2007-12-28, 12:13
Medlem
Nite Owls avatar
Jag hoppas att ni p FB kan ge mig lite klarthet i detta.

Jag har som projekt arbete i skolan att skapa bestllnings delen till en webshop,
eftersom jag inte har ngon tidigare erfarenhet av detta har jag gjort det "enkelt" fr mig. Jag vill ha en sida som listar produkter och dr man har mjlighet att lgga produkterna i en kundvagn och nr man sedan vljer att betala s fr man fylla i Namn,Efternamn,Ort,PostNr osv. Detta mailas sedan till valfri mailadress. Det r allts ingen registrering. Det jag undrar r hur ska jag stakomma detta? Mste jag anvnda databas/er? ASP.NET r det som anvnds.

Frklaringen r lite lullig men jag skyller p att jag r sjuk.
Citera
2007-12-28, 15:16
Medlem
Du mste ju ha ngot som hanterar produkterna, och lagerstatus och snt dr krafs. D kan en databas vara en bra id, men det beror ju lite p hur du vill att webshoppens gare ska lgga till prylar...
Citera
2007-12-28, 15:40
Medlem
Nite Owls avatar
Att garen ska kunna lgga till produkter kan man ju ordna senare med ngon form av administratrssidor, det jag vill ha hjlp med r hur jag ska bygga upp sidan.
Citera
2007-12-28, 16:21
Medlem
Urmes avatar
Alla produkter br ligga i en databas, det frenklar allting.

Nu har jag aldrig programmerat i ASP.net men principen fungerar fr allt.

Produkter i en databas, gr en sida som heter produkter.aspx eller ngot som hmtar informationen och listar alla produkterna, gr en lnk dr man klickar fr att lgga till i varukorgen. Nr personen klickar p denna lnk s hanterar du det antingen med sessions, som hller reda p vilka varor kunden har i varukorgen eller s skter du den biten med en databas ocks.

Sedan bara ett formulr som skickas ivg p med mail dr all information str etc..

Nog lttare om du frsker frga efter specifika problem under tiden som du arbetar med projektet, tror ingen stter sig ner och ger dig all kllkod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in