Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-06, 17:37
  #13
Avstängd
Alla vet att polackerna är det världens mest nordiska folk.
Citera
2008-01-06, 18:12
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av holocaustic
Alla vet att polackerna är det världens mest nordiska folk.

Njae, jag röstar nog mer på italienare.
Citera
2008-01-06, 22:32
  #15
Medlem
Det kanske du har rätt i, Hörlurar, men så blir det när alla fittas med oss... :-), speciellt finnarna...

Strandnäs? Nu får det väl ändå va lite måtta på litenheten...
Citera
2008-01-07, 14:48
  #16
Medlem
deMarus avatar
Välskrivet inlägg. Även jag har märkt detta groll som lätt sker på diverse forum på internet.

Här är en typisk tråd där en finne inte tål skojj. http://www.biodiversityforum.com/sho...388#post269388

På detta forum förekommer även groll mellan slaver och finnar, eller rättare sagt, mellan slaver och samtliga andra.
Citera
2008-01-20, 00:49
  #17
Avstängd
Ukkos avatar
Finnar som hatar svenskar är en utdöende grupp, tack och lov.
Citera
2008-01-20, 00:56
  #18
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukko
Finnar som hatar svenskar är en utdöende grupp, tack och lov.

Japp.. även om det säkerligen existerar i viss mån i t.ex. östra Finland.
Citera
2008-01-20, 00:58
  #19
Avstängd
Ukkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Japp.. även om det säkerligen existerar i viss mån i t.ex. östra Finland.

Ja i de östra delarna finns det nog kvar lite sant, men dom gör ju ingen skada där i skogen... Sen tycker jag inte finlandssvenskar ska vara hatiska mot svenskar heller... vissa österbottningar är ju inte så förtjusta i Sverige.
Citera
2008-01-20, 01:14
  #20
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukko
Ja i de östra delarna finns det nog kvar lite sant, men dom gör ju ingen skada där i skogen... Sen tycker jag inte finlandssvenskar ska vara hatiska mot svenskar heller... vissa österbottningar är ju inte så förtjusta i Sverige.

Det kan jag inte påstå att man är heller.. det "hatet" som existerar kan nog närmare kategoriseras som syskonkärlek
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback