• 3
  • 4
2012-11-06, 11:26
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strejken
Kan man anvnda Time Capsule som extern hrddisk? Allts flytta filer mellan olika enheter.

Eller r det bara automatisk skerhetskopiering?

Det gr.
Citera
2012-11-06, 17:45
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Det gr.

Men r inget att rekommendera om det r strre filer n lgupplsta bilder.
Citera
2012-11-07, 08:32
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spalkin
Men r inget att rekommendera om det r strre filer n lgupplsta bilder.

Vad fr dig att sga s?
Jag har massvis med hd-filmer p min TC, hnder ven att jag laddar hem direkt till den och det fungerar fint. Dock drar det mkt. bandbredd, s har du fler i ntverket blir de lidande.
Citera
2013-01-21, 20:47
Medlem
Aireess avatar
Hejsan.

Jag har en liten grej som jag behver hjlp med.

Det r s hr att jag har massa grejer p min Time Capsule som jag skulle vilja kopiera ver till min brbara hrddisk.

Frst s kopplade jag in den brbara hrddisken direkt in i macen, men d tog det typ 7 dagar att kopiera ver allt till hrddisken, och det var alldeles fr lng tid, sen s kom jag p att jag kunde koppla in hrddisken direkt in i Time Capsule, men nr jag kopplar in den brbara hrddisken in i time capsule s hnder det inget.

S jag undrar, vad mste jag gra fr att time capsulen ska hitta hrddisken, s jag kan kopiera filer till den?

Jag har frskt att googla, men jag hittar inga bra svar!

Tack i frhand.
Airees.
Citera
2013-01-21, 22:23
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airees
Hejsan.

Jag har en liten grej som jag behver hjlp med.

Det r s hr att jag har massa grejer p min Time Capsule som jag skulle vilja kopiera ver till min brbara hrddisk.

Frst s kopplade jag in den brbara hrddisken direkt in i macen, men d tog det typ 7 dagar att kopiera ver allt till hrddisken, och det var alldeles fr lng tid, sen s kom jag p att jag kunde koppla in hrddisken direkt in i Time Capsule, men nr jag kopplar in den brbara hrddisken in i time capsule s hnder det inget.

S jag undrar, vad mste jag gra fr att time capsulen ska hitta hrddisken, s jag kan kopiera filer till den?

Jag har frskt att googla, men jag hittar inga bra svar!

Tack i frhand.
Airees.
Hrddisken har frmodligen filsystemet NTFS. Den mste vara formaterad med HFS (?).
Citera
2013-08-22, 01:19
Medlem
Aireess avatar
Hejsan.

Jag har en frga...hur formaterar man om en Time Capsule, s den r som helt ny?

Jag har haft massa sm-problem med den, massa error meddelande, s jag tnkte sluta anvnda den som hrddisk, och brja anvnda den till Time Machine istllet.

Tack i frhand.
Airees.
Citera
2013-08-22, 07:54
Medlem
tzjs avatar
Programvara - Mac OS --> Hrdvara - Mac
/Moderator
Citera
2013-08-22, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airees
Hejsan.

Jag har en frga...hur formaterar man om en Time Capsule, s den r som helt ny?

Jag har haft massa sm-problem med den, massa error meddelande, s jag tnkte sluta anvnda den som hrddisk, och brja anvnda den till Time Machine istllet.

Tack i frhand.
Airees.
Program / verktygsprogram / airport verktyg
G in p timecapsulen och vidare till hrddiskar
Citera
2013-08-22, 22:25
Medlem
Aireess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Program / verktygsprogram / airport verktyg
G in p timecapsulen och vidare till hrddiskar

Tack, har dock redan hittat svaret.

Airees.
Citera
2013-12-22, 02:57
Medlem
Lnar trden:

Kan jag anvnda Time Capsule som gr skerhetskopia p hela datorn och sedan ha en extern hrddisk inkopplad till den via usb som jag enkelt kan g in p och tex lgga ver separata filer och mappar jag vill spara som HD filmer etc?

Om min disk p datorn skulle d, r det ltt att "installera" tillbaka allt frn time capsule sen nr ny disk r i datorn?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in