Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2008-02-06, 12:25
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
OT som vanligt och lika ointressant ändå.
Vad har du för belägg för detta påstående som dessutom är rent löjeväckande?
Det var tusentals människor som överlevde kriget och tyskarnas, i mångas ögon, skräckvälde.
/.../
Förvisso tusentals vittnen... Men (för "rättvisans" skull), de som B-finger menar är nog de som bevittnat gasningar och kremeringar direkt. Alla som varit i lägret/-en i mer än ett par dagar visste mycket väl vad som hände bakom häckarna och staketen till Krema II och III bl a, men Biskopsfinger menar uppenbarligen förstahandsvittnen.

Att dessa förstahandsvittnen finns (Sonderkommandofångar och SS-personal bl a) råder det ingen som helst tvekan om, och det vet han också mycket väl, fast han väljer att .. så att säga.. tvivla på deras uppgifter och vittnesmål.. I Biskopsfingers begreppsvärld ingår helt enkelt inte Förintelsen som ett historiskt faktum, och knappt ens som en historisk "möjlighet", skulle jag tro..
Citera
2008-02-06, 12:27
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rusen
Kan man inte fråga ett krematorium om den här frågan?
De borde väl ha gjort någon form av observationer vad gäller kremering av människor.
Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Jag begriper ju att tekniken inte är densamma, men...
Jag har själv funderat i dessa banor.. att höra efter antingen på något krematorium eller hos brandkåren. Få se vad jag kan ta mig för..
Citera
2008-02-06, 13:16
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Förvisso tusentals vittnen... Men (för "rättvisans" skull), de som B-finger menar är nog de som bevittnat gasningar och kremeringar direkt.

Nej. Så är det tyvär inte.
Biskopsfinger är precis likadan som alla andra som förnekar förintelsen.
De lindar in, döljer och fördunklar.

Citat:
Ursprungligen postat av Biskopsfinger
Nej, förintelsen avgörs icke av det här enskilda vittnesmålet. Brist på dokument, hållbara förklaringar för var och hur gaskammarna är tänkta att fungera, frånvaro av order o.s.v. Och om vi ser till vittnen rör det sig knappast om de hundratal eller ibland tusental som hävdats, utan det rör sig om mycket få vittnesmål som har ens ett uns av trovärdighet.

Det är tydligt förintelsen han pratar om.
Förintelsen som begrepp.
Visserligen kanske han säger äpplen, men menar päron, det har hänt tidigare i hans förvirrade inlägg.
Men eftersom Biskopsfinger är mån om det språkliga kan vi iallafall anta att han menar just förintelsen när han säger så och inte enbart gasningar.

Så när har pladdrar om 'få vittnesmål' så är han för dum för att begripa att det är och har varit tusentals människor det handlar om, som genom åren berättat om sina upplevelser och fasor.

/VV
Citera
2008-02-06, 16:57
Medlem
Biskopsfingers avatar
General Nogi listade nyligen alla vittne. Om du anser den listningen vara inkorrekt, uppge då ytterligare vittnen, för att komplettera.
Citera
2008-02-06, 22:28
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biskopsfinger
General Nogi listade nyligen alla vittne. Om du anser den listningen vara inkorrekt, uppge då ytterligare vittnen, för att komplettera.

Alla? Är du fullständigt galen eller är det något annat som brister?
Bara för att Nogi inte vet om alla människor som var där innebär det väl inte att dom inte finns eller fanns?
Jag kan inte räkna upp allihopa som överlevde i de olika lägrena.
Jag kan inte räkna upp alla fångvaktare, lägerpersonal etc etc
Alla ur de allierade trupperna som kom och befriade läger och såg vad som fanns och vad internerna berättade.
Nogi har räknat upp ett fåtal som berättat och vittnat måhända i diverse rättegångar, måhända i skrifter, måhända på annat vis.
Men att tro det skulle vara alla som bär (eller bar) vittnesbörd vittnar om en total mental kollaps hos dig, Biskopsfinger.

/VV
Citera
2008-02-06, 22:35
Medlem
Biskopsfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Alla? Är du fullständigt galen eller är det något annat som brister?
Bara för att Nogi inte vet om alla människor som var där innebär det väl inte att dom inte finns eller fanns?
Jag kan inte räkna upp allihopa som överlevde i de olika lägrena.
Jag kan inte räkna upp alla fångvaktare, lägerpersonal etc etc
Alla ur de allierade trupperna som kom och befriade läger och såg vad som fanns och vad internerna berättade.
Nogi har räknat upp ett fåtal som berättat och vittnat måhända i diverse rättegångar, måhända i skrifter, måhända på annat vis.
Men att tro det skulle vara alla som bär (eller bar) vittnesbörd vittnar om en total mental kollaps hos dig, Biskopsfinger.

/VV
Man kan icke argumentera utifrån hypotetiska vittnen; det är de som finns sammanställda som utgör det material vi kan dra våra slutsater ifrån. Att prata om tusentals vittnen, när man bara kan belägga ett mycket litet antal är ohederligt och det bör du inse.

Här återfinns för övrigt vittnesmålen (så kan du fortsätta därifrån och avsluta denna OT-cirkus, och istället försöka jobba på några övertygande argument varför du tror på detta fullständigt vettlösa vittnesmål som slaktats i denna tråd):
http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=192
Detta rör alltså gasningar, och utan gasningar ingen förintelse, enär alla som bestrider gaskammare kallas officiellt för "förintelseförnekare", och därmed gäller: inga gaskammare - ingen förintelse. Du försöker sammanblanda det mytologiska material, som går under namnet förintelsen, med vittnen till det judiska folkmord som ingen bestrider.
Senast redigerad av Biskopsfinger 2008-02-06 kl. 22:54.
Citera
2008-02-07, 19:04
Medlem
Deannas avatar
Här diskuterar vi revisionism, inte varandra..
Var vänliga och håll er till ämnet /mod
Citera
2008-02-12, 11:09
Medlem
feldgraus avatar
OT och trams raderat. Biskopsfinger och Herr Lindholm får tillsägelser för detta. Diskutera ämnet, inte varandra. /MOD

/feldgrau
Citera
2023-08-27, 19:33
Medlem
Råkade snubbla på en gammal tråd i vilken jag deltog när det begav sig….

Rätt tragikomiskt att läsa igenom den och se hur förintelseförnekarna envetet hävdar att fett som fälldes ut från kroppar vid de masskremeringar utomhus som förekom under förintelsen, omöjligt skulle kunna samlats upp för att användas som bränsle till kommande kremeringar, när det är så extremt lätt att bevisa att de har fel.

Det är t ex bara att titta i en rejäl gasolgrill så finns det en rejäl uppsamlingspanna under brännarna, där fett som droppar ner genom/förbi gasollågorna samlas upp och leds ner till ett uppsamlingstråg. Allt fett hamnar inte där då en del av det förångas och antänds men allt fett gör inte det utan det flytande fettet hamnar på pannan under brännarna och rinner ner i uppsamlingstråget.

Detta tråg måste man alltså tömma då och då för det kan riskera att bli fullt och rinna över annars.
Jag har själv en sådan grill.

Detta bevisar att det var fullt möjligt för SS att ordna så att fettet från de kremerade liken kunde samlas upp, och har man uppsamlat fett så kan det bidra som bränsle i kommande kremeringar. Alltså kan det som flera vittnas om, att det samlades upp fett när de kremerade liken, vara helt sant.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in