Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-20, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Podden MÄO var jättepinsam att lyssna på förut, men det är den inte alls längre. Det där är faktiskt Nordiska motståndsrörelsen bästa podcast just nu. Lukas Lindgren är Motståndsrörelsen bästa människa, Anders Gudmarsson är Motståndsrörelsen näst bästa människa, Joakim Kannisto är motståndsrörelsen tuffaste människa och Marcus Hansson är Motståndsrörelsen mest intelligenta människa! Jag hatar mig själv för att jag tidigare skrivit elaka saker om Kannisto. Det var nog bara så att jag inte riktigt var van med hans aggressiva stil. Samtidigt så har han nog också blivit mycket bättre som radiopratare än vad han var tidigare. Roslagen 4-ever!

Radio Regeringen var en riktig skitpodcast. Först skulle töntarna lyssna på Ingrid & Conrad, sedan direkt efter det så skulle de lyssna på Radio Regeringen. Anlendingen till att Radio Regeringen var ganska populär var nog för att runkgubbarna med småsnopparna ville sitta och runka till Rivka, som jag tror var snygg eller som i alla fall av runkgubbarna uppfattades som snygg. Sedan när hon lämnade NMR så fick de lägga ner podden eftersom runkgubbarna inte vilja lyssna längre då.

Molly Nilsson - Ugly Girl

Män blir hela tiden så mycket mer bedömda efter hur de är och vad de gör, medan kvinnor typ bara har ett värde om de är vackra. Ber om ursäkt om jag skriver konstigt kanske, det är bara lite tankar som jag känner i huvudet just nu. Jag vill inte vara gammal och oattraktiv. Gammeldags och gammeldansk...
Då ska jag ta och lyssna lite igen. För det var några år sedan.
Citera
2024-12-20, 15:51
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude

Det här är lyteskomik på högsta nivå.

Ett fel blir inte ett rätt bara för att mängden ställer sig bakom det.

Bruket av begreppet autism, som du har lyckats lära dig, ändrar inte på någonting heller.

Fast i ditt fall ligger diagnosen autism faktiskt väldigt nära till hands. Din fixering vid NMR har jag inte ens sett hos de mest rabiata vänstertrollen under årens lopp. Lägg därtill ditt evinnerliga tjat på samma tema typ ”alla är jättedumma utom jag som minsann förstått hur världens olika aktörer styrs av samma onda kapitalistiska demiurge”.
Citera
2024-12-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Fast i ditt fall ligger diagnosen autism faktiskt väldigt nära till hands. Din fixering vid NMR har jag inte ens sett hos de mest rabiata vänstertrollen under årens lopp. Lägg därtill ditt evinnerliga tjat på samma tema typ ”alla är jättedumma utom jag som minsann förstått hur världens olika aktörer styrs av samma onda kapitalistiska demiurge”.

Exakt. Jag har arbetat med många autister och är då rakt inte någon som slänger mig med detta begrepp i onödan. Men i fallet NyreggadJude och Skillnad är det liksom så uppenbart.
Citera
2024-12-20, 22:29
Medlem
Citat:

Nu blev det självmål igen. Det är ju DU som menar att du sitter inne på den stora sanningen och att alla som inte håller med dig har fel.

Citat av Aegishjalmr:

Citat:
Att ena svenskarna är i nuläget vare sig möjligt eller önskvärt. De enda gångerna fårflocken bräker i kör och springer åt samma håll är när den serveras något imbecillt och falskt tema från etablissemanget. Typ klimatet, covidvaccin, hata Putin, hata Trump etc. Det är bättre att stå utanför och göra en kylig analys om vad som krävs för att få till förändringar. Ett nödvändigt villkor är att USAs makt bryts. Annars kvittar det vad man gör i övrigt. Endast Ryssland och Kina är mäktiga nog att få det anglojudiska imperiet på fall. Endera håller man med mig eller så har man fel.

(FB) Nordiska motståndsrörelsen tråden, allt om NMR

Och nej, man lider inte av autism för att man ofta kommenterar NMR eller påpekar omständigheter gällande maktstrukturer som nationella vill bortse från.
Citera
2024-12-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Exakt. Jag har arbetat med många autister och är då rakt inte någon som slänger mig med detta begrepp i onödan. Men i fallet NyreggadJude och Skillnad är det liksom så uppenbart.

