Citat:
Ursprungligen postat av
Congelado
Va lite tuff också stå på dig fan dom ska inte slösa tid kasta skit på dig som inte fungerar så du sen behöver vända dig till gatan. Det är helt bakvänt ju blir du inte förbannad?
Jag tror att jag bara ”tar det” för att jag vet hur vården ser ut, jag blir inte förvånad. Får ett dåligt besked och lägger mig platt.
Tex: ringde från VC tidigare i veckan och sa att jag blivit nekad öppenvården igen, och att dom rekommenderar läkemedelsbehandling med SSRI. Haha sa jag, jag har redan för 1 v sedan i möte med läkare hos VC sagt att jag nekar en sådan behandling. Jag har gått på det förut och det har tyvärr inte hjälpt. Hon insisterade iaf, och bokade in en tid hos läkaren på VC för möte ang SSRI. Men ja, tror jag bara kommer avboka det.
Liksom ska man lägga ner 300 spänn på ett möte vars syfte är något man inte vill?
…nu blir jag faktiskt lite förbannad hahha.
Har blivit nekad sviken osv av psykvården, försäkringskassan osv så förväntar mig inget annat. Hade kanske hjälpt att bli lite förbannad men när man mår kasst är det svårt att höja sin röst och säga ifrån. Det är ju dom som är i maktposition och ska veta bäst liksom. Det är så många som behöver hjälp men inte får den. Jag blir nog mer ledsen än förbannad, tyvärr