2025-02-10, 19:44
Medlem
marklyft100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Den biter mot ångesten men inget mer som på xanor och stesolid
Benson med minst "flumpotential", men samtidigt stark effekt. Samtidigt upplever jag att toleransen inte ökar som på alprazolam eller diazepam vilket också är ett plus. Jag kan fan ta 20-40mg klonazepam och fortfarande vara rätt okej. Givetvis "flöddrad", men inte dum i huvudet på samma sätt om jag hade tagit motsvarande alprazolam. Då blir jag helt mongo.

Nu är det ju ingen bra idé att ta så höga doser, men bara för jämförelse av "flumpotential".
Citera
2025-02-11, 12:25
Medlem
Stek111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marklyft100
Benson med minst "flumpotential", men samtidigt stark effekt. Samtidigt upplever jag att toleransen inte ökar som på alprazolam eller diazepam vilket också är ett plus. Jag kan fan ta 20-40mg klonazepam och fortfarande vara rätt okej. Givetvis "flöddrad", men inte dum i huvudet på samma sätt om jag hade tagit motsvarande alprazolam. Då blir jag helt mongo.

Nu är det ju ingen bra idé att ta så höga doser, men bara för jämförelse av "flumpotential".
Absolut, jag kan ta höga doser av just Klonazepam, lätt 10-12 mg och vara helt fungerande.
Citera
Idag, 09:44
Medlem
Hej allihopa.
Jag har ätit Klonazepam 2 mg per dag nu i cirka 10 månader för min ångest.
Jag tänkte försöka sluta med det och trappa ner. Nån som har nåt bra tips på trapping jag tänker att jag vill göra den relativt snabbt
Jag tänker att jag går från att äta 2mg till 1.5 mg i 2 veckor sen från 1.5 mg till 1 mg på 3 veckor sen ner på 0.5 mg i 4 -6 veckor för att sen avsluta med 10 mg Diazepam i 2 veckor.
Nån kunnig som har nåt tips eller låter det som en ok plan? Tack för svar och ha en fortsatt fin dag allihopa. Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in