Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-14, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hbjhe
Haha, alltså jag har haft och göra med psykiatrin sedan jag var barn…så tro mig jag har sökt för ångest och diverse genom åren, och nyligen
Gått kbt för några månader sedan tex. Har psykolog kontaktat atm. Tyvärr så har öppenvården avslagit mig 3 ggr bara detta år. (Blev utskriven i min hemstad med den sämsta öppenvården, för några år sedan) Detta är mitt sistahandsval tro mig. Och jag vet att det inte är bra att göra på egen hand.

Ok. Jag har bara fått uppfattningen om att benzo är aaaabsolut sista hands valet för läkare och psykiater att skriva ut, eftersom att det är så pass beroendeframkallande. Och att vissa bara helt enkelt inte gör det.
Jag har aldrig genom åren blivit erbjuden något annat än lergigan, propavan, cipralex, setralin, lamotrigin. Osv. Inget som hjälpt, men inte blivit erbjuden annat.

Men yes tack för dina svar jag ska ta upp detta på min uppföljning hos läkaren
Va lite tuff också stå på dig fan dom ska inte slösa tid kasta skit på dig som inte fungerar så du sen behöver vända dig till gatan. Det är helt bakvänt ju blir du inte förbannad?
Citera
2024-12-15, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Va lite tuff också stå på dig fan dom ska inte slösa tid kasta skit på dig som inte fungerar så du sen behöver vända dig till gatan. Det är helt bakvänt ju blir du inte förbannad?

Jag tror att jag bara ”tar det” för att jag vet hur vården ser ut, jag blir inte förvånad. Får ett dåligt besked och lägger mig platt.
Tex: ringde från VC tidigare i veckan och sa att jag blivit nekad öppenvården igen, och att dom rekommenderar läkemedelsbehandling med SSRI. Haha sa jag, jag har redan för 1 v sedan i möte med läkare hos VC sagt att jag nekar en sådan behandling. Jag har gått på det förut och det har tyvärr inte hjälpt. Hon insisterade iaf, och bokade in en tid hos läkaren på VC för möte ang SSRI. Men ja, tror jag bara kommer avboka det.
Liksom ska man lägga ner 300 spänn på ett möte vars syfte är något man inte vill?
…nu blir jag faktiskt lite förbannad hahha.

Har blivit nekad sviken osv av psykvården, försäkringskassan osv så förväntar mig inget annat. Hade kanske hjälpt att bli lite förbannad men när man mår kasst är det svårt att höja sin röst och säga ifrån. Det är ju dom som är i maktposition och ska veta bäst liksom. Det är så många som behöver hjälp men inte får den. Jag blir nog mer ledsen än förbannad, tyvärr
Citera
2024-12-15, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hbjhe
Jag tror att jag bara ”tar det” för att jag vet hur vården ser ut, jag blir inte förvånad. Får ett dåligt besked och lägger mig platt.
Tex: ringde från VC tidigare i veckan och sa att jag blivit nekad öppenvården igen, och att dom rekommenderar läkemedelsbehandling med SSRI. Haha sa jag, jag har redan för 1 v sedan i möte med läkare hos VC sagt att jag nekar en sådan behandling. Jag har gått på det förut och det har tyvärr inte hjälpt. Hon insisterade iaf, och bokade in en tid hos läkaren på VC för möte ang SSRI. Men ja, tror jag bara kommer avboka det.
Liksom ska man lägga ner 300 spänn på ett möte vars syfte är något man inte vill?
…nu blir jag faktiskt lite förbannad hahha.

Har blivit nekad sviken osv av psykvården, försäkringskassan osv så förväntar mig inget annat. Hade kanske hjälpt att bli lite förbannad men när man mår kasst är det svårt att höja sin röst och säga ifrån. Det är ju dom som är i maktposition och ska veta bäst liksom. Det är så många som behöver hjälp men inte får den. Jag blir nog mer ledsen än förbannad, tyvärr
Nej ta inte SSRI det är skit. Ingen som tar SSRI fungerar dom är bedövade zombies känslomässigt avknoppade. Problem med libido och allt möjligt. Den skiten borde dom inte kasta på folk hur som helst. Kolla tråden om PSSD här på flashback vissa har fått sina liv förstörda och ingen tar ansvar. Seriöst farligt hur dom hanterar folk med det där rävgiftet.

Dom är inte seriösa på VC försökte dra in imovane när jag hade det där efter en näradödenupplevelse som jag fått av en annan läkare från akuten haha. Dom kollade inte ens upp varför jag hade imovane utan hon var bara tveksam på varför och försökte dra in det men lyckades ej.

Har du haft kontakt med psykiatrin asså nekad där med? Eller släpper dom inte ens in dig?

Dom som sitter på dessa maktpositioner är smuts som leker med liv och det är med den inställningen jag har gått in när jag har pratat med dom jävlarna alltså en aggressiv fientlig hållning till en början fast talar korrekt och har fog för mina ord.

Beklagar din situation många skulle behöva hjälp att få rätt hjälp. Dom städar undan män för lätt med lite SSRI eller kanske atarax och sen hejdå! Mycket pillertrilleri från gatan olika benzos och olika opioder som tramadol dom är själva högst delaktiga i den utvecklingen.
Citera
2024-12-18, 19:12
Medlem
Jag känner absolut ingenting av dom här, har tagit omkring 15 2mg, fast inte oralt utan jag har löst upp dom i julmust och druckit det, spelar det någon roll eller uteblir effekten? Är det bättre att jag låter dom smälta i munnen oralt istället för att krossa dom och hälla ner dom i läsk?

Det enda jag känner är att jag är lite halv lugn men absolut inte mer annorlunda än hur jag kände tidigare i veckan då jag inte hade tillgång till dom :/
Citera
2024-12-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerino
Jag känner absolut ingenting av dom här, har tagit omkring 15 2mg, fast inte oralt utan jag har löst upp dom i julmust och druckit det, spelar det någon roll eller uteblir effekten? Är det bättre att jag låter dom smälta i munnen oralt istället för att krossa dom och hälla ner dom i läsk?

Det enda jag känner är att jag är lite halv lugn men absolut inte mer annorlunda än hur jag kände tidigare i veckan då jag inte hade tillgång till dom :/
Inte är det ikto du äter. Ät inte mer.
Citera
2024-12-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Inte är det ikto du äter. Ät inte mer.

Nej det är rivotril 2 mg, om det säger något.
Citera
2024-12-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerino
Nej det är rivotril 2 mg, om det säger något.
Ja men inte är det klonazepam i dom där. Du hade varit däckad för länge sen isf. Du har fått tag på någon skit oklart innehåll i alla dom där kartorna som kommer ifrån aktörer på balkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in