2008-01-06, 21:02
Medlem
Hej! undrar ifall ngon vet hur lng vntetid det r att f en dagisplats i stockholm?.

Sen undrar jag om ngon vet ifall det finns ngra bra sidor dr man skulle kunna ska hyreslgenheter i stockholm och hur lng tid tror ni att jag skulle behva vnta p att f en lgenhet i ett vettigt omrde?.
Citera
2008-01-06, 21:37
Medlem
Nothing Specials avatar
Har ingen koll p dagisplatser, vet bara att innan jag brjade p dagis fr ~20 r sen s tog mamma ett jobb p ett annat dagis, d fick man tydligen nn sorts frtur. Vet inte hur det r med det idag.

Ang bostadsker m.m s mste man ka utavhelvete lnge fr att f innne i stan / strax utanfr. Jag har sttt i 19 r och har ca 5 r kvar innan jag ens kan ska lgenheter p sdermalm (skb).
Ska du plugga s finns sssb, men ven dr mste man ha kat ettag.

Fr att fixa hyresrtt i sthlm utan bostadsk behvs kontakter. Snacka med mnga, det finns alltid nn som knner nn som knner nn som ger ett hyreshus...
Citera
2008-01-06, 21:42
Medlem
Beldarans avatar
Mste finnas infom om ktider p kommunens hemsida. Bara att kolla dr, alt ringa.

Hr (VG) r det iallafall ktid p minst 6 mnader. Dvs, plats ska anskas om 6 mnader innan man vill ha den. Det kan dock hnda att det kan ta lngre tid.
Citera
2008-01-06, 21:49
Medlem
Nothing Specials avatar
http://stockholm.se/Extern/Templates...aspx?id=114682

Citat:
Ursprungligen postat av http://stockholm.se/Extern/Templates/FAQPage.aspx?id=114647

Vad innebr platsgarantin?

Svar:
Platsgarantin innebr att du har rtt att f en plats fr ditt barn i stadens frskoleverksamhet nr barnet har fyllt ett r, inom tre mnader efter att du har anskt (rknat frn mnadsskiftet efter anskan) eller vid nskat startdatum om detta infaller efter de tre mnaderna.

Garantin gller i frsta hand i den stadsdel du har valt att st i k. Du fr en plats s nra ditt barns hem eller skola som mjligt. Vi frsker ocks ta hnsyn till:
  • vilken slags omsorg du vill ha
  • var du vill ha en plats
  • var barnets syskon har plats
  • dina vriga nskeml

Om familjen har skulder p obetalda barnomsorgsavgifter fr ni ingen plats. Platsgarantin gller inte fr omsorg p obekvm arbetstid. Barn som behver srskilt std fr sin utveckling har frtur. De har ocks rtt till plats fre ett rs lder.
Citera
2008-01-06, 23:52
Medlem
Tjohildas avatar
Dagisplatser r inga strre problem, hyreskontrakt lr du f nr ungen redan flyttat hemifrn, ungefr...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in