• 3
  • 4
2007-12-19, 00:32
Medlem
wembis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoinone
Jag tror att du kommer att ligga på din dödsbädd och rapa: det är feministernas fel att jag föddes...
säg inte så...
Citera
2007-12-21, 19:35
Medlem
alice underlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wembi
säg inte så...

Nja men ta dej då och sät dej in i vad feminismen handlar om istället för att bara anta att en massa dravel som kvinnohatarna på fb vräker ur sig är sant.
Jag hoppas att ovanstående profetia inte ska slå in, men det är ju upp till dej helt och hållet.
Citera
2007-12-21, 20:23
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Aj, aj, aj då. Det är alltså bara dom två kvinnotyper i västvärlden. Sådana som du beskrev och så feministiska, antirasistiska supergudinnor som du - som du skulle beskriva det... ja, du kan nog gissa hur jag skulle beskriva det. Jag ska inte bli emotionell och nöjer mig med att säga det.

Åh, men hela du osar emotionell irrationalitet. Det är förmodligen också därför du tappar bort tråden. Frågan var vad en fuck doll är. Det svarade jag på. Jag har inte uttalat mig överhuvudtaget om hur många kvinnotyper det finns. Ta inte i så du spräcker livstycket. Testa att andras lugnt eller rent av gå ut en sväng innan du skriver.
Citera
2007-12-21, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Åh, men hela du osar emotionell irrationalitet. Det är förmodligen också därför du tappar bort tråden. Frågan var vad en fuck doll är. Det svarade jag på. Jag har inte uttalat mig överhuvudtaget om hur många kvinnotyper det finns. Ta inte i så du spräcker livstycket. Testa att andras lugnt eller rent av gå ut en sväng innan du skriver.

Jo, du har det. Om man ifrågasätter feminismen så säger du att man vill ha en "fuck doll". Du har inte sagt det en gång i en tråd utan flera gånger i många trådar. Våga stå för dina åsikter!
Citera
2007-12-21, 22:27
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Jo, du har det. Om man ifrågasätter feminismen så säger du att man vill ha en "fuck doll". Du har inte sagt det en gång i en tråd utan flera gånger i många trådar. Våga stå för dina åsikter!

Nu snurrar du till det rejält. Gick du inte ut en sväng innan du skrev?
Det hade varit klokt.

Jag kommenterade USA, inte några två kvinnotyper. Se här:
Å andra sidan, i USA svansar tjejer underdånigt runt killar för att de vill bli försörjda. Man får kanske välja vad man vill ha. Själv vet jag med säkerhet att många svenska män inte nöjer sig med en fuck doll.

Är det detta du menar är att jag hävdar att om man ifrågasätter feminismen så vill man ha en fuck doll?
Det är väl inte första gången jag i så fall noterar att du har en enastående förmåga att läsa inlägg som Fan läser bibeln och påskriva människor saker som de inte har sagt.

Du gör det besvärligt för dig när du försöker plocka poäng på att uppmana att våga stå för sin åsikt, när du samtidigt ignorerar den åsikt som man står för utan istället hittar på att människor har åsikter som de varken har eller har uttryckt.

Jag har sagt fler än en gång att svenska män generellt inte nöjer sig med en fuck doll. Tycker du att det är sårande?
Själv menar jag att det är en oerhörd komplimang. Och det har inte ett skvatt med om du ifrågasätter feminismen eller inte. Jag vet väldigt många svenska män som inte har nämnvärd koll på feminism och som lik förbaskat inte nöjer sig med en fuck doll. Tycker du att det är ovanligt?

Ta dig samman och sluta att slänga in en rad egna tolkningar och gärna lite härliga personangrepp så fort du "diskuterar". Om det svartnar så dant framför ögonen på dig när du läser om sådana här saker att du inte fixar rationella resonemang, så kanske du ska undvika att ge dig in i diskussioner överhuvudtaget?
Citera
2007-12-22, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Nu snurrar du till det rejält. Gick du inte ut en sväng innan du skrev?
Det hade varit klokt.

Jag kommenterade USA, inte några två kvinnotyper. Se här:
Å andra sidan, i USA svansar tjejer underdånigt runt killar för att de vill bli försörjda. Man får kanske välja vad man vill ha. Själv vet jag med säkerhet att många svenska män inte nöjer sig med en fuck doll.

Är det detta du menar är att jag hävdar att om man ifrågasätter feminismen så vill man ha en fuck doll?
Det är väl inte första gången jag i så fall noterar att du har en enastående förmåga att läsa inlägg som Fan läser bibeln och påskriva människor saker som de inte har sagt.

