2007-11-27, 14:48
Medlem
Ska göra ett spel i VB, antingen Memory, 3 i rad eller något annat ganska basic som ni kanske tycker vore coolt. Kan någon ge mig lite grundkod som jag kan använda?

Tack på förhand
Citera
2007-11-27, 14:55
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extil
Ska göra ett spel i VB, antingen Memory, 3 i rad eller något annat ganska basic som ni kanske tycker vore coolt. Kan någon ge mig lite grundkod som jag kan använda?

Tack på förhand

http://www.flashback.org/showpost.p...6&postcount=14 (läs hela tråden)
http://www.flashback.org/showpost.p...20&postcount=3 (hela den här oxå)

Nu är mina exempel visserligen C#, jag rör ogärna VB... Kör du VB.Net så borde du ändå kunna läsa den och förstå koncepten.
Kör du gamla antika VB6 så borde du se över din livssituation och skaffa VB.Net (eller ännu hellre C#) istället
Citera
2007-11-27, 15:25
Medlem
ja jag använder vb.net 2003 i skolan. har inte tid att kolla på dina trådar nu men jag mottar gärna mer kod
Citera
2007-11-27, 20:04
Medlem
nkwtms avatar
Hej, jag vill lära mig, men jag orkar inte läsa mer än 2 meningar...

Det du frågar om känns som: gör ett 3-i-rad spel åt mig och posta koden här så jag kan säga att jag har gjort det, eller har jag fel??

Aja du ska få lite kod:

Kod:
org 100f
asdf
:
mov ax133F
mov bx
12A0
push ax
add ax
bx
mv cx
ax
pop ax
cmp cx
B011
jnz asdf
ret
end 

Jaja, du frågade ju om kod så varsågod
Citera
2007-11-27, 23:07
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nkwtm
Jaja, du frågade ju om kod så varsågod
Citera
2007-11-28, 05:02
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extil
ja jag använder vb.net 2003 i skolan. har inte tid att kolla på dina trådar nu men jag mottar gärna mer kod
Säg var du har fastnat och posta din kod du försökt med så kan vi hjälpa dig vidare. Tvivlar på att någon tänker sitta och göra din läxa åt dig.

Hoppas du inte tänker arbeta med programmering om det är så du kommer lösa dina arbetsuppgifter (lämpa över det på andra).

Jag börjar förstå varför 8 av 10 man får på anställningsintervju får vända i dörren efter första frågan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in