2025-01-01, 20:40
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Neger i reklamen - hur skall man tänka,

1. Oj en Neegeer köper o använder dettta - dååå måste detta vara bra

2. en neger använder detta - då måste det vara skit - negern som kommer direkt från djungeln kan ju inget bevisligen har negerna sämre utbildning o lägre löner

3. en neger använder detta - då är det inget för mig - jag är ingen neger o det här är en negergrej

4. En neger har spelat o vunnit - kan han vinna kan jag också vinna nu börjar jag också spela o vinna

JAG VILL INTE LÄGGA NÅGRA STORA VÄRDERINGAR I DETTA MEN VARFÖR HAR INTE ANNONSÖRERNA OCH REKLAMBOLAGET FÖRKLARAT VARFÖR DET ÄR SÅ BRA MED NEGRER I REKLAMEN O VAD O VARFÖR MAN RÄKNAR MED ATT UPPNÅ ÖKAD OMSÄTTNING O VINST

eller handlar det inte om detta utan att dela ut enklare jobb till negrer så att de inte behöver att fortsatt vara arbetslösa

Viss reklam är helt verklighetsfrånvarande...
Om svarta gör reklam för kläder så är det inte så konstigt även om 98% av de som bor i Sverige är vita och det gör det mycket svårare att föreställa sig själv i dessa kläder om man är vit,
eftersom vissa färger passar bättre ljushåriga och andra mörkhåriga men här har vi en till variabel som fuckar upp det hela, den svarta huden.

Men värst är det man låter en svart spela en roll som är helt verklighetsfrånvarande,
jag minns Skoda reklam, där en neger kvinna kör en vit kombi med två svarta barn i baksätet.
Sedan öppnas bagageluckan och hon tar ut två stora hockeyväskor, sedan ser vi en glimt när de svarta barnen tränar hockey.
Skoda brukar sponsra hockey och därför var det naturligt att spinna på det och skryta att bagageutrymmet i Skoda rymmer två stora hockeyväskor men sedan lade man till en svart hockeymamma med två svarta barn
Citera
2025-01-01, 20:51
Medlem
rex144s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=owGykVbfgUE

Old Spice reklamen med en neger har blivit en enorm succé.

Tanken är att den ska vara rolig, i ett av reklamfilmer rider en neger en häst baklänges.

Det enda positiva med den reklamen kan vara det att negrer har en mycket frän svettlukt...
den är kväljande och om Old Spice kan neutralisera hans fräna svettlukt då kan den hjälpa mig ännu mer.
Citera
2025-01-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Viss reklam är helt verklighetsfrånvarande...
Om svarta gör reklam för kläder så är det inte så konstigt även om 98% av de som bor i Sverige är vita och det gör det mycket svårare att föreställa sig själv i dessa kläder om man är vit,
eftersom vissa färger passar bättre ljushåriga och andra mörkhåriga men här har vi en till variabel som fuckar upp det hela, den svarta huden.

Men värst är det man låter en svart spela en roll som är helt verklighetsfrånvarande,
jag minns Skoda reklam, där en neger kvinna kör en vit kombi med två svarta barn i baksätet.
Sedan öppnas bagageluckan och hon tar ut två stora hockeyväskor, sedan ser vi en glimt när de svarta barnen tränar hockey.
Skoda brukar sponsra hockey och därför var det naturligt att spinna på det och skryta att bagageutrymmet i Skoda rymmer två stora hockeyväskor men sedan lade man till en svart hockeymamma med två svarta barn

Angående felplacerad mörkhyad tycker jag annars att whiskeyreklamen med en svart kvinna som har en modellkropp (dvs mycket smal) känns som det märkligaste beslutet.
Jag har dock inte lagt whiskeynamnet på minnet.

Jag kan inte hjälpa att fundera om dessa märken inte vill ha något som helst igenkänningsfaktor på sina varor?
Citera
2025-01-01, 23:44
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Angående felplacerad mörkhyad tycker jag annars att whiskeyreklamen med en svart kvinna som har en modellkropp (dvs mycket smal) känns som det märkligaste beslutet.

Jag kan inte hjälpa att fundera om dessa märken inte vill ha något som helst igenkänningsfaktor på sina varor?