Du gör det besvärligt för dig när du försöker plocka poäng på att uppmana att våga stå för sin åsikt, när du samtidigt ignorerar den åsikt som man står för utan istället hittar på att människor har åsikter som de varken har eller har uttryckt.

Jag har sagt fler än en gång att svenska män generellt inte nöjer sig med en fuck doll. Tycker du att det är sårande?
Själv menar jag att det är en oerhörd komplimang. Och det har inte ett skvatt med om du ifrågasätter feminismen eller inte. Jag vet väldigt många svenska män som inte har nämnvärd koll på feminism och som lik förbaskat inte nöjer sig med en fuck doll. Tycker du att det är ovanligt?

Ta dig samman och sluta att slänga in en rad egna tolkningar och gärna lite härliga personangrepp så fort du "diskuterar". Om det svartnar så dant framför ögonen på dig när du läser om sådana här saker att du inte fixar rationella resonemang, så kanske du ska undvika att ge dig in i diskussioner överhuvudtaget?

Jag har läst ditt inlägg tre gånger nu och kan inte se att du någonstans skriver att jag har fel.

Det är intressant det du skriver om USA. Och ganska ärligt, jag tror nämligen att det handlar en del om projektion. "Svassar underdånigt" tolkar jag som att visa respekt och intresse. Den enda anledningen till att du, som feminist, skulle göra det är om du vill ha en massa pengar. Alltså tillskriver du andra kvinnor detta. Tro inte att jag har några illusioner om USA - feministerna där jublar väl över det extremt höga antalet skilsmässor och extrema underhåll som betalas av män som vars ekonomi går i kras. "Fuck doll" - d.v.s. att ha ett sexuellt samliv med sin make utan att han jämt skall förtjäna det på olika vis slutar nog väldigt snabbt efter att äktenskapet är genomfört. Då är han redan i fällan.

Det är f.ö. ganska ointressant att jämföra Sverige och USA vad gäller "bli försörjd". I Sverige går det inte eftersom vi har världens högsta skatter. Vill minnas att du efterfrågade nya miljardrullningar på det området. Dessutom, liksom alla andra feminister, att mäns löner skall sänkas för att de är män.

Män som inte har koll på feminism vill inte ha en fuck doll skriver du. Ska det på något sätt motsäga det jag sagt om dina åsikter? Läs om, läs rätt.

Uttrycket "som Fan läser bibeln" har du rätt i viss mån när jag läser dig och dina feministers skriverier. Mycket mer precist är "som en jude läser Mein Kampf".
Citera
2007-12-24, 23:16
Avstängd
Mad monks avatar
Ja feminazismen har gjort oss till snopplösa varelser redan på dagis börjar hjärntvätten och tillsist så vågar man knappt titta på en kvinna för man blir rädd att hon ska bita av en kuken. När jag ser en tjej som är snygg så kommer det genast upp en batikhäxa i mitt huvud och talar om för mig att du är värdelös du är en mansgris se ner i marken och skäms!
Citera
2007-12-24, 23:23
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en svensk tiger
Skillnaden mellan USA och Sverige är nog kulturellt betingade, framförallt att folk i USA är mer falska och inställsamma än i Sverige och man får lätt en känsla av att vara mer omtyckt än vad man egentligen är. Sen kvarstår iofs faktum att undertecknad lyckades lägra betydligt fler damer per tidsenhet när jag bodde i USA än vad jag har gjort i Sverige och huruvida detta beror på den svenska feminismen eller inte låter jag däremor vara osagt.

F-n du har verkligen blivit förstörd av detta land det du upplever som falskhet är egentligen inget annat än vanlig hederlig anständighet något vi verkar sakna i detta land.
Citera
2007-12-25, 00:27
Medlem
Jag tycker det är rätt kul när det påstås att svenska kvinnor blir äldre förstföderskor och får mindre barn i jämförelse med t ex USA på grund av att Sverige är ett modernt sekulärt samhälle, med tanke på det så är det väldigt många som tror att självförverligande och karriär kan triumfera över evolutionen. Om inte attitydförändring sker snarast så kommer feministen och karriärskvinnan att dö ut på grund av det naturliga utvalet. Hade de varit smarta (vilket sällan är så i det första fallet men dock valigt i det andra) så hade de tagit upp kampen med muslimerna om de högsta födslotalen, det är så man vinner kriget och inte bara slaget.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in