Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-01, 20:56
  #325
Medlem
Fr0ggehs avatar
Hittade nyss en gammal påse med lite gubbar . Jag började köra Warhammer fantasy för typ 10/12 år sedan eller nåt, och gick sedan över till 40k. Men det var nog minst 7/8 år sen jag sysslade med detta intresse sist. När jag hittade detta blev jag dock sugen på att börja måla igen . Jag kommer nog köpa ett nytt Ork Codex, och nån cool gubbe att måla!

Här är några av de gubbar jag tycker är snyggast av de jag har målat. Det är lite bortskrapad färg på vissa, samt att armar har lossnat osv.

Ett stentroll från Warhammer Fantasy. (hans huvud sitter inte fast men lyckades få det att balansera tillräckligt länge för att kunna ta ett kort )
http://i41.tinypic.com/2v36fbs.jpg

En Ogre från Warhammer Fantasy.
http://i43.tinypic.com/e6bwa9.jpg

40k Ork Warboss! Hans arm har lossnat, tog en separat bild på den.
http://i43.tinypic.com/2427w5h.jpg
http://i39.tinypic.com/35jiet5.jpg
http://i39.tinypic.com/1239nab.jpg (den lösa armen)

40k Stormtrooper Nob. Hans arm har ramlat av och verkar ha gått upp i rök.
http://i42.tinypic.com/5o9mvl.jpg
http://i42.tinypic.com/2637j88.jpg
Citera
2010-04-13, 00:27
  #326
Medlem
Opilus5500s avatar
Någon som vet om de finns någon hemsida som har typ nr 130-160 white dwarf magazine fast baksidan på dom ??? =)


Hittade en tidning som mest nyfiken på de nr " 146 " =) En arme jag letat sjukt länge efter, den finns baksidan av den. Någon som har de nr kan scanna in bilden eller ta kort med en digital kamera kanske ?
__________________
Senast redigerad av Opilus5500 2010-04-13 kl. 00:43.
Citera
2010-04-13, 00:57
  #327
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Någon som vet om de finns någon hemsida som har typ nr 130-160 white dwarf magazine fast baksidan på dom ??? =)


Hittade en tidning som mest nyfiken på de nr " 146 " =) En arme jag letat sjukt länge efter, den finns baksidan av den. Någon som har de nr kan scanna in bilden eller ta kort med en digital kamera kanske ?


Har jag helt fel om jag säger att jag läst att du letat efter detta fast i en annan tråd? Vare goblins det handlade om? Har du kollat med din lokala GW butik?

Edit: Efter väldigt kort sökande på iPhonen hittade jag denna sida http://index.rpg.net/display-search....&type=pictures
verkar vara white dwarf nr 1-100 covers, går säkert att få fram resten.
__________________
Senast redigerad av harring 2010-04-13 kl. 01:04.
Citera
2010-04-13, 01:04
  #328
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Har jag helt fel om jag säger att jag läst att du letat efter detta fast i en annan tråd? Vare goblins det handlade om? Har du kollat med din lokala GW butik?

mmmm Jag blivit helt besatt av de här hahaha, sökt på google, med 20 olika kombinationer agående här! Jag helt säker på armen är ihop koventerad, men vilka figurer var de egentligen, "skaparen kan knappst suttit och skapat 200 modeller. Dessutom var den med i White dwarf tidning! vad jag vet så fanns väl inte en ända arme som var ihop plockad heller??
Citera
2010-04-13, 01:09
  #329
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
mmmm Jag blivit helt besatt av de här hahaha, sökt på google, med 20 olika kombinationer agående här! Jag helt säker på armen är ihop koventerad, men vilka figurer var de egentligen, "skaparen kan knappst suttit och skapat 200 modeller. Dessutom var den med i White dwarf tidning! vad jag vet så fanns väl inte en ända arme som var ihop plockad heller??
närmaste jag har på mina nummer är en goblin arme som rider på vargar med en fet jävel som ledare i ena gruppen. ^_^ dock 102 nummer efter det du säger
Citera
2010-04-13, 10:44
  #330
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harring
närmaste jag har på mina nummer är en goblin arme som rider på vargar med en fet jävel som ledare i ena gruppen. ^_^ dock 102 nummer efter det du säger

Vilket nr var det?
De finns en liten bild till på dom i "Nr 153, också, de där min sökning började, för 18 årsen hahaha.
Sen har självklart glömt bort dom under årens lopp.. De nu i dagarna som börjat intressera mig för dom igen, jag tänkte att med googles hjälp samt internet forums, måste finnas någon själ som sett samma arme tänkt likadant? =)

Men som sagt vore trevligt om du sa vilket nr du hade ? är de 248 ?? för de finns en bild på wolf boys fast de med dom fula plast vargarna senare WF, de inte dom jag menade..

