Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-20, 10:25
  #6301
Medlem
Kantarellgudens avatar
Många som tyvärr inte vet att Windows har ett gratis inbyggt antivirusprogram som heter Windows Defender som är väldigt bra, väldigt osannolikt att ditt "Total AV" är på något sätt bättre.

Föreslår att du bara använder Defender och avinstallerar det du köpt. Bara för att något är helt gratis så betyder det inte att det är skit.
Citera
2024-04-20, 10:42
  #6302
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solstol28
Kunde lika gärna "kastat pengarna i sjön". Är du en vanlig normal surfare och inte håller på med diverse konstiga nerladdningar från konstiga sidor och har en uppdaterad Windows 10/11 så finns ingen som helst anledning att köpa ett externt antivirusprogram också. Det såsar bara ner systemet i övrigt.
Exakt! Windows Defender är fullt tillräckligt!
Citera
2024-04-20, 11:56
  #6303
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Köpte en enklare version av programmet "Total AV".
Varje gång jag öppnar min webbrowser får jag ett irriterande popup erbjudande till att köpa en större version av "Total AV".
Tycker detta är total skandal att överösa prenumeranter med sådan skit!
Det vore jämförbart med att en nykterhetsorganisation i sin tidning hade reklam för en massa starka spritdrycker!
Vad tycker ni?

Det kommer nog via något annat än AV:et: https://malwaretips.com/blogs/remove-totalav-popup-ads/
Citera
2024-04-20, 12:01
  #6304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Vad tycker ni?
Jag tycker du är hjärndöd som spontanköper saker som är skit, utan att göra en tråd och fråga om det är något värt att köpa först.

Sist "jag" betalade för ett AV var jag ~12 och mina föräldrar skaffade F-Secure via Bredbandsbolaget. Det var på den tiden då det var vilda västen på nätet och varannan körde med Internet Explorer som hade noll säkerhetstänk.
Citera
2024-04-20, 12:01
  #6305
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Köpte en enklare version av programmet "Total AV".
Varje gång jag öppnar min webbrowser får jag ett irriterande popup erbjudande till att köpa en större version av "Total AV".
Tycker detta är total skandal att överösa prenumeranter med sådan skit!
Det vore jämförbart med att en nykterhetsorganisation i sin tidning hade reklam för en massa starka spritdrycker!
Vad tycker ni?

Finns även detta som hanterar det: https://help.totalav.com/en/tech/av/.../-/av-m-popups

Om det nu inte går att stänga av i programmet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback