2009-11-24, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tattarhunter
finns en annan svensk sida som säljer som dropp i ögonen eller spray för mkt billigt pris.

Vilken sida då om jag får fråga? och är det originalen? http://www.traveltoiletrykits.com/mm...201-8000bg.jpg

Jag har sånna och säljer för 100 till vänner (ej här, inga pm, ingen avstängning tack). men det är alltså absolut inte lagligt nånstans att sälja?
Citera
2009-11-25, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Vilken sida då om jag får fråga? och är det originalen? http://www.traveltoiletrykits.com/mm...201-8000bg.jpg

Jag har sånna och säljer för 100 till vänner (ej här, inga pm, ingen avstängning tack). men det är alltså absolut inte lagligt nånstans att sälja?

Ja det är dom, bara googla clear eyes så kommer den bland dom första...
Citera
2009-11-25, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phanthan
Jag uppmanar inte till brott.. men du hade kunnat starta en sida, kört med hushmail och sålt mot postförskott.

postförskott funkar ju bara med svenska konton, och full elektronisk spårbarhet på transaktioner är nog ingenting man vill ha om man tänker bryta mot läkemedelslagstiftningen ..
Citera
2009-11-25, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirat
Eller e-gold är ju oxå en variant

höhö .. jag reggade ett e-goldkonto en gång .. 20 timmar senare var pengarna stulna .. Deras säkerhet är inge vidare
Citera
2009-11-25, 15:23
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty

Jodå. Apoteksmonopolet har upphört i Sverige, så visst finns det möjlighet för andra att sälja läkemedel. Nezeril och Illiadin (som är samma sak som det du säljer) kan man förutom på Apoteket t.ex köpa i en del ICA-butiker. Men du måste ha tillstånd för att sälja förstås.
Citera
2010-11-09, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chuckey
Nja, man blir nog lite mindre väck på alkohol + en korv med bröd eftersom mat dämpar fylla..

Om vi nu ska vara på detta viset så kan jag informera herrn om att en korv med bröd snarare gör dig fullare om du dricker öl men dämpar fyllan om du dricker sprit.
Källa: Systembolaget.se

Fridens
Citera
2010-11-09, 19:58
Medlem
19hundra9tvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henke1984
använd vanlig nezeril näs spray samma ämne som i clear eyes.

Drar ihop blodkärlen så ögonen ser synbart mkt mindre röda ut

Edit
erowid han före

Menar du att du sprejar Nezeril i ögonen? Är det så man undviker att få blodsprängda ögon?
Är extremt novis på området, ursäkta
Citera
2011-08-25, 14:00
Medlem
Nej, du använder det i näsan som vanligt. men det drar ihop blodkärlen och som du vet sitter näsan inte långt ifrån ögonen...
Finns en hel del dumma människor som har läst på internet att de ska använda nässprej och sedan (fyfan) sprutat sig själva i ögonen med detta... vilket i de flesta fall lett till ännu mer röda ögon och dessutom en hemsk sveda..

Du använder alltså nässprej i NÄSAN, INTE ögonen!!
Citera
2012-04-25, 16:25
Medlem
CB_smokers avatar
Hur ser lagarna ut nu 2012? Fortfarande olagligt att sälja?
Har nämligen ett stort parti och kan ta in mer kontinuerligt och tänkte att varför inte öppna en sida och sälja detta! Men eftersom det inte finns en enda leverantör inom Sverige så antar jag att det inte är lagligt.
Citera
2012-04-25, 16:32
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB_smoker
Har nämligen ett stort parti och kan ta in mer kontinuerligt och tänkte att varför inte öppna en sida och sälja detta! Men eftersom det inte finns en enda leverantör inom Sverige så antar jag att det inte är lagligt.
Vem är intresserad att köpa clear eyes?
Citera
2012-04-25, 16:35
Medlem
CB_smokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Vem är intresserad att köpa clear eyes?

Folk som vill dölja sitt rökande på enklast möjliga sätt?
Citera
2012-04-25, 17:20
Medlem
Jahaudus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB_smoker

Jag tror inte att det någonsin har varit olagligt. På forum för vetenskap och folkbildning hittade jag 4 anledningar till varför clear-eyes inte säljs i Sverige;

1. Dropparna innehåller Nafazolin, som klassificeras som läkemedel. Nafazolin anses vara "onödigt" ur ett medicinskt perspektiv.
2. Här tillämpar man en försiktighetsprincip. Om det inte finns starkt vägande skäl att ha ett preparat receptfritt, så blir det nästan alltid receptbelagt.
3. Personer med kontaktlinser kan få skador av Nafazolin.
4. Regelbunden användning kan ge ökad blödningsbenägenhet och i värsta fall bestående men.
( Har själv använt clear-eyes under lång tid utan att märka av några konstigheter eller tecken på blödningar/bestående men )

Jag vill också passa på att påpeka att det minsann inte bara är flummare som använder dessa droppar. Röda ögon kan man ha av olika orsaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in