2007-12-18, 09:09
Medlem
skelgds avatar
Hej har bara en snabb frga!
Om man r ungefr 3veckor in i blom r det nn ide att brja klippa av sm popcornsidoskott som nd inte kommer bli nnting?

Vill ju ha mest koncetration p toppkolan och jag frstr att man ska klippa den tidigt i vegg isf,, men r de nn ide nu eller kommer den allt fr stressad?

Peace
Citera
2007-12-18, 09:48
Medlem
Xombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skelögd
Hej har bara en snabb frga!
Om man r ungefr 3veckor in i blom r det nn ide att brja klippa av sm popcornsidoskott som nd inte kommer bli nnting?

Vill ju ha mest koncetration p toppkolan och jag frstr att man ska klippa den tidigt i vegg isf,, men r de nn ide nu eller kommer den allt fr stressad?

Peace

r den redan 3 veckor inne i blomm br du lta den vara.
Citera
2007-12-18, 09:58
Medlem
professor_knass avatar
Det gr bra att ansa tre veckor i blom om du gr det nu p en gng och inte vntar lngre.
Citera
2007-12-18, 10:04
Medlem
Xombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professor_knas
Det gr bra att ansa tre veckor i blom om du gr det nu p en gng och inte vntar lngre.

Hade fr mig att de kan bli "hrmisar" om man gr det s sent, eller?
Citera
2007-12-18, 10:18
Medlem
professor_knass avatar
Dom blir vl lite stressade, men jag har d aldrig ftt en hermis av att ansa i v.3
Citera
2007-12-18, 10:23
Medlem
Xombies avatar
Citat:
Dom blir vl lite stressade, men jag har d aldrig ftt en hermis av att ansa i v.3

Ok, kanske inte r s stor risk d
Citera
2007-12-18, 10:34
Medlem
professor_knass avatar
Jag vill ju iofs inte vara ansvarig fr ngon hermis, s jag sger p egen risk till ts d.
Citera
2007-12-18, 10:36
Medlem
Xombies avatar
Citat:
Jag vill ju iofs inte vara ansvarig fr ngon hermis, s jag sger p egen risk till ts d.

En liten frga, vad r viktigast, temperatur eller luftcirkulation den frsta veckan i vegg?
Citera
2007-12-18, 10:40
Medlem
professor_knass avatar
Jag skulle sga temperatur, dom trivs ju inte nr det r fr varmt. Men med lite luftventilation s flktar det ju p dom s det svalkar om det r som dom steks. Precis som nr man sjlv gr utan trja i solen.
Citera
2007-12-18, 10:43
Medlem
Xombies avatar
Citat:
Jag skulle sga temperatur, dom trivs ju inte nr det r fr varmt. Men med lite luftventilation s flktar det ju p dom s det svalkar om det r som dom steks. Precis som nr man sjlv gr utan trja i solen.

Jo men nu tnkte jag om det skulle bli fr kallt ifall man hade en flkt p, 18w lysrr ger ju inte direkt ut mycket vrme, och det r ju lite chilly p vintern
Citera
2007-12-21, 00:18
Medlem
kingschmoes avatar
jag har gjort det och det har inte visats ngon strre skillnad p dem jag inte klippt p. tror det gr bra medans vissa sger att det e ddssynd
Citera
2007-12-21, 00:53
Medlem
Laban_Lurkares avatar
jag frstr inte varfr det skulle bli en hermis bara fr att man klipper lite

det har d aldrig hnt mig iaf och jag ansar en hel del genom hela blomfasen

ta det lungt bara om du har lysrr o inte hps, och gr fina snitt, klipp inte med naglarna eller ngot kass sax, och spara 3-4 mm s du inte kommer fr nra stammen

EX: http://www.youtube.com/watch?v=V9iNAKBJuoQ

veva fram till 1 min
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in