Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Tragiska Sverige...

Tror ni att hans sambo vet om hans historia?

Förhoppningsvis vet hon... Men samtidigt fattar jag inte hur man vågar va ihop med någon och ha i bakhuvudet vad han är kapabel till. Speciellt om man säger nej...
Citera
2016-02-15, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagveetinte
Förhoppningsvis vet hon... Men samtidigt fattar jag inte hur man vågar va ihop med någon och ha i bakhuvudet vad han är kapabel till. Speciellt om man säger nej...

Nej precis, jag köper inte riktigt de människor som hävdar att han "begick ett misstag", misstag är att supa sig för full, köpa en pizza som man inte orkar äta upp, dammsuga slarvigt osv. Inte mord.
Citera
2016-02-15, 10:08
Medlem
janwindahls avatar
Lite intressant att han på Facebook är vän med en person som har en framträdande roll i MC-klubben Rock Machine.. Man undrar ju ifall knutten känner till hans historia, dom brukar väl inte vara allt för förtjusta i våldtäktsmän/kvinnomördare.
https://www.facebook.com/xc*bba *=u

Rock Machine MC
Citera
2016-02-21, 19:13
Medlem
Tidigare i tråden står det om Jonas dotter. Är det någon som vet något om att han har en dotter och var denna är bosatt? Har han någon kontakt med henne tro?
Citera
2016-02-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagveetinte
Tidigare i tråden står det om Jonas dotter. Är det någon som vet något om att han har en dotter och var denna är bosatt? Har han någon kontakt med henne tro?

Dessa frågor undrar jag också över, någon som vet vad dottern eller dotterns mamma heter?
Citera
2016-03-02, 10:50
Medlem
Stämmer Jonas har en dotter.
Och bör vara runt 20 års åldern nu.
Vet ej namn på mamman eller dottern
Jonas mamma bodde i Hammar innan.
Citera
2016-03-02, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Nej precis, jag köper inte riktigt de människor som hävdar att han "begick ett misstag", misstag är att supa sig för full, köpa en pizza som man inte orkar äta upp, dammsuga slarvigt osv. Inte mord.

Visst har den här personen begatt hemska brott; tva mord pa unga kvinnor. Tydligen tycker manga här, att han sluppit alltför lindrigt undan med 10 ars fängelse. Dock ska man ha det klart för sig, att när det gäller en sa ung (18 ar) GM, är det i princip omöjligt att adöma GM ett längre straff. I dagsläget hade han väl maximalt fatt 4 ars sluten ungdomsvard.

Nu tycker jag att den här killen borde ha fatt paföljden rättspsykiatrisk vard. En person, som mördar tva unga kvinnor kan inte vara frisk. Han dömdes ju i mitten av 90-talet, när det var pa modet att till varje pris undvika psykvarden, da det kunde medföra en "alltför kort" vardtid. Vilket dock inte är säkert; hade han dömts till rättspsykiatrik vard, kanske han hade suttit inne än idag.
Citera
2016-03-05, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marc044
Stämmer Jonas har en dotter.
Och bör vara runt 20 års åldern nu.
Vet ej namn på mamman eller dottern
Jonas mamma bodde i Hammar innan.

Hans mamma har väl alltid bott utanför Degeberga? Inte hört något om Hammar.
Citera
2016-06-04, 01:09
Medlem
Någon som sett Jonas nyligen? Undrar fortfarande om han är bosatt i Hörby eller om han endast är skriven på orten. Vet någon vem mamman är till hans barn, i boken "Jakten på en mördare" heter hon Therese men inget efternamn.
Citera
2016-06-04, 22:06
Medlem
Giftsvampens avatar
Så han heter Jonas Nilsson nu, inte Björk, och bor i Hörby? En släkting till mig som bor i Tollarp nämnde att det bor en man vid namn Jonas Björk där, i Tollarp, med rätt ålder.

Trist namn att ha om man bor i den trakten.
Senast redigerad av Giftsvampen 2016-06-04 kl. 22:21.
Citera
2016-06-05, 11:32
Medlem
Giftpennans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giftsvampen
Så han heter Jonas Nilsson nu, inte Björk, och bor i Hörby? En släkting till mig som bor i Tollarp nämnde att det bor en man vid namn Jonas Björk där, i Tollarp, med rätt ålder.

Det stämmer där bor en Jonas Björk i Tollarp med rätt ålder som fyller år inom det första kvartalet, så det är inte rätt Jonas utan en helt annan Jonas Björk.
Citera
2016-07-16, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giftsvampen

Är här någon som har koll på detta ämne, känns lite som frågorna går runt. Ni som lägger nya frågor kan väl börja med att läsa tråden från början. Här finns många svar redan.

Jag undrar om här finns någon som bor i trakterna kring Huaröd, Degeberga, Hörby, Kristianstad som har subjektiv fakta kring mordet eller mördaren, och inte personer som suttit och googlat eller sökt på Eniro vem som bor var eller vem som heter vad.
Alla vet vi idag att Jonas heter Nilsson i efternamn och inte som tidigare Björck.

Jag ber er som verkligen vet något av ren nyfikenhet skriva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in