Har kommit igng med detta underbara spel fr ja, varken frsta eller sista gngen. Har haft det p alla datorer utom min frsta som var fr gammal och skruttig
Eftersom det r totalt verlgset alla andra civilization spel s tycker jag att det frtjnar en alldeles egen trd. Hur spelar ni? Vilka strategier? Banor?
Hade en period dr jag lirade lite online men vi som lirade var s olika bra s det var aldrig riktigt kul, samma person spade skiten ur resten hela tiden. Nu fr tiden blir det nstan uteslutet singleplayer och jag gillar verkligen scenariosen som kom med fantastic worlds. Klarade nyss ut scenarion mars p king som ryssland och spade verkligen skiten ur alla andra.
Har utvecklat en expansiv defensiv spelstil, den funkar vrdelst i onlinelir men funkar perfekt i singleplayer. Fram till industritiden s har stderna nstan aldrig ngot frsvar utan det finns i form av enheter p olika flaskhalspunkter. Drefter s brukar jag utrota en civilisation eller tv fr att sedan inta en defensiv position dr jag mest techar framt och klarar mig genom att alltid ha lite bttre enheter, kan producera lite snabbare.
Det vrsta med denna spelstilen r nr man nr slutet av spelet och dom kvarvarande 3-4 civilisationerna allierar sig och anfaller en frn alla kanter. ven om stderna r fullt utvecklade och har byggt frsvar av alla dess former s r det smtt pfrestande att kontant vara anfallen av bombflyg och battleships.
Aja nog fr mig fr tillfllet, hr har ni en lnk dr spelet kan skaffas!
http://rapidshare.com/files/72287069...ld_Edition.zip