost på min gamla skola, men jag har för mig att jag testat detta och det var lite sisådär med det!

Jag vill heltst ha ett gratis prog, men tipsa gärna om andra som kostar, för det finns ju trots allt p2p.

//MVH oGGo
Citera
2003-08-12, 21:04
Medlem
Ge Norton Ghost en chans. Det är riktigt bra när man kommer in i det och har precis den funktionalitet du efterfrågar.
Citera
2003-08-12, 21:05
Medlem
Rapideploy är oxå väldigt bra ... här är en länk. http://www.codework.com/rapideploy/product.html
Citera
2003-08-12, 23:01
Medlem
MeatAbstracts avatar
norton ghost är helt okej.
går å blåsa ut datorn på en kvart +-
som herr före mig sa. Ge det en chans.
(så kanske du tar ditt förnuft till fånga å går tebax till Amigan)
Citera
2003-08-12, 23:43
Medlem
oGGos avatar
Jag har tankat hem Norton Ghost nu och ska ge det en chans.
Måste bara visusscanna burken först, 3:E försöket med bajs Norton denna gång nu!
Den har hängt sig 2 ggr innan nu efter att ha sökt igenom runt 50.000 filer båda gångerna! :twisted:
Citera
2003-08-12, 23:45
Medlem
MeatAbstracts avatar
sök inte igenom alla filer på en gång då.
dela upp i segment å kör.
Citera
2003-08-13, 00:09
Medlem
oGGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
sök inte igenom alla filer på en gång då.
dela upp i segment å kör.
Nu funka det, dock tyckte den förbannade norton att MÅNGA av mina filer var infekterade med viruset W32.Pinfi, närmare bestämt 150 stycken.

Jaja, det vara bara en som den inte kunde rensa nu iaf och jag checkade lite och det visade sig att det programmet inte alls var infekterat, så hurvida norton har rätt på dom andra filerna vet jag inte!

Aja, dags för en backup nu då!
Men en fråga:
Går det att få ghost filerna i .bin/.img/.iso format eller måste de vara i nortons egna format?
Citera
2003-08-13, 00:13
Medlem
unix_cores avatar
Hehe, förut hade jag runt 450 exe filer infekterade av nått som tydligen inte norton kunde laga iaf
Citera
2003-08-13, 00:16
Medlem
MeatAbstracts avatar
det verkar va osm norton hittar dem "infekterade" filerna men kan aldrig ta bort dem

oGGo

Jag har faktiskt ingen anning om man får välja filformat i Ghost.
Men jag vet att ghostfilen kan bootas upp från cd om det var det du var ute efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in