2019-07-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Rik som ett troll är Gessle men tänderna på karln ter sig det som om han vore fattig:

https://minfil.com/vb11i70cn7/B24A2F...324FD020C2_png

Tandläkarskräck kanske. Det botar inga pengar i värden. Om han inte går i terapi förstås
Citera
2019-07-19, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Tandläkarskräck kanske. Det botar inga pengar i värden. Om han inte går i terapi förstås

Har inget med tandläkarskräck. Utan skrutt gubben är snål för lägga pengar på tandreglering än jämförelse med att lägga en massa pengar på hårfärg och hårbehandling som han är duktigt på att göra.
Citera
2019-07-19, 21:34
Bannlyst
https://minfil.com/of72jf0dnf/31A23E...300E76681_jpeg

Citera
2019-07-31, 09:45
Avstängd
Gyllene Tiders reunion turneer.

Förvånansvärt att Gessle är så girig o otacksam.

Han borde säga så här - det är jag dom är det kända dragplåstret - det är jag som gör
att vi kan tjäna så inihelvete så långt efter vår storhetstid.

Men jag har tjänat grova pengar efter Gyllene Tider-epoken bl a på Roxette o Marie Fredriksson o har även placerat pengarna bra, vilket jag är väldigt glad o tacksam för - så jag tycker att vi delar alla turnepengarna lika mellan oss.

Vi har jobbat tillsammans från scratch o efter det att vi slutade lira tillsammans har jag fått ihop
betydligt mer pengar än vad någon av Er andra någonsin kommer att få ihop. O det är ju tack vare
vår tidigare tid tillsammans som det gått så bra för mig o bättre än för Er andra. Så jag är glad för att publikintresset finns o jag unnar Er andra att idag få in större pengar på spelningar än vad vi fick som unga. Det är ju trots allt väldigt få förunnat att tjäna grova pengar decennier i efterhand (Marianne Faithful did i o f s)

Med den inställningen skulle Gessle tjäna bra pengar o alla skulle tycka att han är jävligt juste.
Citera
2019-07-31, 09:53
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Gyllene Tiders reunion turneer.

Förvånansvärt att Gessle är så girig o otacksam.

Han borde säga så här - det är jag dom är det kända dragplåstret - det är jag som gör
att vi kan tjäna så inihelvete så långt efter vår storhetstid.

Men jag har tjänat grova pengar efter Gyllene Tider-epoken bl a på Roxette o Marie Fredriksson o har även placerat pengarna bra, vilket jag är väldigt glad o tacksam för - så jag tycker att vi delar alla turnepengarna lika mellan oss.

Vi har jobbat tillsammans från scratch o efter det att vi slutade lira tillsammans har jag fått ihop
betydligt mer pengar än vad någon av Er andra någonsin kommer att få ihop. O det är ju tack vare
vår tidigare tid tillsammans som det gått så bra för mig o bättre än för Er andra. Så jag är glad för att publikintresset finns o jag unnar Er andra att idag få in större pengar på spelningar än vad vi fick som unga. Det är ju trots allt väldigt få förunnat att tjäna grova pengar decennier i efterhand (Marianne Faithful did i o f s)

Med den inställningen skulle Gessle tjäna bra pengar o alla skulle tycka att han är jävligt juste.
Han är väl knappast kommunist som Jerry Williams var, alla andra ska dela lika men inte jag.
Citera
2019-07-31, 09:59
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80

Otroligt tråkigt hur som helst. Dessutom har jag alltid uppfattat honom som väldigt sympatisk, inte alls sådär pengagniden och snål och mycket-vill-ha-mer som man läser om ibland. Träffat honom ett fåtal gånger, mycket sympatisk och ödmjuk om än lite reserverad och insnöad på musik (men konstigt vore det väl annars).
Även hans fru Åsa är väldigt sympatisk. Träffade henne i ett annat sammanhang och hade ingen aning om att det var hans fru förrän han själv dök upp. Väldigt mjuk, snäll, lågmäld, respektfull, vänlig. Hade nästan en liten girl crush på henne. Sedan dök min gamle barndomsidol Per upp som grädde på moset!

Älskar för övrigt fortfarande Roxette och Gyllene tider. Men Per, ge nu dina bandkamrater en ordentlig slant!
Citera
2019-07-31, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garth-Marenghi
Brukar ses powerwalka (heter det så?) längst med vattenpromenaden som går längst med Nobelvägen på Östermalm på mornarna. Pratar ofta i öronsnäcka och ser ganska mycket ut som en gammal skönhetsopererad kvinna.

Kan du länka till den gatan? Hittar den nämligen inte.
Citera
2019-07-31, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Såg programmet SVT om en hitlåts tillkomst, i det här programmet om "The look" som gick in på första plats på USA:s Billboardlista..
Historien om hur Roxette blev etta, är rätt intressant.. En amerikansk utbytesstudent köpte, och tog med sej skivan hem till Minneapolis, Cushmann hette han, har glömt förnamnet..
Han tyckte låten "The look" var så bra, så han tog med sej låten till sin lokala radiostation för hanttyckte de borde spela låten.
Inget hände, så han ringde och bad att få tillbaka skivan. Stationen fick dåligt samvete och lyssnade på låten.Då insåg de att den var något speciellt. Flera stationer fick höra låten och började spela den.. då gick det som det gick, resten är historia..
Men Cushmann....vad fick han för detta??? Jo skivbolaget gav honom en kopia på guld skivan.. samt några biljetter till en konsert... han var ödmjuk och sa att det var OK. Gessle säger att han inte "minns" exakt vad skivbolaget gjorde för honom...skivbolaget???
Har man tjänat så in i bengen mycket pengar tack vare jobbet Cushmann gjorde, kan man ju tycka att Gessle kunde gett honom en fair peng för detta..
Men icke Gessle inte...surt..

Okända personer brukar man normalt inte belöna. Det hade garanterat inte du eller någon av oss andra här, gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Såg reprisen av detta ikväll och reagreade direkt på Gessles syn på genombrottet och utbytesstudentens (i mina ögon enormt stora roll för Roxetts genombrott och karriär).

Hur kan man vara så liten som människa och inte belöna denna person med uppskattning (han verkar ju knappt ringt och pratat med personen personligen ens).

Jävla skitstövel som tycker han är så bra att allt är hans egen förtjänst.

Riktigt liten människa denna Per Gessle är

Okända personer brukar man normalt inte belöna. Det hade garanterat inte du eller någon av oss andra här, gjort.
Citera
2019-07-31, 11:48
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Kan du länka till den gatan? Hittar den nämligen inte.

Nobelgatan heter den.
Citera
2019-08-03, 00:27
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion

Du sa det själv.. Det är bara DU oxh ingen annan som hade vsrt ett sånt djävla ego och svin!!
Citera
2019-08-03, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Du sa det själv.. Det är bara DU oxh ingen annan som hade vsrt ett sånt djävla ego och svin!!

Varken du eller jag eller någon annan här inne hade belönat en helt okänd person. Roxette hade slagit igenom i staterna ändå.
Citera
2019-08-03, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222

Rätt skönt att han INTE har det där porslinsleendet alla har nuförtiden, typ Anna Book och den där tyska fotbollstränaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in