2007-12-09, 12:07
Medlem
Mysfabbjojs avatar
Jag märkte tidigt imorse att det lyse ifrån garderoben. Det spelar ingen roll vilka inställningar jag har på timern (vanlig simpel billig timer från clas ohlsson), alla lampor fortsätter att lysa. Det betyder att min lilla dam har stått i blom nu i 26h, och om jag inte släcker så i 36 timmar. På vilket sätt kommer detta att påverka plantan, och vad kan jag göra för att minska på stressen?
Citera
2007-12-09, 12:30
Bannlyst
Har också haft problem med time`rarna vid några tillfällen och då bara släck för att ta vid dagen efter som inget hänt (önsketänkande?) men inte märkt något förändring.
Så vid något enstaka tillfälle har det nog ingen större inverkan?

Så håll koll och se över ekonomin för investering? för jag bytte ut mina classe ollon skräp artiklar för att sedan aldrig mera oroa mig för el-haveri..
Citera
2007-12-09, 12:36
Medlem
Mysfabbjojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSerpent
Har också haft problem med time`rarna vid några tillfällen och då bara släck för att ta vid dagen efter som inget hänt (önsketänkande?) men inte märkt något förändring.
Så vid något enstaka tillfälle har det nog ingen större inverkan?

Så håll koll och se över ekonomin för investering? för jag bytte ut mina classe ollon skräp artiklar för att sedan aldrig mera oroa mig för el-haveri..
Ok, jag låter den få sin lilla ljusorgie för idag och byter ut timern. Kan inte köpa någon ordentlig just nu på grund utav en väldigt begränsad ekonomi (alla älskar väl julen?), men funderar på att köpa en lite mer avancerad via swegrow senare.
Citera
2007-12-09, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mysfabbjoj
Ok, jag låter den få sin lilla ljusorgie för idag och byter ut timern. Kan inte köpa någon ordentlig just nu på grund utav en väldigt begränsad ekonomi (alla älskar väl julen?), men funderar på att köpa en lite mer avancerad via swegrow senare.

Sant vem älskar inte julen?
Men det får bli att vara lite uppmärksam och önska sig digitala lyx-timerar av tomten.
För det gör jag... synd bara att man inte varit snäll och nog kommer få köpa dem själv
Citera
2007-12-09, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mysfabbjoj
Är dina vänner inne i femte veckan blom kan de inte ha så lång tid kvar att utveckla abnormiteter på pga oregelbunden ljuscykel. Även om de t ex skulle få för sig att transa sig hinner det inte ställa till så mycket skada, kan tänka mig att det på sin höjd kan hämma den sista budtillväxten. Kör på som vanligt och låtsas som det regnar..

Om något händer så upplys oss gärna så vi vet till nästa som det händer för, på så sätt kan vi här på fb lära av varandra och bygga upp en kunskapsbank..
Citera
2007-12-09, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Är dina vänner inne i femte veckan blom kan de inte ha så lång tid kvar att utveckla abnormiteter på pga oregelbunden ljuscykel. Även om de t ex skulle få för sig att transa sig hinner det inte ställa till så mycket skada, kan tänka mig att det på sin höjd kan hämma den sista budtillväxten. Kör på som vanligt och låtsas som det regnar..

Om något händer så upplys oss gärna så vi vet till nästa som det händer för, på så sätt kan vi här på fb lära av varandra och bygga upp en kunskapsbank..

Sant!
Och skulle det bli hermisar så är det till att spara pollen för framtida feminizeringar, så ingen katastrof som inte för någonting bra med sig åtm...
Citera
2007-12-09, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheSerpent
Sant!
Och skulle det bli hermisar så är det till att spara pollen för framtida feminizeringar, så ingen katastrof som inte för någonting bra med sig åtm...
Correctemundo.. har ibland hoppats på att få fram någon enstaka hermis man skulle kunna tagit pollen från men har hittills aldrig fått fram någon jag låtit växa så länge. sen är det inte alltid hermisar ger pollen heller utan ibland kan de nöja sig med att befruktas på nåt sätt internt, dvs de ger "frön" utan pollen, de fröna funkar sällan och om de funkar är även de likadana hermisar..

Det skulle vara kul att ha ett medlemsforum under drogodling där man kunde bygga upp egna fröbanker och pollenutbyte..
Citera
2007-12-09, 12:59
Medlem
Mysfabbjojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling

Absolut! Nu när jag var inne och spanade på dem så tycks de ha växt något ofantligt och, även om jag inte räknar med mer än tjugo gram, så kommer det att räcka väldigt länge. Översta tre milimetrarna på en topp hade blivit bränd och jag stoppade ner den i pipan. Kan inte ha varit mer än 0.05 - 0.01 gram, men jag blev riktigt svängd på det hursomhelst.
Citera
2007-12-09, 13:30
Medlem
Rizzlans avatar
Hmmm...
en råd för att slippa att ha problem med timer, men om man skaffar sig en DIGITAL timer så kommer den garanterad att fungera mycket mycket bättre än dom vanliga timer...
här har du en billig timer som är bra!
http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=20952549
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in