2008-01-30, 03:49
Medlem
Flytande_argots avatar
För några år sedan såg jag ett strategispel (tror det är ett strategispel iallafall) där man skulle flytta runt små piratskepp i papper. Det gick även att köpa som "booster"-skepp tydligen. Någon som vet vad jag pratar om och isåfall, är det ett roligt spel?
Citera
2008-01-30, 13:19
Medlem
Flytande_argots avatar
"Pirates of the Spanish main" hette det visst. Någon som spelat/spelar det?

http://www.wizkidsgames.com/pirates/default.asp
Citera
2008-01-30, 16:40
Medlem
Kwalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
För några år sedan såg jag ett strategispel (tror det är ett strategispel iallafall) där man skulle flytta runt små piratskepp i papper. Det gick även att köpa som "booster"-skepp tydligen. Någon som vet vad jag pratar om och isåfall, är det ett roligt spel?

Har sett det tror jag, men aldrig spelat det. Men om du är ute efter såna spel, testa Man o War, det är ju en gammal GW klassiker, tyvärr hopplöst OOP, men gå att få ta tag på på ebay motsv.

Här har du lite mer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Pirates...e_Spanish_Main
Senast redigerad av Kwalle 2008-01-30 kl. 16:43.
Citera
2008-02-01, 05:13
Medlem
Flytande_argots avatar
Var in på en butik här i stan och frågade om spelet och enligt honom så hade det väl nästan mer eller mindre försvunnit. Han tipsade dock om något liknande som byggde på Star Wars.

Någon som har erfarenhet av detta?
Citera
2008-02-06, 20:14
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Pirates of the spanish main lirade vi ett tag när vår spelförening var som störst, men intresset svalnade efter ett tag. Visst det var kul och så, men sen så bar dog det helt plötsligt. Det hände rätt ofta så med olika nya spel som kom in till butiken...
Citera
2008-02-07, 09:16
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Pirates of the spanish main lirade vi ett tag när vår spelförening var som störst, men intresset svalnade efter ett tag. Visst det var kul och så, men sen så bar dog det helt plötsligt. Det hände rätt ofta så med olika nya spel som kom in till butiken...

Hur mycket strategi var det då? Var det bara strategi eller var det någon sorts rollspelsinslag i det också? Typ att man fick XP för vunna slag eller liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in