Citat:
Ursprungligen postat av
RullandeIgelkott
Tack för input! Visst finns det möjlighet till att söka båda programmen? Vad skulle du klassa som bra resultat på GMAT som ger en nästan en garanterad plats på något av programmen? Har förstått att betyg + GMAT är absolut det viktigaste, delar du den uppfattningen som går på skolan?
Finns möjlighet att söka båda vad jag vet men en del som gått åren före mig har nämnt att man inte borde söka flera program, vet dock inte hur sant det är.
GMAT spelar rätt så stor roll utifrån min förståelse då det är ett rättvist sätt att bedöma sökande vars kandidatstudier inte skett i skolan, men utöver det finns det inte mycket info på hur de bedömer sökande till mastern. Självklart är det en "overall" bedömning, jag känner till några som gjort många internships och annat på sidan och fått plats utan att ha de allra högsta betygen, men de har också gått på handels och inte behövt göra GMAT.
Vet att det finns en masterstråd på flashback där en del tidigare sökande nämnt vad de fick på GMAT och liknande, ta en titt där om du inte gjort det redan.