2008-08-02, 16:45
Medlem
Whats up with the svengelska rubrikerna?!

Det var väll inte det faktum att hon var med sitt ex som var dåligt, utan snarare att hon sade att hon skulle tillbringa fredagen med en kompis.

Det är väll klart att det är bra att ha kontakt med sitt ex ifall det fortfarande är en hälsosam vänskaplig relation, varför ska man inte få umgås med personer man trivs med liksom?

Du vill väll inte att din flickvän ska känna sig limiterad i sitt umgänge bara för att du är avis?

Jag har behållit kontakten med flera av mina ex och det har bara tillfört trevliga konversationer och mer umgänge.
Citera
2008-08-02, 17:03
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Viking
Öh, va? Även om de kan ha tillfört tycker jag inte det är sunt att klänga fast vid något sådan om ens nya partner tycker det känns obekvämt. Om det är så jävla viktigt borde man inte ha gjort slut.

Öh va?! Nej, vi resonerar inte lika direkt

Man gör slut för att man inte vill ha en kärleksrelation längre men det utesluter väl inte en vänskapsrelation?
Det är inte ett kön man är vän med utan en person.
Så att det skulle handla om att "klänga sig fast/oförmåga att gå vidare" tar jag avstånd från.

Citat:
Absolut. Min förra flickvän och jag har inget ont blod alls. Men varför skulle jag vara med henne när jag kan vara med min nya flickvän? Jag har pratat med henne över nätet ett par gånger och morsat och kollat läget, men varför i hela friden skulle jag vilja göra mer än så? Jag har en ny tjej att fokusera på på som jag vill lägga min uppmärksamhet på. Man väljer ju en partner som är BÄTTRE än den förra.

Slutar du umgås med vänner när du skaffar partner eller prioriterar du henne framför övrigt umgänge?

Citat:
Sen det där om att vissa uppskattar om ens partner spyr galla över sitt ex har nog med bekräftelse och "haha jag är minsann bättre än hennes förra"-tankar att göra. Någon sådan bekräftelse har jag inget behov av, jag vet precis vem jag är och vad jag kan, jag tycker bara att man ska lägga ner sitt ex och fokusera på sin nya istället.

Du ser ditt x som enbart ett x, jag kan se ett x som en vän - en vän jämbördig övriga vänner.
Skillnad?
Citera
2008-08-02, 20:08
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brainrelease
Whats up with the svengelska rubrikerna?!

Det var väll inte det faktum att hon var med sitt ex som var dåligt, utan snarare att hon sade att hon skulle tillbringa fredagen med en kompis.

Det är väll klart att det är bra att ha kontakt med sitt ex ifall det fortfarande är en hälsosam vänskaplig relation, varför ska man inte få umgås med personer man trivs med liksom?

Du vill väll inte att din flickvän ska känna sig limiterad i sitt umgänge bara för att du är avis?

Jag har behållit kontakten med flera av mina ex och det har bara tillfört trevliga konversationer och mer umgänge.

Du har så dåligt språk att jag inte vet om du ironiserar kring det svengelska i rubriken eller inte.

Det heter väl, inte väll

Liksom är talspråk, och därtill uteslutande bland dom som är för unga för FB

Limiterad...ja okej då, men det är egentligen en akademisk svengelska
Citera
2009-02-11, 00:50
Medlem
Intressant tråd, detta har jag också funderat på och råkat ut för några ggr.
Citera
2009-02-11, 00:56
Moderator
NewDeers avatar
Ett ex är väl ypperligt att bli kompis med om det inte finns några känslor kvar? Ex - kärlekskänslan = bästa kompis, tadaa!

Sen så gäller det ju bara att alla smågosiga känslor ska vara helt borta
Citera
2009-02-11, 01:46
Medlem
gesellschafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Ett ex är väl ypperligt att bli kompis med om det inte finns några känslor kvar? Ex - kärlekskänslan = bästa kompis, tadaa!

Sen så gäller det ju bara att alla smågosiga känslor ska vara helt borta

Från båda hållen gäller det, vilket allt som oftast inte är fallet. Känns som det alltid ligger någon form av spänning (om inte känslomässig, så sexuell) från något håll.
Citera
2009-02-11, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thetawave
Jag har bra kontakt med två av mina ex, och det finns absolut noll sexuell spänning där, om jag måste vara otrogen så skulle jag definitivt inte välja nån av dom.
Däremot funkar de bra som vänner eftersom de har varit väldigt nära, alltså känner dom en väldigt bra och kan därför komma med bra råd.
Dessutom är de ju av motsatta könet, och har därför ett annat perspektiv på saker.

Ush!!! Vilken vidrig människa du är.
Citera
2009-02-11, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catie
problemet med sånt här är ju egentligen inte var hennes kropp ligger; i din säng eller hans.

Problemet är ju var hennes lojalitet ligger.

Otrohet handlar inte om att en snopp stoppas in i en mutta end of story. Det handlar om lojalitet, respekt, var man lägger sitt hjärta och sitt förtroende någonstans. Det är egentligen skit samma om de har sex eller inte, som tjatas om i den här tråden, utan det som det handlar om är att hon prioriterar hans känslor och hennes känslor över en eventuellt förlorad vänskap över dina känslor pga att de har kvar vänskapen. Därmed ligger inte lojaliteten hos dig utan hos dem två. Du betyder inte mycket när hon känner ett behov av att värna och bibehålla deras vänskap. Deras tvåsamhet är högre värderad än din och hennes tvåsamhet. Och just därför som man kan bena ned det hela i ett enda ord. lojalitet.

Och slutligen ett ex är ett ex är ett ex. Aldrig en kompis! Däremot kan man vara kompis med sitt ex!

Fy fan va bra sagt! Du äger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in