2008-02-13, 15:40
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Ja den är grymt bra, och min kombo är väl inte maxat fullt ut här men om jag skulle börja om så skulle det här kunna bli överlägset den bästa Fighter-multiclass-kombon.

Om du vill köra något som antagligen är det bästa man kan köra i Fighter-väg så ska du vara Halfdragon - Fighter/Disciple of Dispater (BoVD)/Kensai. Detta förutsätter givetvis att du är epic.
Citera
2008-02-14, 03:37
Medlem
RedDawns avatar
Blä half-dragons är cheese :P
Själv spelar jag just nu en Doppelganger rouge på lvl. 9

Edit: Hmm spelar kanske var dumt att säga, vart precis mosad under en kollapsande mur
Citera
2008-02-14, 19:01
Medlem
Darwins avatar
Har bara kört datoriserat D&D ("Baldurs Gate" osv), och en sak jag undrar över är om det inte blir hopplöst att hålla reda på- och kasta tärning för dels allt som händer, och dels allt som ger + eller - på kasten i en hyfsat stor strid? Tärningarna måste ju bli nedslitna så de blir alldels runda!
Citera
2008-02-14, 19:11
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Har bara kört datoriserat D&D ("Baldurs Gate" osv), och en sak jag undrar över är om det inte blir hopplöst att hålla reda på- och kasta tärning för dels allt som händer, och dels allt som ger + eller - på kasten i en hyfsat stor strid? Tärningarna måste ju bli nedslitna så de blir alldels runda!

Nej då, det är inga problem. Alla "modifiers" står på ditt papper och regelsystemet fungerar utmärkt. Tärningarna håller väldigt länge. Jag har haft samma tärningar sedan jag började spela för 5-6 år sedan. Inga problem alls.
Citera
2008-02-15, 18:02
Medlem
RedDawns avatar
Jag har elfenbenstärningar, bland det bästa man kan ha
Citera
2008-02-15, 18:10
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedDawn
Jag har elfenbenstärningar, bland det bästa man kan ha
Låter grymt.. och dyrt. Var kan man få tag på det?
Citera
2008-02-15, 18:15
Medlem
Blancos avatar
Köpte 5d6 i järn när jag var i spanien. Låg i en ask och var ruskigt tuffa. Köpte gravering till boxen och gav bort. Vill hitta d8 d10 osv i järn oxå.
Citera
2008-02-17, 17:41
Medlem
Varulvs avatar
Jag har blandat tärningar från olika spel. Använder Exalted som mina D10, Warhammer-tärningar som D6, Dungeons-tärningar som D20 och sen lite blandat ihopplock bara.

Det är schjysst att vara en Bum bland alla som köpt fina speciella tärningar haha.
Citera
2008-02-17, 17:44
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Om du vill köra något som antagligen är det bästa man kan köra i Fighter-väg så ska du vara Halfdragon - Fighter/Disciple of Dispater (BoVD)/Kensai. Detta förutsätter givetvis att du är epic.

Jag gillar däremot inte att spela Half-Breeds, det känns allt för gittigt. Jag menar akta min Half Human, Half Beholder, half Dragon, Half Ogre, Half whateveryoucanfindinmonstermanualorcallofcthulhu!
Citera
2008-02-17, 20:49
Medlem
Roseniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Half Human, Half Beholder,
Det är elakt att sätta såna läbbiga visioner i folks huvuden...
Citera
2008-02-17, 20:54
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenius
Det är elakt att sätta såna läbbiga visioner i folks huvuden...
Det finns en rolig bild (glömt vilket bok) på en Half-Beholder/Half-Illithid. Den ser inte alls trevlig ut. Jag tror det är i Underdark-boken.
Citera
2008-02-19, 12:02
Medlem
Matches Malones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanco
Köpte 5d6 i järn när jag var i spanien. Låg i en ask och var ruskigt tuffa. Köpte gravering till boxen och gav bort. Vill hitta d8 d10 osv i järn oxå.

Det låter som ett perfekt sätt att förstöra middagsbordet! Coolt rent visuellt dock.

Som de spelvagabonder vi var, med en rastlös spelledare som ständigt ville prova nya saker, är nog en cleric/fighter lv 6/6 i Dark Sun som blev min främsta bragd. Jag tror så även att min mänskliga bard i Forgotten Realms kom upp till lv 6.

För övrigt förstår jag mig inte på alla dessa konstiga klasser och raser folk envisas med att nyttja. Tack o lov att vår DM inte tillät dessa chimärer i sina kampanjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in