Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-09, 09:41
Medlem
rex144s avatar
Dressman lurar sina kunder genom att man färgar sina kläder med billig färg.
Jag gillar deras kläder men färgen håller inte ens ett år...

Jag brukade köpa mina kläder där och nu har jag 5-6 par svarta byxor som på framsidan blivit gråa, det gäller även tröjor och jackor.

Jag har lust att skicka dessa till Dressmans huvudkontor.
Citera
2024-10-09, 09:44
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Dressman lurar sina kunder genom att man färgar sina kläder med billig färg.
Jag gillar deras kläder men färgen håller inte ens ett år...

Jag brukade köpa mina kläder där och nu har jag 5-6 par svarta byxor som på framsidan blivit gråa, det gäller även tröjor och jackor.

Jag har lust att skicka dessa till Dressmans huvudkontor.

Jag har aldrig haft detta problem.
Tvättar du kläderna i 60 grader eller?
Citera
2024-11-10, 13:46
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Köpte till helgen min första skjorta från Dressmann, det blev denna till nedsatt pris. Överraskande bra, antagligen omöjlig att slå i prisklassen 500:-. Till ordinarie pris börjar jag dock kolla på andra skjorttillverkare.

Just det! Invigde även dessa som införskaffades en tid sedan. Mycket bra. 100% bomull och enligt min helt subjektiva bedömning bättre än samtliga manschesterbyxor jag har köpt från RL till dubbla priset. Får se om de krymper i tvätten för just nu är längden perfekt.
Senast redigerad av OldButBaldGuy 2024-11-10 kl. 13:51.
Citera
2024-11-13, 13:41
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldButBaldGuy
Har Dressmann blivit bättre eller är det jag som har blivit jävligt gammal och mossig? Som ung skrattade jag åt märket men nu har jag både byxor, tröjor och strumpor därifrån (cirka 10% av min garderob). Det värsta är att jag trivs i kläderna.

Nu är förvisso ett par av fördomarna ganska träffsäkra. Jag är 40+ och statlig "tjänsteman". Husvagnssemester och Socialdemokraterna är dock inget jag vurmar för.
Dressmans jeans är inget att skratta åt iaf. Bra kallingar också.
Citera
2024-11-16, 08:00
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Dressmans jeans är inget att skratta åt iaf. Bra kallingar också.

Jag har faktiskt inte testat deras jeans. Har mina preferenser när det kommer till denim och jag är inte så villig att förhandla om den frågan (0% stretch, hyfsat hög midja, avslappnad passform, rigid/raw). Tror inte att Dressmann har någon modell som träffar mitt i prick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in