2008-01-11, 01:22
Medlem
kraids avatar
Det jag söker efter och vill göra är att lägga upp en tjänst/webbtjänst på min unixburk hemma som hostar min kalender, gärna i nått öppet standardiserat format, som många andra applikationer förstår.

Sen synkar man helt enkelt Outlook mot denna, eller mobilen, eller ett webbgränssnitt, eller lotus notes..? Lite som iCalendar, fast dubbelriktat... (för vad jag förstår av iCal så funkar det bara som en rss, dvs read only?)

Finns nån sån lösning idag? Finns något sådant "Universellt KalenderFilformat (.UKF)?
Jag vet att vissa stora företag erbjuder liknande varianter.. grejjen är att jag vill hosta min egen.

(tyckte detta var mest utveckling, om någon mod hittar ett mer lämpligt forum så vänligen flytta tråden dit)
Citera
2008-01-11, 11:27
Medlem
MrRedmans avatar
Kolla upp SyncML. Det är ett XML-baserat språk för att synka, används flitigt i mobiltelefoner för att synka adressbok och kalender. Och till det finns det en massa webtjänster som tillåter dig synka mot en server, och lika många klienter för att synka ex outlook, thunderbird mm.
Är du inne på Java så kolla upp funambol (aka sync4j). http://www.funambol.com/opensource/
Citera
2008-01-11, 12:32
Medlem
kraids avatar
Det där var ganska exakt vad jag sökte. Tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in