Citat:
Ursprungligen postat av bwarbalder
Tillverka egna tennsoldater
--------------------------------------------------------------------------------
Hej jag skulle vilka tillverka mina egna tennsoldater , då måste jag alltså göra en egen form på dom där "svarta fyrkanterna" där man häller i själva tennet , ska jag ta en tändare och bränna på det svarta och sen lägga in ett föremål som passar den formen jag vill sa så att den smälter sig fast ? eller hur ska jag bära mig åt för att "skapa" mina egna tennformer ? i det här fallet ska jag skapa egna låtsasmynt . tips ?
Tillverka egna från scratch eller kopiera existerande?
Någon gång för X antal år sen när jag pysslade med WH40k gjorde jag egna kopior av Eldar Guardians. Mest eftersom trupperna var svindyra då och särskilt Guardians var trupper man ville ha många av.
Jag tillverkade formen med hjälp av en silikonform där man använde figuren som mall genom att stoppa ner den i massan. När väl formen var klar använde man sig av högklassigt tenn och man fick en figur som var OK, inte lika bra som GW dock.
Jag antar om du vill göra din soldat från scratch så gör du din figur i något lättarbetat material och sen gör du en gjutform av det.