Jo, du slänger dig med det helt i onödan och försöker bara såra. Du har inga argument förutom "autism" och Himmler". Toppskiktet av den ariska rasen, med andra ord.
Citera
2024-12-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
O du vise, socialfalldarvinist, det skola jag sannerligen tillgodogöra dig nöjet

Hade du verkligen varit intellektuell, så hade du begripit att "skola" är plural medan "det" är singular. Dina provocerande intellektuella fantasier om din självutnämnda överlägsenhet har ännu en gång slagigt fel.

Det begriper jag verkligen inte, var sådana amatörer som dig får sin luft ifrån.

Citat:
Därför att det sällan ges svar på legitima frågeställningar annat än med ohederliga attacker på den som ställer dem. NMR tål ungefär lika mycket kritik som random hysteriskt jude.

"legitima frågeställningar"? Jo, jag tackar jag, den dagen som du formulerar några sådana är jag övertygad om, att Motståndsrörelsen har ett dräpande svar på desamma.

Citat:
Uppenbarligen eftersom att ni fjantar er med det antivita packet som utgör denna rörelse.

När skulle Motståndsrörelsen ha påstått att dess huvudmotståndare vara det "antivita packet" när du vet vilken grupp det egentligen rör sig om?

Varför försöker tillskriva Motståndsrörelsen åsikter som den inte har?

Citat:
Joel Davis som var på plats vid tillfället säger i princip samma sak som jag och han är väl att betrakta som ganska hårdför inom NS internationellt. Är han också en kontrajihadist måhända, nej just det ditt dumhuvud.

Så du och "Joel Davis" skulle alltså ha prerogativet att tolka Motståndsrörelsens bevekelsegrunder?

Är det så som vi skall förstå dig?

Citat:
Påstår du att palestinarörelsen är antagonister mot judar samtidigt judar och judiskt tankegods infesterar samma rörelse är du bevisligen dummare än en påse med sten och detta behöver inte kommenteras vidare.

Ärligt talat, så begriper jag inte ett enda ord av, vad du försöker säga.

Kan möjligen förklara, vad du egentligen menar?

Om det nu är möjligt förstås.
Senast redigerad av Socialdarwinist 2024-12-20 kl. 23:41.
Citera
2024-12-20, 23:41
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Nu blev det självmål igen. Det är ju DU som menar att du sitter inne på den stora sanningen och att alla som inte håller med dig har fel.

Citat av Aegishjalmr:

(FB) Nordiska motståndsrörelsen tråden, allt om NMR

Och nej, man lider inte av autism för att man ofta kommenterar NMR eller påpekar omständigheter gällande maktstrukturer som nationella vill bortse från.

Så du förstår inte skillnaden mellan din gigantiska konspirationsteori om hur världen fungerar och det jag skrev i citatet? Det är också ett tecken på autism i så fall.

Om man inte alls sympatiserar med NMR och enbart tokspammar kritik mot organisationen så indikerar det en osund fixering.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2024-12-20 kl. 23:53.
Citera
Idag, 08:44
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Du skrev tidigare samtidig NMR under lång tid varit den mest antagonistiskt lagda nationella organisationen i Sverige och la fram det som ett faktum.
Nu är det alltså din observation/gissning?

Mellan raderna
Du har väl inte missat? uttalande och narrativ om att det är meningslöst med demonstrationer.
Att man inte bör syssla med gatuaktivism för att mankan hamna på kåken samt att flygbladsutdelningar är meningslösa.
Slutsatser dras med "observation" av fakta, ja

Vad svamlar du om nu? Jag har aldrig sagt att jag är emot demonstrationer, flygbladsutdelning etc.
Citera
Idag, 12:14
Medlem
skillnads avatar
Citat:
”Hårdför nationalism” vet jag inte riktigt vad du menar med. Är det mer våld du efterlyser då eller? Det är i så fall ett önskemål som inte en laglig organisation som NMR kan uppfylla utan är man ute efter det får man nog försöka göra det i ”stealth mode”. NMR är åtminstone en kompromisslös organisation anser jag. Framförallt den enda organisation som pratar klartext om judefrågan. När allt som sker i världen ter sig alltmer obegripligt för icke-judekloka så har NMR en hel del att erbjuda. Möjligen är det därför trafiken till NF skjutit i höjden.
Nej jag efterlyser/förespråkar inte våld annat än i självförsvar. Tolka det mer som ett reaktionärt synsätt.

