Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-02, 21:30
  #33325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Så inget eget alltså? 50 pers veckan innan, Går ni framåt eller bakåt jämfört med 2 olika demonstrationer i Boden och Kungsbacka samtidigt?

Det är inte så enkelt som framåt eller bakåt och det vet såklart du med. Både prioriteringarna är annorlunda och repressionen från systemet är annorlunda.

Vad säger du om AFA då? Grundaren får på käften och cafe brinner ner. Framåt eller bakåt?
Citera
2024-05-02, 21:35
  #33326
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Det är inte så enkelt som framåt eller bakåt och det vet såklart du med. Både prioriteringarna är annorlunda och repressionen från systemet är annorlunda.

Vad säger du om AFA då? Grundaren får på käften och cafe brinner ner. Framåt eller bakåt?
Men hur mäter du framgång? På den tiden skrivs det att det var en styrkedemonstration att man för första gången kunde hålla 2 demonstrationer, inte 2 möten samtidigt.

I år så hade man inget eget utan störde 2 andra möten.

Om man jämför med tex DFS s¨är det en klart mätbar framgång att man har köpt hus nr 2. Den framgången kan ingen förneka
__________________
Senast redigerad av TheBuster 2024-05-02 kl. 21:40.
Citera
2024-05-02, 22:17
  #33327
Medlem
DFS har diskussion idag om begreppet "nazist".

Jalle påpekar att de som demonstrerat mot AfS motsägelsfullt skrek "Nazistjävlar" och "Död åt Israel", helt ologiskt.

När Söderman tar vid hävdar han att om NS-Tyskland hade funnits idag hade de stöttat Israel (utan att fatta att han säger emot det Jalle just sagt).

https://www.youtube.com/watch?v=E6pU8I6zcG8

En syn som går helt på tvären med det synsättet NMR har, med ett helt politiskt grepp, det finansiella systemet m.m., som står och faller med själva staten Israel.

Det råder helt olika världsbilder mellan DFS och NMR.
Citera
2024-05-02, 22:18
  #33328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Men hur mäter du framgång? På den tiden skrivs det att det var en styrkedemonstration att man för första gången kunde hålla 2 demonstrationer, inte 2 möten samtidigt.

I år så hade man inget eget utan störde 2 andra möten.

Om man jämför med tex DFS s¨är det en klart mätbar framgång att man har köpt hus nr 2. Den framgången kan ingen förneka

Jag säger att den kan mätas på olika vis och att den kan bero på vilken strategi man har för tillfället och vilken repression man möter från systemet.

När det satsades på att få med sig mycket sympatisörer och på att demonstrera och icke anslutna vågade närma sig oss på ett annat sätt pga av att systemet underskattade oss och inte använda sig lika hårt av repression mot oss så var det en enorm framgång med två demonstrationer som du sa.

Idag ser det annorlunda ut och att på mindre än en månad nu lyckas med ziggis-lägret, 20 april i Gbg och 1 maj - alla händelser som fått stort genomslag i både traditionell media, alternativ media och social media, det är helt klart framgång under nuvarande strategi och förutsättningar.

Du svarade aldrig på hur du tycker det går för Fjantifa? Jag vet att tråden handlar om NMR, men något måste du väl ändå kunna bjuda på för diskussionens skull?
Citera
2024-05-02, 22:27
  #33329
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Jag säger att den kan mätas på olika vis och att den kan bero på vilken strategi man har för tillfället och vilken repression man möter från systemet.

När det satsades på att få med sig mycket sympatisörer och på att demonstrera och icke anslutna vågade närma sig oss på ett annat sätt pga av att systemet underskattade oss och inte använda sig lika hårt av repression mot oss så var det en enorm framgång med två demonstrationer som du sa.

Idag ser det annorlunda ut och att på mindre än en månad nu lyckas med ziggis-lägret, 20 april i Gbg och 1 maj - alla händelser som fått stort genomslag i både traditionell media, alternativ media och social media, det är helt klart framgång under nuvarande strategi och förutsättningar.

Du svarade aldrig på hur du tycker det går för Fjantifa? Jag vet att tråden handlar om NMR, men något måste du väl ändå kunna bjuda på för diskussionens skull?

Så du menar att enligt dig går det framåt, utan att det är mätbart? Utan det är din känsla man skall lite på? har jag förstått det rätt??

I vanliga organisationer så brukar man har kvantitativa mål, lite sådana som NMR satte upp för c:a 5 år sedan. Vad har och hur utvärderar NMR det? Har ni några nya mål, eller är det känslan man vill ha?
Citera
2024-05-03, 08:25
  #33330
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Så du menar att enligt dig går det framåt, utan att det är mätbart? Utan det är din känsla man skall lite på? har jag förstått det rätt??

