• 1
  • 2
2007-12-18, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psycore
S kan man sga s hr.

Jag tar och se till att sg 1 liter (fr ltthetens skull) vatten och ser till att ph vrdet r mellan 4 och 5 som det str. och maler ner allt s fint det gr och blanda ihop det med vattnet.

Sen lter jag det koka(med eller utan lock?) ihop och nr det gtt 2 timmar silar jag bort vattnet och lgger t sidan s lnge.

Sen tar jag nytt vatten med samma ph vrde och slnger i bladen etc som jag silade innan och koka p nytt i 2 timmar.

S upprepa jag det hr till vattnet inte frgat av sig lngre frn bladen etc.

Nr det r klart s hller jag allt vatten som kookat i en stor kastrull och lter det koka bort till jag har den mngd som r drickbart?

r det bara och slnga vxterna nr dom inte frga vattnet lngre? eller lter jag dom lika i nr jag koka ner mngden och dricker det med?

Och sista frgan. ska det sjuda bara eller r det ok om det storkoka?

Det ska storkoka inget lock p, du vill koka bort mnga liter vatten s att det inte blir s mycket att dricka. Grejen att koka tills vattnet inte har frg lngre tror jag e jobbig, efter 12L nra timmars kokande var vattnet fortfarande vldigt mrkt fr mig. Som jag skrev innan s sket jag i att bde mala stlla in PH exakt, utan slngde vxterna i en kastrul som kokade bara. I sista termosen hade jag ven med vxterna (det r vl frivilligt antar jag, men de gr inte att ta).
Citera
2007-12-18, 02:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 51mon
Det ska storkoka inget lock p, du vill koka bort mnga liter vatten s att det inte blir s mycket att dricka. Grejen att koka tills vattnet inte har frg lngre tror jag e jobbig, efter 12L nra timmars kokande var vattnet fortfarande vldigt mrkt fr mig. Som jag skrev innan s sket jag i att bde mala stlla in PH exakt, utan slngde vxterna i en kastrul som kokade bara. I sista termosen hade jag ven med vxterna (det r vl frivilligt antar jag, men de gr inte att ta).

VArfr skulle det inte g ta dom? eller menar du fr att du kokade dom hela d? jag tnkte mset fr det str inget om att jag ska slnga det jag hackat ner men inte heller att jag ska behlla det. Tack fr hjlpen iaf
Citera
2007-12-18, 02:22
Medlem
Citat:
VArfr skulle det inte g ta dom? eller menar du fr att du kokade dom hela d? jag tnkte mset fr det str inget om att jag ska slnga det jag hackat ner men inte heller att jag ska behlla det. Tack fr hjlpen iaf

Jag smakde p dem, den ena var en bark smakar som sdan ocks. Den andra var ett pulver smakar som grus, bokstavligen talat. Det r skert inte farligt att ta dem men omjligt.
Citera
2007-12-18, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 51mon
Jag smakde p dem, den ena r en bark smakar som sdan ocks. Den andra var ett pulver smakar som grus, bokstavligen talat. Det r skert inte farligt att ta dem men omjligt.

ja okey jag har ngra blad och fr ass ingen bark. Kommer inte ihg i huvudet vilekn sort med det har jag p papper i frpackningen. jaja tack som fan iaf

Ska bli grymt intressant att testa. hoppas effekterna blir nt att komma ihg i mening av en bra tripp det ska vl skilja sf en del frn psilocybin och liknande iaf.
Citera
2007-12-18, 02:29
Medlem
Citat:
ja okey jag har ngra blad och fr ass ingen bark. Kommer inte ihg i huvudet vilekn sort med det har jag p papper i frpackningen. jaja tack som fan iaf

Ska bli grymt intressant att testa. hoppas effekterna blir nt att komma ihg i mening av en bra tripp det ska vl skilja sf en del frn psilocybin och liknande iaf.

D behver du skert hacka mortla lite iaf. Jag skrev en kortare rapport efter att jag trippat. Du kan lsa den om du vill, http://www.flashback.org/showthread.php?t=516098.
Citera
2007-12-18, 18:50
Medlem
Axesss avatar
Ojoj denhr trden blev aktiv ver en arbetsdag, kul
Men grejen fr mig r att jag r intresserad av att olda speciellt "magiska" vxter, s drfr kommer jag kunna lgga ner mycke tid p de
Under tiden dom vxter kommer jag frmodlingen kpa mig en dos, s plantorna fr vxa p i sitt eget tempo sen om jag kan f ut ngot utav de spelar ingen roll, jag har iaf plantorna d
En rolig drm r ju att f skrda dom och sedan skapa sin alldeles egna hxbryggd
Jag har googlat runt lite efter frn, och jag har hittat ngra stllen, men dom hade inte bda sorterna. Ngon som vet en sida?
Citera
2007-12-18, 19:48
Medlem
Phanthans avatar
Kollade just efter detta fr ngra dagar sedan. Nr jag var p jakt s hittade jag en svensk sida som sljer Mimosa frn.
Kontakta via PM ifall du vill ha lnk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in