Då allt fler svenskar i allt större utsträckning tappar förtroendet inte bara för etablissemanget som helhet utan även den sk oppositionen, blir allt som går emot systemet nästan per automatik mer sanningsenlig och som följd hårdför. Även om jag tvivlar starkt på att ens en tiondel av dessa unika besökare som påstås besöka NF lutar åt NMR ideologisk så finns det säkerligen en inte obetydlig mängd som kan sympatisera helt eller delvis med kampen mot systemet. Att prata om judefrågan är dock inte speciellt unikt längre och räcker ej för att kanalisera ett motstånd i någon bredare mening i Sverige.
Citera
Idag, 14:57
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdarwinist
Hade du verkligen varit intellektuell, så hade du begripit att "skola" är plural medan "det" är singular. Dina provocerande intellektuella fantasier om din självutnämnda överlägsenhet har ännu en gång slagigt fel.

Det begriper jag verkligen inte, var sådana amatörer som dig får sin luft ifrån.

"legitima frågeställningar"? Jo, jag tackar jag, den dagen som du formulerar några sådana är jag övertygad om, att Motståndsrörelsen har ett dräpande svar på desamma.

När skulle Motståndsrörelsen ha påstått att dess huvudmotståndare vara det "antivita packet" när du vet vilken grupp det egentligen rör sig om?

Varför försöker tillskriva Motståndsrörelsen åsikter som den inte har?

Så du och "Joel Davis" skulle alltså ha prerogativet att tolka Motståndsrörelsens bevekelsegrunder?

Är det så som vi skall förstå dig?

Ärligt talat, så begriper jag inte ett enda ord av, vad du försöker säga.

Kan möjligen förklara, vad du egentligen menar?

Om det nu är möjligt förstås.
Fast nu drev jag med DITT sätt att skriva. Som när du stavar slagit som "slagigt" och "kan (du) möjligen förklara som "kan möjligen förklara" osv

Ta bladet från munnen och tala om vad det är jag ifrågasatt som inte är legitimt?

Påstår du att vänsterdräggen och muslimerna i palestinarörelsen inte är antivita och antagonister mot vit nationalism?

Inte alls. Räcker med att Joel Davis, jag m.fl. oberoende från varandra drar samma korrekta slutsatser.
Senast redigerad av skillnad Idag kl. 15:03.
Citera
Idag, 15:07
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Nej jag efterlyser/förespråkar inte våld annat än i självförsvar. Tolka det mer som ett reaktionärt synsätt.

Då allt fler svenskar i allt större utsträckning tappar förtroendet inte bara för etablissemanget som helhet utan även den sk oppositionen, blir allt som går emot systemet nästan per automatik mer sanningsenlig och som följd hårdför. Även om jag tvivlar starkt på att ens en tiondel av dessa unika besökare som påstås besöka NF lutar åt NMR ideologisk så finns det säkerligen en inte obetydlig mängd som kan sympatisera helt eller delvis med kampen mot systemet. Att prata om judefrågan är dock inte speciellt unikt längre och räcker ej för att kanalisera ett motstånd i någon bredare mening i Sverige.

Ok. Du tyckte uttrycket ”hårdför” lät bra helt enkelt. Det är inget ”påstående” att NF har ca 1 miljon besökare per månad utan statistisk fakta. Om inte en majoritet av dessa åtminstone till betydande del har sympatier för NMR så skulle det vara märkligt sett till hur det ser ut med andra sajter. Vilka andra aktörer har högre trovärdighet än NMR när det kommer till judefrågan? Sen verkar du befinna dig i en bubbla om du inbillar dig att judefrågan inte fortfarande är högaktuell sett ur gemene mans perspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in