Haha, här får du den reklamen
https://www.youtube.com/watch?v=t47Xna6Dlfk

Det är Johnnie Walker Black Label och eftersom black... då valde de en svart foto model.
De ville göra whisky märket lite sexigt, coolt och tjusigt och göra det populärt bland kvinnor..., då Johnnie Walker är ett alldagligt märke.
Jag har svårare för Willys reklam som visar en svart kvinna mitt i karriären, kortklippt "city slicker".
Citera
2025-01-02, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Haha, här får du den reklamen
https://www.youtube.com/watch?v=t47Xna6Dlfk

Det är Johnnie Walker Black Label och eftersom black... då valde de en svart foto model.
De ville göra whisky märket lite sexigt, coolt och tjusigt och göra det populärt bland kvinnor..., då Johnnie Walker är ett alldagligt märke.
Jag har svårare för Willys reklam som visar en svart kvinna mitt i karriären, kortklippt "city slicker".

Jaså, du har sett den. Imponerande.
Jag tror jag stör mig så mycket på dessa reklamer att jag tappar fokus på vad de gör reklam för.

I detta fall kan man ju isf tycka att black label har en poäng i att använda en mörkhyad, men en kvinna runt 20 som ser ut som en hipster är väl helt fel målgrupp. Det finns helt enkelt ingen kvinna i den åldern som dricker whisky, utom kanske någon alkis eller någon enstaka udda person. Jag har faktiskt aldrig hört talats om någon eller träffat någon, men jag antar de finns.

Det sjuka är ju att det alltid måste vara mörkhyade afrikaner. Är det nåt slags perverst behov dessa reklammakare har?
Ta apotekreklamen med en kraftig afrikansk man. Många apotekare är numer muslimer, kanske särskilt kvinnor. Men vi bara måste få se denne afrikanska man istället.
Citera
2025-01-02, 09:17
Medlem
Citat:

Är det kvinnan med en massa piercingar i fejan? Jo men det tilltalar väl den största gruppen av whiskydrickare, medelålders, vita män...
Citera
2025-01-02, 09:29
Citat:
Jaså, du har sett den. Imponerande.
Jag tror jag stör mig så mycket på dessa reklamer att jag tappar fokus på vad de gör reklam för.

I detta fall kan man ju isf tycka att black label har en poäng i att använda en mörkhyad, men en kvinna runt 20 som ser ut som en hipster är väl helt fel målgrupp. Det finns helt enkelt ingen kvinna i den åldern som dricker whisky, utom kanske någon alkis eller någon enstaka udda person. Jag har faktiskt aldrig hört talats om någon eller träffat någon, men jag antar de finns.

Det sjuka är ju att det alltid måste vara mörkhyade afrikaner. Är det nåt slags perverst behov dessa reklammakare har?
Ta apotekreklamen med en kraftig afrikansk man. Många apotekare är numer muslimer, kanske särskilt kvinnor. Men vi bara måste få se denne afrikanska man istället.

Det stör mig väldigt mycket att vissa företag malplacerar negrer i sin reklam. Syftet är väl sannolikt att godhetssignalera till woke-vänstern, med resultat att det blir en komisk - nästan pinsam - effekt.

Detta är särskilt tydligt när det gäller att placera negrer på de mest aparta platser (omedvetet roligt ordval...).

Gällande apoteksreklamen så borde man i stället använda de äkta, välutbildade muslimska kvinnorna som vi ser i apoteken i stället för en felplacerad neger (som snarast för tankarna till medicinmän och magi).

I övrigt saknar jag de arbetsamma och skötsamma asiaterna i svensk reklam. Varför syns inte dessa?

Den ohemula exponeringen av negrer i svensk reklam är dock märklig och kontraproduktiv.
Citera
2025-01-02, 09:29
Medlem
rex144s avatar
En neger är ett obligatoriskt inslag i all reklam för annars skulle medier anklaga företaget för rasism. Man får också en bra kontrast med en svart, vi kan titta på bodybuilders som smörjer sig med brunkräm för att då syns musklerna bättre.
Men det har gått till överdrift när svarta får spela framträdande roller i reklamfilmer, tidigare var de bara i bakgrunden.
Idag ser vi reklamfilmer där de vita finns inte ens i bakgrunden, utan det är bara svarta.

Vi är inte i USA där det bor omkring 50 miljoner svarta och där man kan rikta reklam till de.
Citera
2025-02-21, 07:14
Medlem
Har reklambranschens tidning Resume skrivit o förklarat vinst o varför - jag fattar det inte förutom
de svenska företag som är stora som exportörer av konsumentprodukter till Afrika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in