Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Helvete så trött jag är på den här datorgrafikskonspirationen. Vem sätter emot att nVidia sponsrar spelproduktion så att spelen medvetet görs onödigt prestandakrävande?
Hur föklaras annars att jag måste köra långt mycket lägre bildkvalité på de senaste spelen jämfört med några år gamla spel?
Sätter inte emot för tror nvidia sponsrar spel företag,men varför inte? att skita i sponsringen hämmar bara utvecklingen och om inte mjukvara och hårdvara företag sammarbetar så kommer utvecklingen bromsas.
Men jag tror inte på en secund att nvidia försöker få företagen att göra mer krävande spel för att folk ska köpa korten,det skulle vara helt onödigt av nvidia eftersom grafik utvecklingen sköts automatiskt med tanke på att det som bromsar grafiken är hårdvaran inte tvärt om.
Och hur menar du med bildkvalite? klart som fan att kvaliten ökar hela tiden och om du sitter med ett 3år gammalt kort kan du inte köra high på alla inställningar längre, du kanske tycker vi ska gå tillbaka till dom gamla 200mhz arna och köra doom?
Igentligen ska vi fan vara glada att hårdvaru utvecklare finns så vi har möjlighet att spela dom spel vi kan spela idag.