• 2
  • 3
2009-08-19, 19:02
Medlem
Evilone666s avatar
vilket Civ spel r dne bsta d? Jag har tvan, tyckte det var kul att man kunde uppgrader sin sal eller rum eller vad man ska kalla det, dock jag fastnade alltid med teknologin, efter ett s stannade det upp medans jag sg mina fiender komma med musktrer sammtidigt som jag hade phalanx och cavalary.
Citera
2009-08-20, 13:21
Medlem
Ratads avatar
Civ 2 hade s fin stmningsmusik och filmerna ansgs vara riktigt fina (och Elvis r rtt kul).

Fredrar dock Civ 4 med BtS.
Citera
2009-08-20, 13:46
Medlem
timpakays avatar
Tycker absolut att 2an r bst.

Fick frresten den svarta arga invnaren fr frsta gngen idag.

http://tinypic.com/r/nyy9tw/3

Ingen som vet vad den gr?
Citera
2009-08-20, 13:47
Medlem
kinky_Ms avatar
Gillar 2:an bst. Jag vill ha ett s stort imperium som mjligt med mnga stder. I 3:an och 4:an funkar det ju inget bra. Inte ens med forbidden palace kan man ha ett riktigt stort rike.
Dessutom tycker jag implementeringen av kultur var kass i 3:an(det var dock en bra id). Tar man ver en stad via sin kultur mste man nd snda massa trupper dit. Kanske realistiskt men inte bra spelmssigt.
Citera
2009-08-20, 15:01
Medlem
luciapokalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpakay
Har kommit igng med detta underbara spel fr ja, varken frsta eller sista gngen. Har haft det p alla datorer utom min frsta som var fr gammal och skruttig

Eftersom det r totalt verlgset alla andra civilization spel s tycker jag att det frtjnar en alldeles egen trd. Hur spelar ni? Vilka strategier? Banor?
Hade en period dr jag lirade lite online men vi som lirade var s olika bra s det var aldrig riktigt kul, samma person spade skiten ur resten hela tiden. Nu fr tiden blir det nstan uteslutet singleplayer och jag gillar verkligen scenariosen som kom med fantastic worlds. Klarade nyss ut scenarion mars p king som ryssland och spade verkligen skiten ur alla andra.

Har utvecklat en expansiv defensiv spelstil, den funkar vrdelst i onlinelir men funkar perfekt i singleplayer. Fram till industritiden s har stderna nstan aldrig ngot frsvar utan det finns i form av enheter p olika flaskhalspunkter. Drefter s brukar jag utrota en civilisation eller tv fr att sedan inta en defensiv position dr jag mest techar framt och klarar mig genom att alltid ha lite bttre enheter, kan producera lite snabbare.
Det vrsta med denna spelstilen r nr man nr slutet av spelet och dom kvarvarande 3-4 civilisationerna allierar sig och anfaller en frn alla kanter. ven om stderna r fullt utvecklade och har byggt frsvar av alla dess former s r det smtt pfrestande att kontant vara anfallen av bombflyg och battleships.

Aja nog fr mig fr tillfllet, hr har ni en lnk dr spelet kan skaffas!

http://rapidshare.com/files/72287069...ld_Edition.zip

Citera
2009-08-20, 15:50
Medlem
gamla klassiska civ2. frsta spel jag kpte till min gamla macintosh. svindyrt och med en manual stor som ett lexikon. men s bra det var...
Citera
2009-08-25, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpakay
Tycker absolut att 2an r bst.

Fick frresten den svarta arga invnaren fr frsta gngen idag.

http://tinypic.com/r/nyy9tw/3

Ingen som vet vad den gr?

jag tror den r som 2 rda. dvs dubbelt s sur.
Citera
2011-01-08, 13:49
Medlem
HasseBanans avatar
Civ 2 r det verlgset bsta i Civilization-serien. Spelade det frst p Amigan p 90-talet men har nu laddat hem det frn abandonware till PC:n. Anledningen till att man aldrig trttnar p Civ r att det r s flexibelt. Man fr en helt ny vrld att ervra varje gng och det r ett spel som inbjuder till att experimentera. Man kan vlja antingen att vara en fredlig civilisation som frsker vara vn med alla eller att vara den som frsker vinna genom att sl ut alla andra civilisationer.

Det jag saknar med Civ r dock de olika nationernas individualitet s.a.s. Det spelar ingen roll om man fajtas med romarna, fransmnnen eller mongolerna. De r alla lika blodtrstiga och ofta fr man anvnda vervld fr att besegra en annan civilisation - dvs procucera en jvla massa attack-enheter som man i snabb takt mste skeppa ver till de andra kontinenterna.

Det hade varit nskvrt om det fanns nationer man kunde lita mer p n andra. I Civ 2 bildar de pakter fr att kunna sl ut en. Och man mste hlla en jvla balansgng fr att hlla sig vl med en nation.

Men helt klart r att Civilization r ett av de bsta strategispel genom tiderna.
Citera
2025-01-24, 23:20
Medlem
Keldons avatar
Civ II r ett fantastiskt spel som jag brjat lira igen p sistone. Kpte Sid Meiers Civilization Chronicles fr mnga r sedan fr 49 kr p rea boxen innehller alla spelen 1-4 plus expansioner och extramaterial. Tyvrr r det buggat p Windows 8 och filmerna fungerar inte. Nr man vinner med rymdskeppet fr man sledes inte se resultatet och sin score. Frslag p lsning ngon?

Fr att kunna skicka ivg rymdskeppet fr vinsten mste man bygga tillrckligt av de tre olika komponenterna och sedan mste rymdskeppet anlnda fre 2020.
Citera
2025-04-08, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Civ II r ett fantastiskt spel som jag brjat lira igen p sistone. Kpte Sid Meiers Civilization Chronicles fr mnga r sedan fr 49 kr p rea boxen innehller alla spelen 1-4 plus expansioner och extramaterial. Tyvrr r det buggat p Windows 8 och filmerna fungerar inte. Nr man vinner med rymdskeppet fr man sledes inte se resultatet och sin score. Frslag p lsning ngon?

Fr att kunna skicka ivg rymdskeppet fr vinsten mste man bygga tillrckligt av de tre olika komponenterna och sedan mste rymdskeppet anlnda fre 2020.
Kolla in civfanatics.com . De brukar ha lsningar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in