2025-01-12, 19:40
Medlem
BrumunDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggr
Lyckades betydligt längre än vad jag hade trott (betraktar mig som världens största idiot när det gäller datorer). Men stötte på problem i slutskedet (föga överraskande). Umans program säger ifrån. Se bild. Jag förstår inte datorspråk så Umans uppgift om vad som är problemet är rena grekiskan och behöver översättas (gärna av dig då du förklarar tydligt och bra).

Jag kopierade in m3u8 url:en alltså. Fick upp en enda bitrate och klickade sen "hämta video".

https://postimg.cc/xcRvYzv6

Funkar det för dig då? Tack.
Hämta inte bitrate i uwtd. Får samma fel som dig om jag gör det. Så hoppa över steget "Hämta bitrates".
Senast redigerad av BrumunD 2025-01-12 kl. 20:08.
Citera
2025-01-19, 17:20
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Hittar ingen stream. Men så länge RecTime funkar så. Brukar använda UMANS att hämta
srt fil då SVTs srt filer innehåller en massa sketna siffror. Men SVT har ju nästan jämt inbränd text
men händer nån gång att man har en lös srt fil.
Du är inte så specifik.. Jag har testat en massa på svt, tv4 osv men inte hittat något problem alls
Citera
2025-01-24, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrumunD
Om du kör chrome så kan du göra detta. Om vi tar sidan som du nämnt så gå dit.

Tryck F12. I fönstret som dyker upp och på raden som det står Elements(Element), Console(Konsol), Sources(Källor), Network(Nätverk) etc. så trycker du på Network(Nätverk). I rutan "Filter" skriver du m3u8.

Se till att rutan under "Filter" All(Alla) är markerad. Starta filmen och då dyker en playlist.m3u8xxxxx upp. Kommer inget upp tryck F5 (Uppdaterar sidan) och prova att starta filmen igen.

Högerklicka på playlist.m3u8xxxxx och kopiera url. Klistra in den i uwtd och ladda ned.

Kör du Firefox så gör man i stort sätt likadant.

Det var lite trögt att ladda ned iallafall för mig.

Fungerar denna metod för youtube också? Har en video som ej funkar att ladda ner med något program jag testat eller något chrome-tillägg jag testat.
Citera
2025-02-08, 12:34
Medlem
Ursäkta om detta är off-topic (skriv annars gärna vilken tråd jag kan posta denna fråga i eller var jag kan posta en ny tråd).

Frågan gäller att jag skulle vilja få tag på en del program som tidigare funnits på SVT play men som nu ej är tillgängliga där längre. Och jag förmodar att det finns en del i denna tråd som laddat ner massor av program och kanske någon har just de jag söker och vill dela med sig av.

Kan man requesta filer på detta sätt i denna tråd eller någon annanstans?
Citera
2025-02-08, 12:59
Medlem
Citat:
Ursäkta om detta är off-topic (skriv annars gärna vilken tråd jag kan posta denna fråga i eller var jag kan posta en ny tråd).

Frågan gäller att jag skulle vilja få tag på en del program som tidigare funnits på SVT play men som nu ej är tillgängliga där längre. Och jag förmodar att det finns en del i denna tråd som laddat ner massor av program och kanske någon har just de jag söker och vill dela med sig av.

(FB) Önskar du något? Posta dina REQUESTS här! ►►► EJ INVITES OCH STREAMING!
Citera
2025-02-09, 17:49
Medlem
uman231s avatar
Citat:

Citat:
Jag vill se ett program som inte finns på SVT Play!

Du kan skicka ett önskemål för en repris. Vi kan inte garantera att programmet går att sända eller publicera igen, men vi håller tummarna för det!

https://www.svt.se/kontakt/varfor-hi...am-pa-svt-play

https://www.svt.se/kontakt/kontakta-oss
Citera
2025-02-28, 09:14
Medlem
Vet någon här i tråden, om man vill ladda ned videos från SVTPlay, vanliga SVT:s hemsida, samt från tv4play.se, om det går genom någon (gratis) browser-baserad tjänst? Dvs genom att bara gå in på en hemsida, och lägga in en adress i ett fält och trycka på Enter.

Alternativt något tillägg till Firefox (vet inte om Google Chrome också har tillägg, men det skulle gå bra också)?

Dvs inget separat program som man måste installera på datorn.

Jag har både en mac och en PC/windows, så tipsa gärna för båda varianterna

Notera alltså, att jag INTE vill använda ett exekuterbart program (.exe i Windows), dvs (inte använda) ett program. (Minns inte nu vad motsvarande slutar på i mac?).

Tack för ev hjälp,

Mvh
Citera
2025-03-09, 21:22
Medlem
Går det att tanka ner från TV4 Play med Umans längre?

När jag försöker så står det "DMR-Protected".
Citera
2025-03-09, 21:37
Medlem
Martin24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrogamer
Går det att tanka ner från TV4 Play med Umans längre?

När jag försöker så står det "DMR-Protected".

UWTD/svtplay-dl stödjer inte nedladdning av DRM-skyddade videor, oavsett streamingtjänst. Men det fungerar att ladda ner videor från TV4 Play som inte har DRM.
Citera
2025-03-09, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin24
UWTD/svtplay-dl stödjer inte nedladdning av DRM-skyddade videor, oavsett streamingtjänst. Men det fungerar att ladda ner videor från TV4 Play som inte har DRM.
Ok
Citera
2025-03-10, 22:25
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Fungerar denna metod för youtube också? Har en video som ej funkar att ladda ner med något program jag testat eller något chrome-tillägg jag testat.

Du kan ladda ner vilken youtubevideo du vill genom att skriva "pp" efter youtube i URL'en. Så om du vill ladda ner den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=wLEdXtwE2FA så skriver du istället https://www.youtubepp.com/watch?v=wLEdXtwE2FA .

Jag kör med både no-script och adblocker så jag kan inte garantera för eventuella pop-ups och skit på sidan men med ok skydd fungerar det fantastiskt.
Citera
2025-04-21, 15:59
Medlem
Kan ochså rekommendera ChrisPC VideoTube Downloader Pro.
Fungerar utmärkt med SVTplay. Köpte 12 månaders license.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in