Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Jag antar att ni pratat med läraren? Annars är det förstås första steget. Argumentera klart för din sak utan att vara aggressiv.
Självklart var detta det första som vi gjorde!
Men läraren alltså. Han säger är så flummig och kan aldrig ta någonting seriöst och vill bara skämta bort det hela tiden med typ "haha, jo så kan kan ju kanske se på frågan också - hehehe. Men jag tänker ju att man skulle svara på ett annat sätt - hehe" Men hur ska man veta hur han tänker om han inte skriver det i frågan?
Citat:
För det andra undrar jag vad du menar med felformulerade frågor. Jag har varit med om att elever velat ha rätt för svar som i en väldigt formell mening kanske är rätt men som i varje rimlig tolkning av frågan är fel. Då har jag inte givit dem rätt. Det är ibland svårt att skriva frågor som lämnar 0 utrymme för formell feltolkning och studenterna måste ta ett ansvar för att sätta frågan i sitt sammanhang.
Citat:
Det bästa hade förstås varit om du frågat under tentans gång. Fanns det inte möjlighet till detta?
Jo, men man (jag) är ju inte så himla självsäker under en tenta. Personligen så tvekade jag inte ens över frågans formulering när jag skrev mitt bevis - jag va säker på att jag gjorde rätt. Men det var några anra i klassen som reagerade på det men jag vet inte, jag kan förstå om man inte vill börja klaga under en tenta och störa alla andra!
Jag ska PM:a frågan till din evolute och så ska du få tycka till om den!