Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-21, 22:27
  #1
Avstängd
Robinho82s avatar
Har på senare tid börjat med det förnöjsamma i att spela på över/under-spel.
Noterar att Pinnaclesports har ganska bra odds, men funderar på en grej.

UNDER 2 and 2.5 1.877

Det är från en fotbollsmatch. Innebär det under 2,5 mål, som brukligt, eller innebär det att man faktiskt spricker på 2 mål?
Det gör ju en jäkla skillnad.

Är det under 3 mål som avses så är det ett bra spel, är det under 2 mål som avses är det ett uselt spel.

Någon som vet?
Någon som har erfarenhet av Pinnacle?

Vilka, utöver Betfair, erbjuder bra odds på över/underspel?
Citera
2008-01-21, 23:29
  #2
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Har på senare tid börjat med det förnöjsamma i att spela på över/under-spel.
Noterar att Pinnaclesports har ganska bra odds, men funderar på en grej.

UNDER 2 and 2.5 1.877

Det är från en fotbollsmatch. Innebär det under 2,5 mål, som brukligt, eller innebär det att man faktiskt spricker på 2 mål?
Det gör ju en jäkla skillnad.

Är det under 3 mål som avses så är det ett bra spel, är det under 2 mål som avses är det ett uselt spel.

Någon som vet?
Någon som har erfarenhet av Pinnacle?

Vilka, utöver Betfair, erbjuder bra odds på över/underspel?

varsågod

1. http://www.pinnaclesports.com/betsoffered

2. Pinnacle är en bra och seriös sida

3. Pinnacle ligger generellt sett lite över dom flesta, Betfair är bra men glöm inte att räkna bort deras "cut" annars handlar det mest om att söka runt vid varje spel och jämföra.
Citera
2008-01-21, 23:44
  #3
Avstängd
Robinho82s avatar
Citat:
Total or Over/Under
A bet on the total is a wager on the total number of points scored in the game by both teams combined. You can bet on whether the actual number of total points scored is over or under the line posted. The total points scored include points scored in overtime unless otherwise noted.

Tyvärr får jag ingen klarhet i om "UNDER 2 and 2.5 1.877" betyder under 2,5 mål eller under 2 mål.
Känns som en fälla.
Citera
2008-01-21, 23:50
  #4
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Tyvärr får jag ingen klarhet i om "UNDER 2 and 2.5 1.877" betyder under 2,5 mål eller under 2 mål.
Känns som en fälla.

Du måste läsa under Asian Handicaps

Citat:
When two handicaps are listed, half of your bet is placed on each of the handicaps. If you selected Manchester United and placed a bet of $122 to win $100, your actual bets would be $61 at 0, and $61 at +0.5 goals. If the game ended in a tie, you would receive a refund on your $61 bet on 0 goals and win $50 on your bet on Manchester United +0.5 goals. If Manchester United won the game, you would win both sides of your bet and receive $100. If Manchester United lost the game, you would lose your bet of $122.

Citat:
Totals can also have two handicaps, and work similar to Asian handicaps. For example, if a player bet Under 2.5 and 3 -108, half his bet would be under 2.5, and half would be under 3. Just like the Asian handicap on the team to win the game, a player could win or lose half of their bet depending on the selection they make.
Citera
2008-01-22, 00:08
  #5
Avstängd
Robinho82s avatar
Blä, det där var ju inte alls vad jag var ute efter.
Vill ju ha klassiska över/under-spel utan krångel.

Fattar inte överhuvudtaget hur det där funkar =)
Citera
2008-01-22, 09:32
  #6
Medlem
emtens avatar
Som jag har fattat det när jag lagt liknande spel är att du helt enkelt lägger halva insatsen på under 2 och halva på under 2.5, dock till ett odds som som är lika för båda alternativen och som då i sin tur ligger mellan oddsen för de ovan nämnda alternativen.
Alltså, t.ex.
under 2 - 2.45
under 2 & under 2.5 - 1.95
under 2.5 - 1.75.
Lite rörigt inlägg men detta är som jag fattar det.
Citera
2008-01-22, 12:24
  #7
Medlem
Det ar hur enkelt som helst.

Under 2/2,5 (eller 2,25 som det kan sta ocksa) betyder att om det blir tva mal sa far du vinst pa halva insatsen och resten av insatsen tilbaka. Ar oddset tex 1,80 och du satsar 1000 kr sa innebar det att du far 1400 kr tillbaka.

Hade linen varit under 2,75 mal och det blir tre mal sa betyder det att du forlorar halva insatsen om det blir tre mal.
__________________
Senast redigerad av Välvillig 2008-01-22 kl. 12:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback