Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-03, 13:12
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimpen!!
kan ni ta det över pm istället, så vi andra kan fokusera på vad
denna tråden handlar om istället.

Handlar den om något? Jag trodde att det bara var en "YEES HOPPAS <företag> ÄR NÄSTA OFFER" och en massa "HAHA BRA JOBBAT".
2008-01-03, 13:13
Medlem
hetzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
<3 underage logik när den är som bäst. Kan du förklara för mig på vilket sätt du motbevisat mig med att TV3s lösenordspolicy skulle vara i samma stil som Aftonbladets? TV3 blev milw0rmat - till och med DU hade klarat av det. Att Aftonbladet springer med lösenord som "anakin" och "olof" har ingen koppling till TV3 och bevisar inte på något sätt att TV3 skulle göra det.

Någon nämnde 4chan, jag orkar inte kolla vem för att citera korrekt. Vill man ens föreställa sig en /b/-raid på Aftonbladet? Jag anar att SÄPO hade blandats in.

brb FBI
it was me

Det skulle nog helt klart kopplas in SÄPO, anmälningarna mot aftonbladet skulle hagla innan de fått tillbaka kontrollen av sidan och kunnat avslöja att de inte var ansvariga för allt som lagts ut.

för er som är ovetande om vad vi talar om för stuk så kan jag rekommendera att söka på Habbo raid på google tex.

edit: Bara Glad och Mr.CroMe, lägg ner.
Klart som korvspad det kan vara mycket möjligt att det använts lika dåliga lösenord på tv3, även många andra stora sidor. Nu råkar det vara så att detta inte var(så vitt jag förstått det) sättet de tog ner tv3. Utan via en exploit.

edit:
2008-01-03, 13:13
Medlem
Mr.CroMes avatar
I det här fallet kan du se själv att nått verkligen stort på nätet har så dåliga lösen varför kan inte då TV3 ha lika dåliga? Förklara för mig så lägger jag mig ner och du får äran att springa runt och säga att du ägd ut mig på nått jag verkligen har rätt i Synd att jag inte har min andra dator här, då skulle jag gärna sätta igång bruteforce och se vem som har rätt i det här fallet!

EDIT:

För mig är det här ämnet slut diskuterat! Svarar inte nått mera om du skriver om TV3.
2008-01-03, 13:17
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.CroMe
I det här fallet kan du se själv att nått verkligen stort på nätet har så dåliga lösen varför kan inte då TV3 ha lika dåliga? Förklara för mig så lägger jag mig ner och du får äran att springa runt och säga att du ägd ut mig på nått jag verkligen har rätt i Synd att jag inte har min andra dator här, då skulle jag gärna sätta igång bruteforce och se vem som har rätt i det här fallet!

Microsoft, Flashback, Slashdot, MySpace, Facebook, CNN, NASA osv. är alla stora sidor. Om din teori stämmer, dvs. att alla stora sidor kör samma lösenordspolicy: sätt igång din brute. TV3 har ingen koppling till varken Hamsterpaj eller Aftonbladet. Jag tvivlar på att idioti smittar av sig, annars hade nog hela forumet ätit plast nu efter dina tillföranden.
2008-01-03, 13:17
Medlem
Det brukar ju inte vara fler an 20 inne pa datasakerhetsforat. Men nu ar det over 1500!
2008-01-03, 13:18
Medlem
Mr.CroMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Microsoft, Flashback, Slashdot, MySpace, Facebook, CNN, NASA osv. är alla stora sidor. Om din teori stämmer, dvs. att alla stora sidor kör samma lösenordspolicy: sätt igång din brute. TV3 har ingen koppling till varken Hamsterpaj eller Aftonbladet. Jag tvivlar på att idioti smittar av sig, annars hade nog hela forumet ätit plast nu efter dina tillföranden.

Jag snackar knappt om mic. fb. sd. ms. fcb cnn nasa. Vi snackar om AFTONBLADET och TV3 det va rent av idiotisk av dig att ens försöka mäta NASA CNN med Aftonhoran och Tv3! SLUTDISKUTERAT!
2008-01-03, 13:19
Medlem
Jävlar vilken grej. Det här hade man missat totalt. Hörde på radion om att Gerdin hade skickat något som typ: Kom till ett möte om 10 min annars får ni indragen lön och semester.

"Hackat av ett underground-forum" sa de också på radion. Mina tankar gick till FB, men nu är det väl inte FB som anordnat hackningen, men vissa hackare hänger på FB, har jag förstått det hela rätt?

Sjukt imponerande iallafall.
2008-01-03, 13:19
Medlem
svartfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta hunden
När släcker ni Expressen då?

imo. Så är inte expressen värd att bli släckt xD
2008-01-03, 13:21
Medlem
Bara Glads avatar
Mr Krom letade förbrilt men hittade alltså inget inlägg överhuvudtaget där jag ifrågasätter hans teori om TV3s lösenordspolicy. Ännu en tråd där han gör bort sig, alltså.

Jag kan åtminstone hålla med honom om en sak, det är slutdiskuterat.
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.CroMe
Vi snackar om AFTONBLADET och TV3 det va rent av idiotisk av dig att ens försöka mäta NASA CNN med Aftonhoran och Tv3! SLUTDISKUTERAT!

Varför gäller din teori endast för TV3? Vad har du för grund för att anklaga dem för att ha usel lösenordspolicy, och varför gäller detta endast TV3 men inte andra sidor?

Javisst är det idiotiskt att mäta sidor med varandra när de saknar koppling till varandra. Men, det är ju precis vad du gör när du drar slutsatser som att "TV3 har dåliga lösenord för att Aftonbladet har det".

Vill påminna om åldersgränsen på Flashback förresten.
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njub
haha fan vad nice jobbat!
fotboll var ett populärt lösenord..

"mikste:fotboll, stebac:fotboll, pergus:fotboll, johlun:fotboll, idafri:fotboll"

Det är högst troligt att IT-avdelningen har satt dessa lösenord när dem skapade kontot och så har ingen bytt efteråt.

TeliaSoneras IT-service sätter ofta: Agent007, Sommar, Vinter, Brandbil som lösenord som default och sedan ändras det inte alla gånger. Kanske med ett suffix med årtalet efteråt i kombination så det blir Sommar08 år 2008 eller Sommar07 år 2007.

Det är värdelöst att stora organisationer ännu inte har bättre koll på hur man tillämpar en bra lösenordspolicy
2008-01-03, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Jävlar vilken grej. Det här hade man missat totalt. Hörde på radion om att Gerdin hade skickat något som typ: Kom till ett möte om 10 min annars får ni indragen lön och semester.

Bättre än så var det!

On Wed, 02 Jan 2008 23:02:35 +0100
"Anders Gerdin" <anders.gerdin@aftonbladet.se> wrote:
>
> Grupprunk på personal toan om 10 min, dom som inte kommer
> får lägre lön och indragen semester.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in