• 2
  • 3
2007-11-26, 00:38
Medlem
THE UNINVITEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Hillarys sikter delas ju ven av mnga mn
fan Kom du p detta sjlv.
Citera
2007-11-28, 18:45
Medlem
Marcus__s avatar
Usch och fy. Tnk er r 2011. Mona Sahlin styr Sverige. Hillary Clinton styr USA. Chavez har livslng makt i Venezuela. Israel r ockuperat. Ngra glansa Islamister styr strre delen av Arabvrlden. Putin handlar odemokratiskt och slr ner all opinion. Turkiet och ststater fr strre och strre makt i EU.

Huuuh, jag blir rdd. Ron Paul for president ffs.
Citera
2007-11-28, 19:37
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus__
Usch och fy. Tnk er r 2011. Mona Sahlin styr Sverige. Hillary Clinton styr USA. Chavez har livslng makt i Venezuela. Israel r ockuperat. Ngra glansa Islamister styr strre delen av Arabvrlden. Putin handlar odemokratiskt och slr ner all opinion. Turkiet och ststater fr strre och strre makt i EU.

Det vrsta r att allt kommer vara Ron Pauls fel, eftersom att han kanske stller upp som obereonde kandidat och stter Hillary i vita huset. Allting sanktionerat av Flashbacks vanligtvis s plitliga hger
Citera
2007-11-28, 20:23
Bannlyst
ja det

ska han bli
Citera
2007-11-28, 21:53
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus__

Haha, du vet vl att Ron Paul har en strikt anti interventionistisk agenda dr USA inte ska lgga sig i vad som hnder i omvrlden? Med andra ord vill Paul fra exakt den utrikespolitik som Chavez, Sahlin, islamister och Putin krver, och som Israel fruktar. Somliga befarar att Ron Paul i vita huset kan betyda slutet fr staten Israel.
Citera
2007-11-29, 00:22
Medlem
Jag tror utan tvekan p att en match mellan Ron Paul och Hillary Clinton skulle vinnas av Ron Paul. Detta r en kandidat som drar mnniskor frn alla spektrum i politiken. Republikaner hade rstat p honom pga hans motstnd till "government waste" och demokrater hade rstat p honom pga hans motstnd till kriget (och han rstade faktiskt emot det frn brjan).

Jag tycker att Paul r en utmrkt kandidat som faktiskt vgar tala klarsprk och ven lever/rstar som han lr. Nstan alla de andra kandidaterna p bda sidor r falska, jag vill varken se en ny George Bush eller Bill Clinton (en Reagan dremot...). Sen s finns det en hel del korkade resonemang som bygger p att det inte r ngon id att stdja Paul eftersom att han "inte kommer att vinna", resonerar man shr s r det inte s stor pong att ens ha en demokrati.

Och sen till de som tror att demokraterna (Hillary Clinton) kommer att avsluta Irakkriget, jag skulle inte tro det. Titta p hur hon rstar och har rstat i senaten, det sger en hel del.

Nej jag r hur som helst mycket fascinerad av Ron Paul och jag tror att han har en god chans att ta hem detta. Vinner han nomineringen och kommer upp mot Hillary s r segern nstan given.

Frvrigt kan folk kolla in denna video: http://www.youtube.com/watch?v=XaxdUPNYj2s
Citera
2007-11-29, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Haha, du vet vl att Ron Paul har en strikt anti interventionistisk agenda dr USA inte ska lgga sig i vad som hnder i omvrlden? Med andra ord vill Paul fra exakt den utrikespolitik som Chavez, Sahlin, islamister och Putin krver, och som Israel fruktar. Somliga befarar att Ron Paul i vita huset kan betyda slutet fr staten Israel.

Jmfra Ron med islamister och Sahlin. Fel, fel, fel! Men annars hade du rtt. Ron r den enda vettiga politikern Usa har i valet. Skulle vara vettigt val av amerikanarna att vlja honom. Men det lr inte hnda.
Citera
2007-11-29, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THE UNINVITED
fan Kom du p detta sjlv.
ven nog s sjlvklara saker glms bort i allt debatterande.
Citera
2007-11-29, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucht
Jag tror utan tvekan p att en match mellan Ron Paul och Hillary Clinton skulle vinnas av Ron Paul. Detta r en kandidat som drar mnniskor frn alla spektrum i politiken. Republikaner hade rstat p honom pga hans motstnd till "government waste" och demokrater hade rstat p honom pga hans motstnd till kriget (och han rstade faktiskt emot det frn brjan).

Det r mer n ett r till valet! Det r lng, lng tid. Ron Pauls std nu bygger troligen p att han r den mest principfaste kandidaten mot Irak-kriget, och han har ett envist std bland bloggare, bland vilka "libertarianer" r klart verrepresenterade. Medierna har inte ens brjat att upplysa folk om hans mera udda sikter. Jag tror utan tvekan att hans std kommer falla.

En principiellt "demokratisk" vljare kommer inte rsta p nn som r mot antidiskrimineringslagar, mot abortrtten, mot gun control, mot nationella riktlinjer fr skolor (!), mot inkomstskatten (!), vill att USA uttrder ur FN och (alla?) andra internationella frdrag (!), mot divestering i Sudan, och troligen ven vill avskaffa eller inskrnka bl.a. FDA (Food and Drug Administration), Social Security och Medicare, m.m. Hr finns massor av potentiella vgbulor.
Citera
2007-11-29, 03:46
Medlem
jokers avatar
Ron Paul ligger hopplst efter i opinionsmtningarna. Tror att hans chans att bli nominerad r minimal. Och hans mjligheter att vinna mot vilken demokrat som helst r nnu mindre. Vilket r synd. Paul har bde bra och dliga stndpunkter. men det bsta r att han framstr som principfast och rlig. Sdana politiker behver vi fler av bde hr och dr.
Citera
2012-11-13, 15:26
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Hr ngra citat frn den "vettiga" Hitlary:

http://patricksperry.wordpress.com/2...illary-quotes/

Where is the G-damn f**king flag? I want the G-damn f**king flag up every f**king morning at f**king sunrise. (From the book Inside The White House by Ronald Kessler, p. 244 - Hillary to the staff at the Arkansas Governors mansion on Labor Day, 1991)

Come on Bill, put your dick up! You cant f**k her here!! (From the book Inside The White House by Ronald Kessler, p. 243 - Hillary to Gov. Clinton when she spots him talking with an attractive female at an Arkansas political rally)

Har ingen direkt personlig sikt om Hillary, men har en om Ronald Kessler. Skrp "journalist".
Hans bcker r inget annat n rader och rader av pstenden frn andra, ibland frn andras andra etc. Fr det mesta r det skvaller dvs.
Han visar sig ven partisk i sitt skrivande. Lite hrdare p demokraterna gllande skandaler/skvaller, lite lttare p republikanerna.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in