2016-11-28, 22:09
Medlem
Tomblandss avatar
Snubblade precis över det här gamla fallet. Är det någon som har en sammanfattning? Dog MGM av den där stroken?
Citera
2016-11-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomblands
Snubblade precis över det här gamla fallet. Är det någon som har en sammanfattning? Dog MGM av den där stroken?

Annelie Ojonen försvann från sitt hem i Algutsrum på Öland i september 1997. Hon hade glädjestrålande talat om för sin familj att hon var med barn och även hennes sambo visste detta. På pizzeria Bonito verkade de vara som vanligt och pizzabagaren märkte inget med dem. Senare på kvällen hördes höga röster från parets bostad. Sambon har förklarat detta med att de spelade hög musik. Under natten hördes ett skrapande ljud som tros ha uppkommit då Annelies bil stötte emot en metallpåle på gården. Annelie tros ha blivit bortförd i sin egen bil. När man lade vikter motsvarande hennes vikt i bagageluckan på bilen matchade de båda skadorna varandra.

Hennes glasögon och astmamedicin fanns kvar i huset och dessa var hon beroende av jämt.

Man har inte hittat hennes kropp. Sambon satt häktad i 2 omgångar och enligt polisen var man nära ett erkännande. Åtminstone fattade jag det så i den radiodokumentär som sändes om fallet för några veckor sedan.

Sambon dog för ett par år sedan i sviterna av sin stroke.
Citera
2016-11-29, 00:24
Medlem
Timeouts avatar
2012-11-21
Citat:
Ursprungligen postat av borrass
hörde idag att andreas fått en stroke eller liknande och är jävligt dålig, någon som kan bekräfta om det stämmer.
2012-11-24
Citat:
Ursprungligen postat av maddicken
Stroke eller infarkt. Vet inte om han ligger kvar på sjukan. Han hade tydligen legat i respirator. Av någon anledning skulle dom stänga av respiratorn och när dom hade gjort det så började han röra på fingrarna....
2013-06-09
Citat:
Ursprungligen postat av M.Oland
Är släkt med A.O. och kan meddela att det inte handlar om någon hjärninfarkt P.g.a. stress,skuld eller depression utan ett medfött anyrysm.
En grej som aldrig kommit upp är att Annelie inte ville bo tillsammans med sin mor och styvfar, utan flyttade som 15-åring till sin bästa kompis - och så småningom svägerska - och hennes mor.
Annelie hade inget vidare bra förhållande med sina föräldrar. Fast det "glömde" de att nämna i sina utpekanden av A.O. i alla sammanhang.
Jag var god vän med Annelie, vi brukade fika, startade en sånggrupp och hade kul ihop. Hon var en tuff, framåt tjej som inte tog någon skit. A.O. har såvitt jag vet aldrig fallit för mesiga tjejer - den nuvarande sambon är stark som få. Och under de snart 40 år som jag känt A.O. så har jag aldrig hört, sett eller ens misstänkt honom att ens tänka på att misshandla en tjej. Hans bror har gjort dumt, ja. Och han har bättrat sig sedan dess - det har hunnit gå 15 år.
Det är illa att puckon på FB ägnar sig åt att förstöra livet för folk de inte känner. Väx upp och skaffa er ett liv IRL. Eller vänta - det är därför ni håller till på FB!
2013-06-10
Citat:
Ursprungligen postat av Yosamaaa
Hört att AO gick bort i morse...
2013-06-11
Citat:
Ursprungligen postat av e_peppe
jag kan åxå bekräfta detta..... tragiskt med tanke på barnen...
2013-06-11
Citat:
Ursprungligen postat av Yosamaaa
Håller med.
Nej han fick aldrig träffa sin nyfödda son. Låg i koma över en månad efter senaste blodkärlet brast, sedan någon dag innan han gick bort så fick han hjärtstillestånd..
Tragiskt oavsett
Citat:
Ursprungligen postat av Tomblands
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Annelie Ojonen försvann från sitt hem i Algutsrum på Öland i september 1997. Hon hade glädjestrålande talat om för sin familj att hon var med barn och även hennes sambo visste detta. På pizzeria Bonito verkade de vara som vanligt och pizzabagaren märkte inget med dem. Senare på kvällen hördes höga röster från parets bostad. Sambon har förklarat detta med att de spelade hög musik. Under natten hördes ett skrapande ljud som tros ha uppkommit då Annelies bil stötte emot en metallpåle på gården. Annelie tros ha blivit bortförd i sin egen bil. När man lade vikter motsvarande hennes vikt i bagageluckan på bilen matchade de båda skadorna varandra.

