Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-31, 22:06
  #9097
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armson
Hittade en ny serie i veckan av en slump. Laddade hem lite blandad bröte och då slank "Breaking.Bad.S01E01.DSR.XviD-0TV" med i massorna. Hade ingen aning om vad det var, men tänkte ge det en chans då jag inte har så många serier att följa.

Jag blev mycket positivt överaskad, kanske mest för att jag inte hade några förhoppningar eller någon aning om vad serien handlade om innan jag började kolla. Det enda jag visste var att huvudpersonen var man, kemist och i 50-års åldern.

IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0903747/

Plot Outline:

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=UbTrY_MC4oA

Hade jag varit i era kläder, hade jag struntat i att kolla trailern och gått direkt på avsnittet.

Ett litet citat från en användarkommentar på IMDB: "For people that love Tarantino or the Coen's, this might be your cup of tea."

Här skapades historia, måste bara fråga. Vad tyckte du om serien? antar du hängde med till slutet.
Citera
2024-02-01, 00:16
  #9098
Medlem
VillageOblivias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Kollar om serien nu många år senare och intressant hur annorlunda ens perspektiv är nu när man är lite äldre.

När jag såg serien i unga 20-årsåldern avskydde jag Skylar, tyckte det var en vidrig karaktär.
När jag kollar om serien idag inser jag hur briljant skriven karaktären är, hon agerar extremt realistiskt och befogat sett till hur man hade reagerat i verkligheten om ens partner ljög och blev drogbaron bakom ens rygg. Väldigt underskattad karaktär som höjde serien rejält i mitt tycke.

När jag läser igenom tråden ser jag att nästan alla avskyr Skylar. Undrar om det beror på att serien ses ur Walts perspektiv och att man därför har svårt att förstå Skylars resonemang. Men ser man på det objektivt är det ju inget snack om att Walt är en värdelös människa, dock en fantastiskt bra skriven karaktär.

Vet att det är ett rätt gammalt inlägg jag svarar på, men men...

Jag tror att en anledning till att Skylar är så hatad är att rollen karaktären har i storyn gör att hon upplevs som ett hinder för de delar av serien som den genomsnittliga tittaren vill se. Folk tittar på Breaking Bad för att de vill se Walt och Jesse hitta på sattyg, och Skylar ställer sig i vägen för detta.

Självklart är ju familjedramat helt centralt i Breaking Bad, men är man typen som bara vill se pangpang och gangsteraffärer är Skylar en riktig party pooper.
Citera
2024-03-08, 02:14
  #9099
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av masterboy
Nu har jag plöjt igenom hela serien samt även spinnoffen better call Saul och el camino.

Jag gillade serien men tycker att Better call Saul var bättre. Filmen var dock inte bra.

Men som med många andra serier tycker jag att den är för långsam, den hade varit mycket bättre om den kanske varit hälften så lång. Ex. Avsnittet där de jagar en flyga i labbet. Gav ingenting, där var det bara snabbspolning som gällde. Hade även lite svårt för frun i familjen och när det skulle vara ”familjedrama dax”.

Breaking Bad är en TV-serie för de som har en hjärna. För övrigt anses avsnttet Fly vara en av de bättre i serien, du kanske ska hålla dig till underhållning som mer passar din intellektuella kapacitet?
Citera
2024-03-08, 09:59
  #9100
Medlem
masterboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthemis
Breaking Bad är en TV-serie för de som har en hjärna. För övrigt anses avsnttet Fly vara en av de bättre i serien, du kanske ska hålla dig till underhållning som mer passar din intellektuella kapacitet?

Du anser att Breaking Bad är ett mått på om man har hjärna eller inte. Själv tycker jag inte att amerikanska dussinserier är ett bra mått på intelligens.
Citera
2024-03-09, 09:40
  #9101
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av masterboy
Du anser att Breaking Bad är ett mått på om man har hjärna eller inte. Själv tycker jag inte att amerikanska dussinserier är ett bra mått på intelligens.

Om du anser att Breaking Bad är en "dussinserie" så har du uppenbart ingen hjärna och dessutom noll koll.
Citera
2024-03-12, 21:29
  #9102
Medlem
Det stämmer ju, som någon skrivit på imdb, i en recensionen av breaking bad, att livet kommer aldrig bli det samma, när man är klar med serien. Ingen serie kommer någonsin klå den, även om det finns många bra serier, t.o.m. riktigt bra.
Citera
2024-03-12, 21:40
  #9103
Medlem
flugornass avatar
Mitt liv efter Breaking Bad är vad det gäller TV serier helt kört, jag tittar på en ny serie: äh va fan är det här för skit och stänger av.
Inget blir som Breaking Bad så är det bara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback