2008-02-24, 02:43
Bannlyst
tjenare hade tänkt göra ett program i c++ som pingar en ip och som ser om man sedan får svar eller inte hur kan ett enkelt sådant script se ut?
Citera
2008-02-24, 03:13
Medlem
ksvs avatar
C++ är inget skriptspråk.

Ska man döma av dina tidigare poster och trådstarter är du ute efter dos/ddos, men du lär knappast får någon hjälp med den biten här.
Citera
2008-02-24, 12:29
Medlem
kvints avatar
Kod:
#include <windows.h>

int main()
{
system("ping XX.XXX.XXX.XX"); // Byta ut X:en mot IP:n
return 0;
}

He he... Såklart enklare att bara gå in i kommandoprompten och pinga därifrån!

(Programmet är såklart värdelöst om du ska försöka dos:a någon!)
Senast redigerad av kvint 2008-02-24 kl. 13:03.
Citera
2008-02-24, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvint
(Programmet är såklart värdelöst om du ska försöka dos:a någon!)

Man är helt fel ute ifall man är ute efter att göra dos attacks överhuvudtaget med ett ping kommando.
Citera
2008-02-24, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lordvader
Man är helt fel ute ifall man är ute efter att göra dos attacks överhuvudtaget med ett ping kommando.
Såvida man inte ska DOSa någon sjukt gammal ouppdaterad burk som fortfarande är svag för "ping of death".

Lycka till Winhack, du kommer verkligen att behöva det. :P
Senast redigerad av Nocty 2008-02-24 kl. 19:00.
Citera
2008-02-27, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nocty
Såvida man inte ska DOSa någon sjukt gammal ouppdaterad burk som fortfarande är svag för "ping of death".

Lycka till Winhack, du kommer verkligen att behöva det. :P

nej ska inte göra en dos attack, det där spriptet som föregående användare skrev är juh lika dant kommando som i cmd, jag vill kunna ping med en specifik port också någon som vet? ett script/kod som man kan skriva i t.ex. c++
Citera
2008-02-27, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winhack
nej ska inte göra en dos attack, det där spriptet som föregående användare skrev är juh lika dant kommando som i cmd, jag vill kunna ping med en specifik port också någon som vet? ett script/kod som man kan skriva i t.ex. c++
Sista gången C++ är INTE ett scriptspråk . Så, nu har jag avreagerat mig. Om du vill pinga mot en specifik port så kan du nog komma på hur man gör genom att titta på en opensource portscanner
Citera
2008-02-27, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winhack

Är bara att skicka iväg ett syn-paket och sen se ifall du får något svar.
http://www.freesoft.org/CIE/Course/Section4/8.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in