Hennes glasögon och astmamedicin fanns kvar i huset och dessa var hon beroende av jämt.

Man har inte hittat hennes kropp. Sambon satt häktad i 2 omgångar och enligt polisen var man nära ett erkännande. Åtminstone fattade jag det så i den radiodokumentär som sändes om fallet för några veckor sedan.

Sambon dog för ett par år sedan i sviterna av sin stroke.
Den misstänkte sambon dog 2013-06-10 troligen på grund av ett aneurysm som brast.
Man börjar tro på att Karma finns...
Senast redigerad av Timeout 2016-11-29 kl. 00:27.
Citera
2017-01-15, 22:41
Medlem
Jag tänker på henne som sambon fick barn med.

Kan hon ha vetat något om sambons skuld/oskuld?
Citera
2017-01-18, 22:23
Medlem
borrasss avatar
Citat:
Jag tänker på henne som sambon fick barn med.

Kan hon ha vetat något om sambons skuld/oskuld?

Hon vet vad han varit misstänkt för men jag tror inte den sjuke fan sa sanningen till henne..
Citera
2017-01-19, 22:00
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Vad är det mest sannolikt att den misstänkte sambon gjorde av kroppen, grävde eller kastade till sjöss? Vad leder vägen till som man misstänkte att han körde med bilen under natten?
Citera
2017-01-21, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annonsblockeraren
Vad är det mest sannolikt att den misstänkte sambon gjorde av kroppen, grävde eller kastade till sjöss? Vad leder vägen till som man misstänkte att han körde med bilen under natten?

Undrar om han inte har grävt ner henne någonstans. Att t.ex slänga henne från bron torde väl innebära risk för att bli sedd även om det inte kör så många bilar på Ölandsbron nattetid vid den tiden på året?
Citera
2017-01-22, 22:02
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Undrar om han inte har grävt ner henne någonstans. Att t.ex slänga henne från bron torde väl innebära risk för att bli sedd även om det inte kör så många bilar på Ölandsbron nattetid vid den tiden på året?
Ja, eller att faktiskt kroppen hittas...dvs flyta i land eller bara flyter i vattnet och blir sedd av någon.
Citera
2017-01-23, 11:19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Det finns ju vittnesuppgifter om en stillastående bil på bron under den tiden polisen anser att hon fördes bort.

Citat:
För första gången berättar också Stig Svensson vad han tror hände med Annelies kropp.

– Ett vittne som körde mot Öland vid fyratiden på morgonen den 19 september såg en bil stå parkerad på bron, mot Kalmar. Vittnet såg en människa framför parkeringsljusen, det är ju skumt. Det stämmer också i tid med det skrapande ljudet som grannen hörde, och det var en liten bil. Jag tror det var Annelies bil och att hon kastades i vattnet från Ölandsbron. Det är en känsla jag har haft hela tiden.
Citera
2017-01-23, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det finns ju vittnesuppgifter om en stillastående bil på bron under den tiden polisen anser att hon fördes bort.

Jo han kan iofs ha gjort så. En person som handlar i panik, vilket han förmodligen gjorde, tänker ju inte alltid rationellt.
Senast redigerad av Hiitsme 2017-01-23 kl. 14:19.
Citera
2017-01-29, 00:17
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Citat:

Inte säkert att det är bästa alternativet. Att gräva tar mycket tid och jord och annat kan lämna spår lite varstans. Kastar en gärningsman en kropp i vattnet kan man vara ganska säker på att bli av med spåren.
Citera
2017-01-29, 01:37
Medlem
borrasss avatar
Jag tror faktist att hon är nedgrävd, ett sådant brott som begåtts anser jag vara planerat... man stannar man inte mitt på en bro och dumpar en kropp med risk för att bli upptäckt..

Jag tror att han var iskall och hade allt planerat men på fyllan råkade han köra emot grindstolpen när kroppen skulle dumpas och misstankarna riktades emot honom men han klarade sig för tillfället, karma at least??

endast spekulationer från mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in