De här goblin wolf riders sitter på tenn vargar och i 3 lång rader måste ungefär än 200 st minst. Målade i gula kläder själv bers gröna och är förbaskat coola ut =).. Ledaren längst fram sitter med en röd jätte hand som claw, och en flagg bärare intill.... Blir bara mer sugen på hitta dom när jag skriver om dom hahaha.. Helt sjukt egentligen hur man kan få sånat enormt intresse för små saker ibland ...
Citera
2010-04-13, 11:29
  #331
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Vilket nr var det?
De finns en liten bild till på dom i "Nr 153, också, de där min sökning började, för 18 årsen hahaha.
Sen har självklart glömt bort dom under årens lopp.. De nu i dagarna som börjat intressera mig för dom igen, jag tänkte att med googles hjälp samt internet forums, måste finnas någon själ som sett samma arme tänkt likadant? =)

Men som sagt vore trevligt om du sa vilket nr du hade ? är de 248 ?? för de finns en bild på wolf boys fast de med dom fula plast vargarna senare WF, de inte dom jag menade..

De här goblin wolf riders sitter på tenn vargar och i 3 lång rader måste ungefär än 200 st minst. Målade i gula kläder själv bers gröna och är förbaskat coola ut =).. Ledaren längst fram sitter med en röd jätte hand som claw, och en flagg bärare intill.... Blir bara mer sugen på hitta dom när jag skriver om dom hahaha.. Helt sjukt egentligen hur man kan få sånat enormt intresse för små saker ibland ...

kan nog slänga upp en bild imorgon, kollat med GW butiken i Stockholm eller Göteborg om de vet någonting om de?
Citera
2010-04-13, 13:48
  #332
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harring
kan nog slänga upp en bild imorgon, kollat med GW butiken i Stockholm eller Göteborg om de vet någonting om de?


Jorå, men dom vet inte vilka jag menar, och när dom ringer supporten så, hänvisar dom till privata små företag som samlar på gammal figurer.. De lite skumt att Warhammer själva inte ha databas över alla sina figurer...
Citera
2010-04-13, 15:34
  #333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Någon som vet om de finns någon hemsida som har typ nr 130-160 white dwarf magazine fast baksidan på dom ??? =)


Hittade en tidning som mest nyfiken på de nr " 146 " =) En arme jag letat sjukt länge efter, den finns baksidan av den. Någon som har de nr kan scanna in bilden eller ta kort med en digital kamera kanske ?

Kan, om jag kommer ihåg, kika bland mina tidningar när jag är hemma och vänder vid månadsskiftet, har (om inte mössen ätit upp dem) White Dwarf # 1-300+
Citera
2010-04-13, 15:55
  #334
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offentlighet
Kan, om jag kommer ihåg, kika bland mina tidningar när jag är hemma och vänder vid månadsskiftet, har (om inte mössen ätit upp dem) White Dwarf # 1-300+


Jag tackar =)), jag spelade själv de här spelet 1991-1994, de var tider det =)).. Snyggare modeller fanns inte. minns squatsen 40K, coola som fan!!
Citera
2010-04-14, 00:04
  #335
Medlem
dozks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Vilket nr var det?
De finns en liten bild till på dom i "Nr 153, också, de där min sökning började, för 18 årsen hahaha.
Sen har självklart glömt bort dom under årens lopp.. De nu i dagarna som börjat intressera mig för dom igen, jag tänkte att med googles hjälp samt internet forums, måste finnas någon själ som sett samma arme tänkt likadant? =)

Men som sagt vore trevligt om du sa vilket nr du hade ? är de 248 ?? för de finns en bild på wolf boys fast de med dom fula plast vargarna senare WF, de inte dom jag menade..

De här goblin wolf riders sitter på tenn vargar och i 3 lång rader måste ungefär än 200 st minst. Målade i gula kläder själv bers gröna och är förbaskat coola ut =).. Ledaren längst fram sitter med en röd jätte hand som claw, och en flagg bärare intill.... Blir bara mer sugen på hitta dom när jag skriver om dom hahaha.. Helt sjukt egentligen hur man kan få sånat enormt intresse för små saker ibland ...

jag har sätt att GWs gamla tenwolfriders brukar gå på tradera ibland, det är inte ofta men en gång om året så ser man dom väll ivardera fall.
Citera
2010-04-15, 15:37
  #336
Medlem
CoiStrels avatar
Ska ta och spela en runda nu i helgen, vilket blir första gången på väldigt länge, och om jag kommer ihåg det så ska jag ta några bilder på mina figurer!

"Samlar" förresten på Warriors of Chaos med Mark of Tzeentch.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback