Citat:
Ursprungligen postat av
Karikea
Är nu på steg 13 av 14 i ansökan där man ska fylla i ens jobberfarenheter. Svårt att hitta på att man varit anställd i över 1 år när man inte varit det. Kan dom verkligen inte kolla upp det? Och ser ju inte så bra ut att fylla i som "unemployed" heller, eller spelar det ingen roll för ens ansökan?
Det är irrelevant vad du skriver där, med tanke på att dom inte lägger någon vikt i om du varit sysselsatt eller inte. Jag har aldrig hört att dom faktiskt kontrollerat uppgifterna. Någon annan i tråden får gärna rätta mig om jag har fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Karikea
Jag har tagit lån av CSN också. Kan dom kolla upp det? En sak om man blir nekad att ansöka till SAAS igen men om det blir massa andra problem med att ljuga på ansökan så känns det inte så jättelockande.
Du får söka CSN samtidigt, så länge du inte söker om lån till avgiften. Till logi etc är inga problem. CSN tillåter dig inte att söka till avgiften om du söker via SAAS (eller Student Finance).
Citat:
Ursprungligen postat av
Karikea
Hoppas inte det här räknas som spam. Men SAAS vill att man skickar in ens pass till dom. Kan dom på något sätt genom passnumret se när jag senast flög? Eller kan man enbart se det på stämplarna i passet?
Det är för identifikation, inget annat. Du kan ta en färgkopia av den och få den certifierad officiellt och skicka in den. Jag gjorde det till Student Finance. Jag hade ett helvete att få den certifierad enligt brittisk standard dock, jag var tvungen att ha stämplar, signaturer, addresser och telefonnummer och allt möjligt, vilket jag missade så jag fick göra om allt.