I vanliga organisationer så brukar man har kvantitativa mål, lite sådana som NMR satte upp för c:a 5 år sedan. Vad har och hur utvärderar NMR det? Har ni några nya mål, eller är det känslan man vill ha?


Tänk att ni rödingar är så bekymrade över hur det går för NMR. Men det har väl varit lite motigt för er själva här nu på sistone va? Först förintelsen 2.0 i Gubbängen och därefter fick ni er rövarkula i Sköndal nedbränd också. Man undrar vilka olyckor som ska drabba er härnäst?
Citera
2024-05-03, 10:32
  #33331
Medlem
Sades det inte att man hade problem att få banderollen åt rätt håll till en början? I så fall säger ju faktiskt inte en bild när den är rätt ett jävla skit.

1a maj från NMR förra året var bättre när man kom in i sossarnas tåg osv. Men det går framåt.
Men nu är jag väl en orolig röding för att jag skriver det här.
__________________
Senast redigerad av P-ter 2024-05-03 kl. 10:49.
Citera
2024-05-03, 11:36
  #33332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Så du menar att enligt dig går det framåt, utan att det är mätbart? Utan det är din känsla man skall lite på? har jag förstått det rätt??

I vanliga organisationer så brukar man har kvantitativa mål, lite sådana som NMR satte upp för c:a 5 år sedan. Vad har och hur utvärderar NMR det? Har ni några nya mål, eller är det känslan man vill ha?

Så länge inte du kan föra en civiliserad diskussion där man ställer frågor och svarar på frågor så är jag inte intresserad av att svara på dina inlägg mer. Det ska trots allt vara ett diskussionsforum detta, inte ett polisförhör.
Citera
2024-05-03, 11:38
  #33333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-ter
Sades det inte att man hade problem att få banderollen åt rätt håll till en början? I så fall säger ju faktiskt inte en bild när den är rätt ett jävla skit.

1a maj från NMR förra året var bättre när man kom in i sossarnas tåg osv. Men det går framåt.
Men nu är jag väl en orolig röding för att jag skriver det här.

Det tog några sekunder för grabbarna att veckla ut banderollen. Inget som någon annan än en sosse politiker och dennes antifa-springpojkar ens skulle få för sig att göra sig lustig över.

Om du ska ses som en röding/troll eller genuin beror såklart på om du tror mest på mig som nationell eller på antifa-mongon.

Man kunde givetvis gjort samma sak i år, men det hade blivit lite tråkigt. Bra att man testar nya saker tycker jag!
Citera
2024-05-03, 15:02
  #33334
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Så du menar att enligt dig går det framåt, utan att det är mätbart? Utan det är din känsla man skall lite på? har jag förstått det rätt??

I vanliga organisationer så brukar man har kvantitativa mål, lite sådana som NMR satte upp för c:a 5 år sedan. Vad har och hur utvärderar NMR det? Har ni några nya mål, eller är det känslan man vill ha?

Ca 30 aktivister ute från motståndsrörelsen på första maj säger allt. Den nationella och den antifascistiska scenen i Sverige kommer att fortsätta finnas, Gubbängen visar att det finns en ny generation som är sugen på att köra. Men NMR kommer inte längre att vara en relevant del.
Citera
2024-05-03, 15:38
  #33335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malva123
Ca 30 aktivister ute från motståndsrörelsen på första maj säger allt. Den nationella och den antifascistiska scenen i Sverige kommer att fortsätta finnas, Gubbängen visar att det finns en ny generation som är sugen på att köra. Men NMR kommer inte längre att vara en relevant del.

Vad kul, slutar dina kompisar i AFA att skriva om oss då? Eftersom att vi inte är relevanta tänker jag?

Eller, just ja, era nya klibbor handlar ju enbart om oss. Det gör oss ganska så relevanta skulle jag vilja påstå, iaf för er del.
Citera
2024-05-03, 17:12
  #33336
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKRE
Vad kul, slutar dina kompisar i AFA att skriva om oss då? Eftersom att vi inte är relevanta tänker jag?

Eller, just ja, era nya klibbor handlar ju enbart om oss. Det gör oss ganska så relevanta skulle jag vilja påstå, iaf för er del.

Var inte orolig kannisto, jag tror den här tråden kommer finnas kvar flera år och kommer självklart fortsätta titta in här då och då. Vet inte vad för klistermärken du snackar om men låter som lite bortkastade pengar?

NRP fanns på papperet kvar till 2009, både AFA och Expo kommer säkert att fortsätta skriva om er, ingår väl i arbetsbeskrivningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback