2008-03-28, 21:27
Medlem
Jaja, men då hade den ju redan installerat drivrutinerna eftersom du kunde starta upp den?! :P
Citera
2008-03-28, 21:31
Medlem
Dreass avatar
Ee hur lyckas du ta bort drivrutinerna ifall du inte har satt i hårddisken menar du? Plug and play är ju så att det bara är att sätta i hårddisken så ska Windows installera de drivrutiner som behövs!
Citera
2008-03-28, 21:36
Medlem
EXAKT! Det gjorde jag och den funkade!

Sen döljde jag mapparna.. och började föra över filer från datorn till externe och det gick fint tills jag stoppade i ett minneskort i läsaren i datorn! Det störde antagligen den externe så den "försvann" och ville installeras om och då hittar den inte rutinerna längre!

EDIT: Håller på att få rutinmapparna från en kompis som också har en Essential 2.0 så det BORDE funka! Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till!
Senast redigerad av Prillmeister 2008-03-28 kl. 21:39.
Citera
2008-03-28, 21:39
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prillmeister
EXAKT! Det gjorde jag och den funkade!

Sen döljde jag mapparna.. och började föra över filer från datorn till externe och det gick fint tills jag stoppade i ett minneskort i läsaren i datorn! Det störde antagligen den externe så den "försvann" och ville installeras om och då hittar den inte rutinerna längre!
Låter väldigt mysko, testa hårddisken i en annan dator?
Citera
2008-03-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Låter väldigt mysko, testa hårddisken i en annan dator?

Japp ska.. Ska först prova med rutinerna jag får av min kompis.. Funkar det inte med de och det funkar på min brors dator vet jag inte vad jag ska ta mig till!
Citera
2008-03-28, 21:48
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Japp ska.. Ska först prova med rutinerna jag får av min kompis.. Funkar det inte med de och det funkar på min brors dator vet jag inte vad jag ska ta mig till!
Testa i din brors dator först
Citera
2008-03-28, 22:12
Medlem
Citat:
Testa i din brors dator först

Provade i brorens dator, samma problem.. Fick den mappen jag trodde innehöll drivrutiner.. Men den var enbart grajor till google + reg. setup!

MÖG!
Citera
2008-03-28, 22:30
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Provade i brorens dator, samma problem.. Fick den mappen jag trodde innehöll drivrutiner.. Men den var enbart grajor till google + reg. setup!

MÖG!
Den mappen är väl om jag fattat det rätt till för att hårddisken ska få den där ikonen så det står WD istället för att vara en bild på en hårddisk.
Citera
2008-03-28, 22:40
Medlem
Citat:
Den mappen är väl om jag fattat det rätt till för att hårddisken ska få den där ikonen så det står WD istället för att vara en bild på en hårddisk.

Antagligen.

VAD SKA JAG TA MIG TILL?
Citera
2008-03-28, 22:43
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Antagligen.

VAD SKA JAG TA MIG TILL?
Vad händer när du stoppar i hårddisken? Det står att du måste installera drivrutinerna för att hårddisken ska fungera?
Citera
2008-03-28, 22:51
Medlem
Citat:
Vad händer när du stoppar i hårddisken? Det står att du måste installera drivrutinerna för att hårddisken ska fungera?

Exakt.. jag har sökt på nätet och det ända där är drivers till är typ 98 och sånna OS! INGET till vista..

När jag pluggar in den kommer den upp som okänd enhet både där nere där det står att den installeras, och den kommer upp som okänd enhet i enhetshanteraren också.

Men den kommer varken upp i Den Här Datorn eller diskhanteraren.

Har provat WDs olika program men ingen av dom hittar disken...'

EDIT: Vet inte om detta är något så men... disken går igång och snurrar med enbart nätkablen i? Jag har för mig att så ska den inte göra!
Citera
2008-03-28, 22:59
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Exakt.. jag har sökt på nätet och det ända där är drivers till är typ 98 och sånna OS! INGET till vista..

När jag pluggar in den kommer den upp som okänd enhet både där nere där det står att den installeras, och den kommer upp som okänd enhet i enhetshanteraren också.

Men den kommer varken upp i Den Här Datorn eller diskhanteraren.

Har provat WDs olika program men ingen av dom hittar disken...'

EDIT: Vet inte om detta är något så men... disken går igång och snurrar med enbart nätkablen i? Jag har för mig att så ska den inte göra!
Nja den kan slå på sig men slår av sig lika fort igen ifall inte USB-kabeln sitter i. Vad har din broder för OS tänkte ifall det kan ha något med vista att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in