Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Viking
Öh, va? Även om de kan ha tillfört tycker jag inte det är sunt att klänga fast vid något sådan om ens nya partner tycker det känns obekvämt. Om det är så jävla viktigt borde man inte ha gjort slut.
Öh va?! Nej, vi resonerar inte lika direkt
Man gör slut för att man inte vill ha en kärleksrelation längre men det utesluter väl inte en vänskapsrelation?
Det är inte ett kön man är vän med utan en person.
Så att det skulle handla om att "klänga sig fast/oförmåga att gå vidare" tar jag avstånd från.
Citat:
Absolut. Min förra flickvän och jag har inget ont blod alls. Men varför skulle jag vara med henne när jag kan vara med min nya flickvän? Jag har pratat med henne över nätet ett par gånger och morsat och kollat läget, men varför i hela friden skulle jag vilja göra mer än så? Jag har en ny tjej att fokusera på på som jag vill lägga min uppmärksamhet på. Man väljer ju en partner som är BÄTTRE än den förra.
Slutar du umgås med vänner när du skaffar partner eller prioriterar du henne framför övrigt umgänge?
Citat:
Sen det där om att vissa uppskattar om ens partner spyr galla över sitt ex har nog med bekräftelse och "haha jag är minsann bättre än hennes förra"-tankar att göra. Någon sådan bekräftelse har jag inget behov av, jag vet precis vem jag är och vad jag kan, jag tycker bara att man ska lägga ner sitt ex och fokusera på sin nya istället.
Du ser ditt x som enbart ett x, jag kan se ett x som en vän - en vän jämbördig övriga vänner.
Skillnad?