Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-07, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatadkvinna
Någon här som läst programmering 1 via hermods och gjort uppdrag 4? där man ska planera inför själva buss-projektet. Fattar inte riktigt hur jag ska göra mitt aktivitetsdiagram utifrån meningen: Gör ett aktivitetsdiagram över koden som används för att skriva ut alla tal? Någon som gjort som vet? Max antal passagerare är 25 och kraven på bussen-projektet är; 1. Lägga till en passagerare
2. Skriv ut bussen, eller rättare sagt – skriv ut alla åldrar på passagerare.
3. Beräkna den totala åldern av alla passagerare.
4. Avsluta programmet

start->passagerare=25->antal passagerare=0 osv osv såhär ?? har hjärnsläpp

Har du gjort aktivitetsdiagrammet nu? Aktivitetsdiagram är ren bluff, så extremt sällan den normala programmeraren använder sådana. Men men, visst, ibland händer det, speciellt i mjukvara i medicinteknik och finans. Beror på syftet, komplexiteten i dokumentationen.
Citera
2023-10-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatadkvinna
Någon här som läst programmering 1 via hermods och gjort uppdrag 4? där man ska planera inför själva buss-projektet. Fattar inte riktigt hur jag ska göra mitt aktivitetsdiagram utifrån meningen: Gör ett aktivitetsdiagram över koden som används för att skriva ut alla tal? Någon som gjort som vet? Max antal passagerare är 25 och kraven på bussen-projektet är; 1. Lägga till en passagerare
2. Skriv ut bussen, eller rättare sagt – skriv ut alla åldrar på passagerare.
3. Beräkna den totala åldern av alla passagerare.
4. Avsluta programmet

start->passagerare=25->antal passagerare=0 osv osv såhär ?? har hjärnsläpp

Behöver du fortfarande hjälp med detta?
Citera
2023-11-02, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Onion
Det var precis det intrycket jag fick också, men jag ville inte anta att jag vet bättre än läraren för min kurs efter att ha klickat på en länk och googlat lite... Har jag fattat rätt att de vanligaste using-satserna också är underförstådda, så att de egentligen inte behövs heller?
Vad skulle du göra: hävda att läraren har fel om en så grundläggande sak redan första veckan, eller bara bita ihop och klistra in min kod i en gammal standardtemplate vid inlämning?

Fixa så det är med gamla template, läraren föredrar säkert det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in